Skip to main content
Vraag

TV valt om de twee weken uit

• July 5, 2026
  • 14 reacties
  • 108 keer bekeken

Om de 2 weken valt de tv uit storing. Kan niet opgelost worden. Zelf via klantenservice van alles geprobeerd maar werkt nog steeds niet.  Dan stel je de vraag of er geen monteur langs kan komen, dat kan maar moet je voor betalen, schandalig als je een service aanbied hoor je er voor te zorgen dat het werkt. Maar wel maandelijks afschrijven dat kunnen ze wel. Gewoon overstappen naar een ander kpn is echt schandalig slecht geworden!!!!

14 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2026

... of we kunnen proberen het op te lossen. 

Welke ontvanger heb je?

HMB2260, VIP5202, VIP2952, DIW7022. 

Hoe is ie aangesloten? Draadloze Verbinding Set? Switch? Directe kabel? .…

Hebben andere apparaten op zo'n moment wel internet?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2026

Is een draadloze verbindingsset welk kastje weet ik niet want het is bij mijn oma. Alles al geprobeerd maar we stappen wel over want je word van het kastje naar de muur gestuurd bij jullie 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2026

Dat zal dan nog wel een heel oude MT 2360 / DVS 200. Die voldoen echt niet meer. 

Het elektriciteitsnet is niet (meer) geschikt voor data overdracht. 

Met een netwerkkabel van modem naar ontvanger zal het vast weer goed werken. 

Verder zijn de ontvangers Arris VIP2952 en Arcadyan hmb2260 aan vervanging toe. De een na de ander stort nu in. Veel meldingen. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2026

Ja dat zal wel zo zijn dan horen jullie gewoon iemand langs te sturen om alles te vervangen maar dat word ook niet gedaan 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2026

Hier worden geen monteurs voor langs gestuurd.

Na een melding krijg je een nieuwere ontvanger opgestuurd. En de verbinding moet sowieso zonder die stroomnet adapter gaan lopen. Directe kabel. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2026

Dat werkt ook niet maar geweldige service hebben jullie ik stap wel gewoon over veel makkelijker 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2026

En waarom een directe kabel dat gaat daar niet. Jullie verkopen een product zonder kabel had dat van te voren aangegeven moeten worden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 5, 2026

Je oma zou naar de nieuwe TV+ box kunnen. Die kan via wifi, als een kabel echt niet kan.

Hoe is de wifi op die plek?

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • July 5, 2026

Hallo ​@JESp, welkom bij de community.

Ik neem aan dat je met “jullie” KPN bedoelt?

Wij hier zijn (afgezien van de moderators) net als jij klanten bij kpn. Die elkaar proberen te helpen.

Je krijgt de ontvanger in bruikleen, die blijft eigendom van KPN. In die zin wordt die niet verkocht. Het product dat je koopt is een tv abonnement dat toegang geeft tot de tv zenders die door KPN worden aangeboden.

Overigens werd bij de oudere ontvangers in het verleden wel degelijk een ethernet kabel meegeleverd. Die je ook niet terug hoeft te sturen als je het tv abonnement opzegt, of als die vervangen word door een nieuwe. (Daar heb ik inmiddels een stuk of wat van thuis liggen🙂)

Als je de oude tv ontvanger wilt behouden en ook geen kabel wilt/kunt trekken, zou je kunnen overwegen een Superwifi2 punt bij de ontvanger neer te zetten en ‘m daarop aan te sluiten. Die zijn te huur en te koop bij KPN, dus je zou ‘m eerst kunne huren om te kijken of dat werkt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 5, 2026

Hallo warty,

Met jullie bedoel ik inderdaad kpn mijn berichten zijn ook naar kpn gericht en niet naar mensen die op dit platform zitten.

En er zit al een superwifi2  punt tussen en nog steeds werkt er niks.

de service van kpn is gewoon ronduit slecht want ze doen er niks mee.

En of ik nou iets koop of in bruikleen neem je hoort gewoon goede materialen te leveren en als iets verouderd is hoor je dat te vervangen of te melden 

Erwin van KPN
Moderator

Ik begrijp heel goed dat je hier klaar mee bent. Als de tv iedere paar weken uitvalt, dan wil je vooral dat er een blijvende oplossing komt. Dat je daarbij het gevoel hebt van het kastje naar de muur gestuurd te worden, is natuurlijk niet de ervaring die we willen bieden.

Uit je berichten maak ik op dat er al verschillende stappen zijn doorlopen en dat er ook een SuperWifi 2-punt aanwezig is. Dan is het inderdaad verstandig om verder te kijken dan alleen de standaard controles.

Over de monteur wil ik nog wel iets verduidelijken. Wanneer de storing wordt veroorzaakt door een probleem in ons netwerk of door apparatuur van KPN, worden de kosten van een monteur uiteraard niet in rekening gebracht. Alleen als achteraf blijkt dat de oorzaak in de eigen installatie of apparatuur zit, kunnen er kosten aan verbonden zijn. Dat wordt altijd vooraf besproken.

Ik begrijp dat dit bij jouw oma is.  Ik weet niet of jij vlakbij woont maar ik denk dat één op één contact met de helpdesk terwijl jij daar bent, de meest praktische route is.  

Als de spullen verouderd of gebrekkig zijn geworden kan een helpdesk medewerker besluiten om nieuwe spulletjes of een monteur te sturen.  

Als je die mogelijkheid hebt zou ik een terugbel afspraak maken op het moment dat jij daar bent. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 8, 2026

Afgelopen zondag 2 keer contact gehad er zou een nieuw kastje op gestuurd worden. Ik kom gisteren bij mijn oma om alles te installeren,wat schetst mijn verbazing alleen een nieuwe kabel.

voor de zekerheid uitgetest maar natuurlijk zoals alles bij kpn,werkt het niet.

al 3 keer aangegeven dat alles verouderd is jullie doen er niks aan en een medewerker van de helpdesk heb je al helemaal niks aan die herhalen alleen hetzelfde.

Neem eerst maar eens personeel aan dat capabel genoeg is om mensen te helpen nu alweer 2 weken zonder tv geen hulp maar wel geld afschrijven een goede business hebben jullie oplichters!!!!

Erwin van KPN
Moderator

Vervelend dat je deze ervaringen hebt , ​@JESp .  

Een helpdeskmedewerker kan alleen niet zo veel met het argument dat spullen ‘verouderd ’zijn.  Die zal zijn of haar stappenplan moeten doorlopen .   Ik ken de situatie bij jouw oma niet en de enige manier om een goede analyse te doen is om daar ter plekke met een helpdesk medewerker alle stappen te doorlopen.  Wij garanderen goede werking van onze producten . Dus als je er op dat moment samen niet uitkomt en je hebt alle handelingen opgevolgd , dan kan de collega nieuwe hardware en/of een monteur aansturen. Zo werkt het proces. Ik snap dat dit omslachtig kan zijn (zeker als je er zelf niet woont).  maar dat is helaas wel de praktijk. 

Mijn advies over die terugbelafspraak is het beste wat ik je kan bieden. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 10, 2026

Hierbij dien ik een formele klacht in over de door mij ervaren problemen met mijn televisieaansluiting en de afhandeling hiervan door KPN.

Al geruime tijd ondervind ik storingen waarbij mijn televisieverbinding ongeveer elke twee weken uitvalt. Hiervoor heb ik meerdere keren contact opgenomen met uw klantenservice, maar er is geen structurele oplossing geboden.

Tijdens een van deze contacten werd mij toegezegd dat er een nieuw kastje zou worden opgestuurd. Tot mijn verbazing heb ik echter alleen een kabel ontvangen, waarmee het probleem vanzelfsprekend niet is opgelost. Daarnaast is er geen monteur langsgekomen. Mij is aangegeven dat dit alleen mogelijk is tegen betaling, ondanks het feit dat het probleem duidelijk niet door mij is veroorzaakt.

Inmiddels zit ik al bijna een maand zonder werkende televisie, terwijl ik wel voor deze dienst heb betaald. Tot op heden heb ik geen enkele vorm van compensatie of passende oplossing ontvangen.

Gezien de duur van het probleem, het gebrek aan een adequate oplossing en de onvoldoende service, heb ik besloten mijn abonnement op te zeggen en over te stappen naar een andere provider. Tevens zie ik mij genoodzaakt om verdere juridische stappen te overwegen, aangezien ik betaal voor een dienst die niet geleverd wordt.

Ik verzoek u hierbij om:

• Een passende financiële compensatie voor de periode zonder werkende dienst;
  • Een schriftelijke reactie op deze klacht binnen een redelijke termijn.

Ik vertrouw erop dat u deze klacht serieus in behandeling neemt en spoedig met een passende oplossing komt.