Skip to main content

mijn Kpn aansluiting glasvezel valt vrijwel elke avond wel een keer stil, d.w.z. stilstaand beeld dat na een paar minuten

weer opgelit is.

2e irritatie is dat, zeer onregelmatig,  het verwisselen van de zenders via de afstandsbediening, soms minuten duurt.

Het gekozen programma komt wel meteen in beeld maar het bewegende beeld duurt 

dan vaak 1 tot 2 minuten, dat geldt voor alle zenders.  Wie weet waar deze storingen aan liggen en wat is er door mij aan te doen ?

Hi @fokker, wat irritant dat het zo moeizaam gaat met tv kijken 🙁

Gaat het wel goed met het internet? Of valt dat ook weg? Je hebt het alleen over stilstaand beeld dus het is me niet helemaal duidelijk of je ook problemen met je wifi of bekabelde internet ervaart.

Ik wil je als eerste aanraden om je tv-ontvanger een ‘frisse start’ te geven. Op die manier wordt de software helemaal opnieuw ingeladen en daarmee is de traagheid hopelijk voorbij!


Geen probleem met internet of wifi, tv- beeld staat tijdens uitzending opeens stil,  als ik niets doe en wacht duurt dat meestal 1 à 1.5 minuten tot het beeld weer actief is.

Ga ik met de afst.bed. meteen na stilstand naar "gids" en dan even zenders + en - een paar keer en dan terug naar zender dat vaststond, dan is het meestal weer sneller actief. Dat andere punt, via afst.bed. zender wisselen, weergave info zender meteen op scherm maat moet wel hslve minuut wachten tot er actief beeld is.

Ik begrijp dat techniek storingen kan hebben maar vrijwel elke avond wordt, vind ik en zeker van Kpn, héél irritant.

En als dit niet opgelost wordt ga ik toch maar weer verkassen. Kpn altijd met reclame van degelijkheid en service, nou ik merk er helemaal niets van.  Ga ik naar de Kpn winkel dan snapt echt niemand waar ik het over hebt, nauwelijks nog Nederlands sprekend personeel, ik versta hen moeilijk en zij verstaan mij helemal niet, ik moet me niet aanstellen en wordt als een peuter weggestuurd, echt erbarmelijk  nog één keer zo'n behandeling en ik dien een officiele klacht in, bbbbbrrrrr.


Het betreft dus echt alleen de tv en aangezien jouw ontvanger rare kuren vertoont, herhaal ik mijn advies:

Ik wil je als eerste aanraden om je tv-ontvanger een ‘frisse start (klik hier!)’ te geven. Op die manier wordt de software helemaal opnieuw ingeladen en daarmee is de traagheid hopelijk voorbij!

 


Bedankt voor je advies maar die software / aan/uit/stekker er uit enz. enz. van modem/ontvanger is al zoveel keer gereset en "frisse start" gehad,  helpt allemaal niets.


Ah, dat je hier al op deze manier mee aan de slag was geweest, heb je nog niet benoemd dus dat wist ik niet.

Aangezien je aansluiting zelf prima lijkt te zijn (want geen problemen met internet) en je alles ook al gereset en herstart hebt, ben ik nu eerst heel benieuwd naar wat je thuis precies allemaal aan het gesloten en op welke manier. Je geeft aan dat je de ontvangers bekabeld aan hebt gesloten, maar is dat met rechtstreekse kabels vanaf de gele poortjes van je KPN modem? Of zit daar bijvoorbeeld nog een switch of andere router tussen? En wat heb je verder nog voor apparatuur in je netwerk? 


Tussen modem en tv toestel zit 30cm, aangesloten met de originele kpn bedrading (geel). Verder is er niets extra's aangesloten.

Glasvezelkabel komt van buiten naar binnen,  zit gemonterrd op kastje op binnenmuur. Vandaar bekabeling, 2.5 mtr.  naar modem, van modem naar tv ontvanger (30 cm), van ontvanger naar Hdmi 1 van tv- toestel.

Gisteravond opeens, ca. 20 min. lang, kon ik weer gewoon zender schakelen via afst. bed. dus schakelen en meteen beeld, daarna was het weer 1 a 1.5 min. wachten tot.er beeld was.

Kpn heeft de naam maar technische service, tsjonge jonge wat een ramp.


En als helaas niemand de oplossing weet dan wordt het stil,  je zou zeggen dat er toch ergens iemand van Kpn mee leest en denkt, goh, een klant met problemen die maar niet opgelost worden, daar gaan we wat aan doen. Nou welterusten klant  ijdele hoop want Kpn is doof, Kpn is wars van het oplossen van klant problemen. Abonnement afsluiten ? In een split second, problemen....? Maanden en naanden en Kpn laat je gewoon sudderen. Nu begrijp ik ook waarom Kpn altijd maar weer met verlies draait, ze verkopen wel maar zogezegd "cornergarantie" net als op de mark en tja  dan lopen klanten weg, dag Kpn welterusten.


Je bent niet de enige die het probleem ervaart dat het beeld spontaan bevriest.

Ook ik heb dat de vandaag een aantal keer mogen ervaren.

Zeer irritant.


Mijn excuus @fokker, ik heb vorige week wel een reactie getypt maar die is blijkbaar niet goed geplaatst 😐

Zou je me nog kunnen vertellen of je alleen stilstaand beeld hebt tijdens ‘live’ tv kijken, of ook als je iets terugkijkt?

En zou je het glasvezelkastje eens voor minimaal 2 minuten van de stroom af willen halen en daarna weer op willen laten starten? Ik haal nog niet uit je verhaal dat dit al geprobeerd is en dit zorgt soms wel voor een oplossing van rare problemen zoals jij ze ervaart.

 


heb ik gedaan, afwachten dus...


Ik hoor heel graag je bevindingen!


Hoe is het de afgelopen week gegaan @fokker?


Gewoon hetzelfde, daags / om de dag dat beeld even stil valt, soms wat langer 1, soms komt het uit zichzelf weer terug, soms moet ik naar "gids" en dan weer naar zender gaan.

Maar ik heb de moed al opgegeven  hoor,  had gehoopt door van Online.nl naar Kpn te gaan een degelijke provider te krijgen maar Online.nl scoort m.b.t. klachten oplossing 100x beter dan Kpn.

Jammer, ik heb mis gegokt, nu alleen maar wachten op einde kontrakt.


Jammer @fokker ☹️

Dam wil ik je nu nog aanraden om te bellen met mijn collega’s van de telefonische klantenservice, via 0800 - 0402. Tijdens het gesprek kan mijn collega samen met jou nog van alles testen en uitsluiten en mocht het bijvoorbeeld toch écht wijzen op een defecte ontvanger, dan zal daar een omruiling voor in gang worden gezet. Of wellicht kan er een melding aan worden gemaakt voor de technische dienst, zodat die er even goed in kunnen duiken. Ik hoop hoe dan ook dat je toch weer met plezier tv zal kunnen kijken!