Skip to main content

Mijn ouders hebben een KPN Glasvezel aansluiting van 200/200.

Het valt ze op dat als mijn broer daar zijn PS5 aanzet om dingen te downloaden, dat de TV er in het hele huis uitklapt.

We gebruiken daar Netgear Switches met IGMP Snooping (GS108Ev3 & GS105Ev2)

ExperiaBox: V10

Verder zijn er 2 SuperWifi punten aanwezig, de wifi op de V10 staat uit.

De PS5 en de TV ontvangers zijn bekabeld via de switches.

Iemand een idee?

Maar vanwege mijn ervaringen hiermee adviseer ik dus om geen GS108Ev3 aan te schaffen, maar zijn kleinere broer en als je meer poorten nodig hebt, twee achter elkaar te zetten.

Zelf gebruik ik zonder enig probleem twee GS108Ev3 en vier GS105Ev2's in mijn netwerk. De router (in mijn geval een EdgeRouter 4) is aangesloten op de eerste GS108Ev3 en alle andere switches via deze switch verbonden.

Had je dat probleem met een willekeurige download of alleen met Microsoft updates?


Ik had dat probleem met willekeurige downloads zoals opSteam en Usenet.


Ik had dat probleem met willekeurige downloads zoals opSteam en Usenet.

Apart, ik download regelmatig en backup van een SQL database vanuit de cloud (Azure) en dan trek ik mijn volledige 200Mbps glasvezel dicht voor meerdere uren. De televisie blijft dan probleemloos werken.

Ik heb wel gehad dat bij Microsoft Updates haperingen optraden en dat terwijl er dan nauwelijks enige sprake van netwerkbelasting was.


Wat misschien ook kan helpen is de firmware van beide switches naar de laatste versie updaten. Ik had ook een raar probleem (niets met iTV te doen) en dat was na een update weg. Updates staan gewoon op de site van Netgear voor zowel de 5 als de 8 poorts.


Wat misschien ook kan helpen is de firmware van beide switches naar de laatste versie updaten. 

Klopt, uiteraard draaien mijn Netgear switches de laatste versie van de firmware. :wink:


@beosound100 Alle switches zijn reeds voorzien van de laatste firmware.