Skip to main content
Beantwoord

TV+ van KPN werkt niet meer buiten de EU, zoals in Bosnië

• May 21, 2025
  • 17 reacties
  • 137 keer bekeken

Dit jaar lijkt het niet meer mogelijk om met de KPN TV+ buiten de EU tv te kunnen kijken.

Vorig jaar in Bosnie lukte dat nog prima. Nu lijkt het erop de je een VPN (abonnement) nodig hebt cq aan moet schaffen.

Klopt dit en waarom lukt het niet meer zoals vorig jaar ?

mvg Marinus van Doezelaar

Beste antwoord door PeterG

KPN en de andere Nederlandse providers hebben de rechten niet om al die zenders buiten de landen van de EU beschikbaar te stellen. Dat het dus vorig jaar in Bosnië werkte was niet een foutje maar een fout.

Ook via een VPN mag het niet. De enige manier waarop het wel 'mag’ is een VPN tunnel met je internet thuis. Zodat je het via je eigen IP in Nederland benaderd. Een dergelijke VPN tunnel is niet mogelijk met een kpn modem als v10, Box12 of Box 14. Wel met een Fritzbox bijvoorbeeld. En je moet dan in je apparaat ook nog een appje of iets dergelijks hebben om die tunnel op te zetten. Helaas is onze deskundige hierop niet meer actief op het forum.

Open VPN diensten worden geblokkeerd al lukt dat door de vele IP's nooit volledig.

Je zou het kunnen proberen via de gratis dienst Proton VPN. Althans, Nederland is een van de 5 landen die je gratis kunt instellen. Alleen is gebruik dus niet gegarandeerd. Want 'morgen' kan het IP geblokkeerd zijn. Totdat je het weer opstart, want dan wordt het vaak een andere die nog niet geblokkeerd kan zijn voor de KPN TV app/website.

Let wel. Je kunt de gratis versie op één apparaat installeren en gebruiken.

BTW een dienst als Netflix slaagt er wel heel goed in open VPN te blokkeren. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

17 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 21, 2025

Hallo ​@Doezma ,

Officieel heeft het nooit gekund om KPN TV te kijken buiten de EU. Ook bv in Engeland lukt dat niet.  

• May 21, 2025

Dat het vorig jaar wel werkte was een vergissing denk ik. Want volgens mij is het de bedoeling dat het buiten de EU niet werkt.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Ok. maar voor zover ik weet heb ik niets hoeven aan te passen op mijn laptop of iphone gewoon internet via Wifi in bosnie opstarten en KPN tv bekijken. dus mijn vraag is wat moet of akn ik doen ! Onofficieel dan he ;-)

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Ok lachen dan ga ik voor vergissingen. maar even serieus dus een data bundel 'buiten EU’ via Holafly aanschaffen is ook weggegooid geld. KPN is dus niet klantvriendelijk. Overal kijk ik KPN in buitenland maar niet buiten EU (meer) blijkbaar

Leen59
Wijsgeer
  • May 21, 2025

Via een VPN verbinding zou het moeten lukken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 21, 2025

Beste Leen dat lees ik ook op internet maar moet ik daarvoor iets aanschaffen of heb jij de VPN instellingen die ik moet invoeren ?

Leen59
Wijsgeer
  • May 21, 2025

Er zijn diverse aanbieders voor VPN, sommige zelfs gratis. De keuze is aan jou.Het is ip altijd met een of ander abonnement.

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 21, 2025

Als ik het goed begrepen heb, werkt KPN TV alleen als je VPN naar je thuisnetwerk hebt opgezet, en niet met willekeurige VPN aanbieders.

Leen59
Wijsgeer
  • May 21, 2025

Alles wat in de app “buitenshuis te bekijken” is zou moeten werken buiten je thuisnetwerk, zoals ik het begrijp. Althans werkte dat voorheen altijd bij mij.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • May 21, 2025

KPN en de andere Nederlandse providers hebben de rechten niet om al die zenders buiten de landen van de EU beschikbaar te stellen. Dat het dus vorig jaar in Bosnië werkte was niet een foutje maar een fout.

Ook via een VPN mag het niet. De enige manier waarop het wel 'mag’ is een VPN tunnel met je internet thuis. Zodat je het via je eigen IP in Nederland benaderd. Een dergelijke VPN tunnel is niet mogelijk met een kpn modem als v10, Box12 of Box 14. Wel met een Fritzbox bijvoorbeeld. En je moet dan in je apparaat ook nog een appje of iets dergelijks hebben om die tunnel op te zetten. Helaas is onze deskundige hierop niet meer actief op het forum.

Open VPN diensten worden geblokkeerd al lukt dat door de vele IP's nooit volledig.

Je zou het kunnen proberen via de gratis dienst Proton VPN. Althans, Nederland is een van de 5 landen die je gratis kunt instellen. Alleen is gebruik dus niet gegarandeerd. Want 'morgen' kan het IP geblokkeerd zijn. Totdat je het weer opstart, want dan wordt het vaak een andere die nog niet geblokkeerd kan zijn voor de KPN TV app/website.

Let wel. Je kunt de gratis versie op één apparaat installeren en gebruiken.

Leen59
Wijsgeer
  • May 21, 2025

Dat het via VPN niet mag wil nog niet zeggen dat het niet werkt.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 21, 2025

Dat zeg ik ook niet ​@Leen59 

Het is alleen niet te garanderen dat het steeds werkt.

Leen59
Wijsgeer
  • May 21, 2025

Dat zeg ik ook niet ​@Leen59 

Ik bedoel buiten je thuisnetwerk om.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

Voor grote streamingsdiensten zoals Netflix is het simpel. Men hoeft alleen de ip adressen te monitoren, als van een enkele ip adres buitensporig veel gebruikers ingelogd zijn, is met zekerheid een VPN exit node. Maar een VPN naar thuis server kan bijna niemand detecteren (behalve de internet provider), maar dan moet de provider technieken gebruiken de in Nederland verboden zijn (DPI b.v.)

• May 22, 2025

Maar een VPN naar thuis server kan bijna niemand detecteren (behalve de internet provider), maar dan moet de provider technieken gebruiken de in Nederland verboden zijn (DPI b.v.)

Een provider kan zien dat je VPN gebruikt. Maar daar heeft een provider niets aan om dat te weten. Want VPN is gewoon legaal. Dat mag je gewoon gebruiken. Daar is niets op tegen.

Waarvoor je VPN gebruikt, dat kan de provider als het goed is niet zien. Zelfs niet met DPI of wat anders naar ook.

Als je in Canada zit en je kijkt via je eigen VPN thuis server naar tv van KPN, dan kan KPN dat op geen enkele wijze detecteren volgens mij.

Leen59
Wijsgeer
  • May 22, 2025

Dat is precies de bedoeling van VPN.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • May 22, 2025

Een provider kan zien dat je VPN gebruikt. Maar daar heeft een provider niets aan om dat te weten. Want VPN is gewoon legaal. Dat mag je gewoon gebruiken. Daar is niets op tegen.

Waarvoor je VPN gebruikt, dat kan de provider als het goed is niet zien. Zelfs niet met DPI of wat anders naar ook.

Als je in Canada zit en je kijkt via je eigen VPN thuis server naar tv van KPN, dan kan KPN dat op geen enkele wijze detecteren volgens mij.

Een ISP moet niet perse jouw ISP zijn maar de ISP waar je op het moment gebruikt maakt. Een voorbeeld is Great Firewall of China, als je in China bent en ook een VPN verbinding (naar home server of een externe server) gebruikt, kan je niet de GF bypassen, en bepaalde websites en contents zijn nog steeds geblokkeerd. GF gebruikt DPI om onder andere VPN te detecteren.