Skip to main content

Super irritant om tijdens kijken en luisteren van programma’s uitval te hebben van beeld en geluid.

Wij waren tevreden met een nieuw modem en de nieuwe WiFi bollen waarvan wij er drie in gebruik hebben. Naar zolder hebben wij voor de mac een bekabelde verbinding.

Wat kan er aan de hand zijn nadat wij al diverse keren het modem opnieuw hebben opgestart.

Martin

 

Goedemiddag @MD2803 en bedankt voor je bericht!

 

Dat is zeker super irritant dus goed dat je hier melding van maakt. De Wi-Fi bollen (ik vermoed dat je de super Wi-Fi bedoelt) staan verder los van de interactieve televisie en deze zullen de problemen die je nu ervaart niet veroorzaken. Hoe heb je de tv ontvanger(s) aangesloten op de Experia Box; gaat er vanaf de Experia Box een kabel direct naar je tv ontvanger of gebruik je een draadloze verbindingsset (DVS/Devolo)? Hoe vaak doet dit probleem zich voor en sinds wanneer? Ik denk uiteraard graag met je mee richting een oplossing!


De tv is via de super wi-Fi aangesloten en dat werkt goed volgens de meting. Ons systeem is draadloze verbinding naar tv in woonkamer en keuken elk met eigen super wi-fi. Maar tijdens diverse uitzendingen op verschillende momenten per dag staat beeld stil en onderbreekt het geluid. Na wachten of het zwarte kastje uit en aan zetten is het even over. Het is vaak op spannende of interessante momenten tijdens de uitzending. Wij zouden dit graag opgelost willen hebben. Misschien zwarte kastje vervangen of wordt dat gedaan als we eerdaags aan het glasvezel gaan?


Hmmm, het kan wel op de manier zoals je het beschrijft alleen ondersteunen we dit officieel niet en raden we dit ook niet aan. Als er voldoende snelheid is, zou het wel kunnen werken. Heb je misschien de mogelijkheid om 1 tv ontvanger eens direct met kabel op de Experia Box aan te sluiten en dan kijken of je nog steeds hetzelfde probleem ervaart? Dat is de snelste en makkelijkste manier om te achterhalen waar het eventueel fout gaat.


Meer informatie over dit onderwerp vind je hier trouwens!


Hoi @MD2803 , ik heb niks meer van je mogen vernemen maar was benieuwd of je nog iets heb gehad aan mijn voorgaande berichten.


Hoi JanZ,

Nee, ik heb het nog niet geprobeerd maar een kabel vanuit de meter kast door hal en in woonkamer lijkt mij wel lastig. Dit is de reden dat ik, op zoek naar een andere oplossing, niet reageerde. Ik ga nog even de link die jij mij stuurde lezen en kom daarop terug.

MD


JanZ.

Heb het bericht gelezen en moet zeggen dat mijn 2 tv’s op dezelfde woonlaag een eigen super Wi-Fi aansluiting hebben. In de keuken heb ik er geen last van maar in de woonkamer wel. Moet daar dan een versterker tussen ? Of heb je nog een andere oplossing ? Ik heb een hekel aan kabels door mijn huis. Kortgeleden verbouwd en alle oude troep verwijderd en overgestapt op de super Wi-Fi en een Experiabox V10. Aansluitingen met de originele kabels waarvan een super Wi-Fi op de box.

MD


Een extra versterker daar tussen plaatsen zal dit probleem jammer genoeg niet gaan verhelpen. De reden dat ik je vroeg om de ontvanger eens direct met kabel aan te sluiten, is om te kijken of je dan hetzelfde probleem zult ervaren. Op die manier kunnen we het een en ander uitsluiten!


Inmiddels heb ik de positie van de super Wi-Fi gewijzigd, hij stond achter de tv maar werd daardoor afgeschermd. Nu staat hij naast de tv en dat scheelt aanzienlijk en hebben dit een paar avonden geprobeerd en hebben geen storing meer. Toch wil ik jou JanZ_ bedanken voor het meedenken.

Groet,

MD2803


Dat is ontzettend positief om te lezen! Graag gedaan wat betreft het meedenken en mocht je ons in de toekomst nog eens nodig hebben dan horen we dat natuurlijk graag :)