Skip to main content

Meer mensen last van dat terugkijken en opname sinds update van 31 augustus vast loopt frezen beeld geeft en doorgaat?

 

 

Ja hier ook. Loopt soms 30 min zonder problemen. En loopt soms om de 1 minuut vast voor een paar seconde. Beeldkwaliteit veranderd ook. Ik zie dit gedrag in mindere mate tijdens live tv kijken. Wat er ook veranderd is sinds gisteren. Draai maar weer terug. Ik gebruik de tv app op mijn LG. Mijn LG is via 2m lange netwerkkabel aangesloten op de modem. Andere streamingdiensten werken feilloos. 


Zit odd ook bedraad, op samsung tv. Goes te horen dat er meer zijn.


Hier hetzelfde; meer dan 10x een freeze . Gebruik het tv+kastje voor terugkijken. Maar merkwaardige: ik had het herhaaldelijk bij het terugkijken van een aflevering (opnieuw resetten van kastje hielp niet) maar bij volgende aflevering was het OK. Ik zocht de oorzaak daarom in mijn geval bij de server van Kpn.


Of het server is weet ik idd niet. Heb teruggekeken op rtl5 mocht dat van belang zijn idd. 

Viel mij op dat het na de 2 wekelijkse update was.


Misschien helpt het om de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) te resetten.

 

Zet alles aan.

Houd de kpn toets (rechtsboven) ingedrukt totdat je een popup scherm ziet.

Kies voor opnieuw opstarten.

Laat hem volledig opstarten.

 


Denk eerder dat het in de backend zit. Ik heb het ook met de webos tv app. Die staat los van het kastje.


Heb m nu reset gegeven zoek of t blijft idd


Misschien helpt het om de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) te resetten.

 

 

Sorry, maar dat heeft totaal geen zin. Ik heb er nu de laatste 3 dagen geen last meer van, maar het probleem wordt opgepakt dus even geduld met z’n allen. Meer kan ik er ook niet van maken.


Ja hier ook. Vreemd genoeg een programma van een bijna een uur teruggekeken zonder problemen. Direct daarna een ander programma willen kijken, maar dat was geen doen: constant freezes. Lang (20 sec), kort (3 sec). Kort achter elkaar, en dan weer wat langer goed (2 minuten ofzo). Ben er maar mee gestopt, want het irritatienivo was exponentieel aan het stijgen...


Ja hier ook.

Update: dat was gisteren. Vandaag (2-9) opnieuw geprobeerd (dezelfde opname uiteraard) en nu ging het bijna helemaal goed, op 1 freeze na (in een opname van bijna een uur).

 


Misschien helpt het om de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box) te resetten.

 

Sorry, maar dat heeft totaal geen zin. Ik heb er nu de laatste 3 dagen geen last meer van, maar het probleem wordt opgepakt dus even geduld met z’n allen. Meer kan ik er ook niet van maken.

 

Misschien heb je hier wel gelijk in.

Maar in sommige gevallen kan het toch helpen.

Want soms start hij niet opnieuw op na een update en dan heb je vaak problemen.

Vandaar dat ik het hier vermelde. 


Terugkijken alle opnames bijna niet mogelijk, vooral bij spoelen. Doorlopend bevroren beeld. Heel irritant. Sinds KPN+ veel erger geworden. Google kastje is sowieso een afknapper, hoewel het beeld wel veel scherper is geworden. In alles is te merken dat Google er achter zit en da's niet fijn. Daarnaast start het kastje wel erg vaak opnieuw op, gek wordt je ervan. Wat opvalt is dat er 's middags wat minder last is en de up en download snelheden 's avonds zo'n beetje halveren.

Maar hoe nu verder? Onze paarse vriend bestookt me met heel voordelige glasvezel aanbiedingen en hoewel een trouwe klant, wordt dit zo wel steeds aantrekkelijker.

ps: reageer niet met herstarten en bekabeling want dat is in orde, maar helpt niets.


@jnmt 

Ik begrijp dat je glasvezel van KPN hebt, dan is de download in ieder geval geen probleem.

 

Vraagje;

Staat hij wel ingesteld op Multicast en beste beeldkwaliteit?

Heb je de problemen zowel bij live kijken, terugkijken als bij opname?

 


Heb nog geen glasvezel, normale snelheid zo rond de 100/50. Instellingen standaard. Vooral bij opnames.

Bij wat verder kijken op het forum blijkt KPN al minstens een jaar of drie met het probleem te maken heeft en dat het sinds kpn+ duidelijk verergert is. Het barst werkelijk van de ontevreden klanten met dezelfde klachten. En dat zijn alleen nog maar de mensen op het forum. Kpn zou dit eens serieus moeten aanpakken want dit genereert veel negativiteit en kost uiteindelijk dus klanten.