Skip to main content

Ik begin het behoorlijk beu te worden steeds als er iets op tv  is waar veel mensen naar kijken voetballen bijv valt de internetverbinding hier weg. En dus geen TV en nee dit lijkt niet aan de verbinding modem tv dat gaat via kabel. Overdag valt praktisch nooit internet en tv uit.

kan er eindelijk een oplossing komen?

 

Beste @puck,

Dit is erg vervelend, snap dat je daar de balen in krijgt. Hoe is de tv ontvanger aangesloten met de modem, is dit bekabeld of draadloos?

En welke internetabonnement (aansluiting koper/glasvezel) heb je, en wat is de internetsnelheid? Nog wat extra vragen:

  • Welke modem
  • Welke tv ontvanger(s)

Griekenland - Nederland? De stream op NPO 1 is op dit moment inderdaad veel vraag naar.

Tip: kijk verder via kanaal 191. Dat is ook NPO 1 (het gos kanaal). Die is veel minder belast en doet het goed momenteel.

Verder wordt het in uitstekende HD kwaliteit ook via de NOS app uitgezonden.

En NPOstart al is dat 'slechts’ 720p kwaliteit.

En als je gewoon thuis bent kun je het best kijken via de tv ontvanger.


@PeterG ik kijk nu via me MacBook (webbrowser Safari) naar NPO 1, geen problemen met kijken, deze staat op 1080p, en niet op 720p.

De app van NPO Start gebruik ik echt niet, want deze is inderdaad 720p. Maar NLZIET (website/app) die werkt weer met 1080p.


Koper er is geen glasvezel hier

tv samsung ue32 f 5000

kastje hmb 2260 v2

alles in 1 instap , sneller internet in is hier niet mogelijk

tv met kabel aan kastje alles bekabeld dus


Via de 2260 zou je geen onscherpte mogen ervaren. 

Tenminste… als je volkomen live kijkt.


Het gaat niet om de scherpte maar het wegvallen van internet met tv


Euh, dit vereist toch iets meer verduidelijking.

Valt je hele internet weg, dus ook op bijvoorbeeld je telefoon en laptop?

Of valt alleen tv weg? En is dat dan alleen de zender met voetbal of ook andere zenders?

Wat krijg je voor (fout)melding?

Je hebt dus Ai1 standaard via koper. Het abonnement is 50 Mb/s, maar heb je dat ook?

Wat geeft een speedtest ? (bij voorkeur via bedraad aangesloten laptop)

En wat geeft de site voor maximale snelheid op jouw adres. Vul je postcode en huisnummer eens in → https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja .


Up gemid 9,272

down gemid 55,49

wat betreft abo al eens contact gehad met kpn. Het is niet mogelijk sneller internet te krijgen kan het wel bestellen maar wordt niet sneller netjes dat ze dat melden.

als beeld wegvalt geeft tv aan (bekende code maar weet hem zo niet) wissel naar andere zender en/of start modem opnieuw op.

heb het idee dat internet op Ipad/mobiel,ook wegvalt maar dat weet ik niet zeker. Als ik tv kijk werk ik niet achter maar computer 


heb het idee dat internet op Ipad/mobiel,ook wegvalt maar dat weet ik niet zeker.

Dan horen we dat graag nog. Of het internet via wifi (of bekabeld) nog wel werkt op je mobiel danwel laptop.

De download is een prima waarde.Voor TV met één ontvanger RUI-UIM voldoende.

Als er tussen modem en ontvanger niets extra's als een DVS of switch zit moeten we toch verder zoeken naar de zere plek.

En je krijgt die melding ook als je naar een andere zender kijkt terwijl er voetbal is op NPO 1, 3, RTL 7 of Veronica?

Op dagen dat er geen EK of UEFA voetbal is gaat het wel goed?


We gaan het bijhouden, jullie horen van mij als het probleem zich weer voordoet


Vandaag voetbal Ajax op veronica  en ja de tv verbinding valt weer weg even als het internet op IPad en mobiel.

terugschakelen naar npo1  het internet en dus ook tv komt weer terug.

dus wat is de conclusie?


Dat is niet goed. De hele verbinding valt dus weg, dus daar gaat het mis. 

Heb je het modem al een herstart of gereset En mocht je glasvezel hebben, wil je dan ook het glasvezelkastje eens 2 minuten van het stroom halen?


Hallo , nee helaas hier nog geen glasvezel.

klopt ik kan modem opnieuw opstarten, dat doe ik ook als het probleem zich voordat. Maar ik ben dat eigenlijk beu  staat opstaan en de boel opnieuw opstarten


Hoi @puck . Die snelheid houdt niet echt over. Daar zal ik eerlijk over zijn.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven? Ik wil die lijn graag eens doormeten. 


Profiel aangepast.

ooit eens gevraagd voor sneller internet,  is niet mogelijk hier


Bedankt. Ik heb even meegekeken. De snelheid van 55 down en de 9 up, is wel zo ongeveer het maximale wat jij kan halen op jouw adres. Ik zie wel dat er een plan ligt om je aan te sluiten op glasvezel, maar wanneer dat aangelegd wordt? Geen idee. Dat kan nog wel even duren ben ik bang. 

Verder als ik jouw verbinding doormeet meet ik geen problemen. Ik wil je vragen om eens te bellen met 0800-0402 als het probleem zich weer voordoet. Dan kan mijn collega op het moment zelf meekijken.