Skip to main content
Vraag

TV+ verliest tijdelijk Wifi-verbinding door kanaalwissel op FRITZ!Box

• August 10, 2026
  • 4 reacties
  • 58 keer bekeken

Met name bij het bekijken van opgenomen programma’s gebeurt het te vaak dat de Wifi verbinding wordt verbroken. Dan kun je binnen een minuut wel weer verbinding maken, maar het afspelen is onderbroken en je moet opnieuw het programma starten en zoeken waar je was gebleven in de film.

Als ik kijk naar de gebeurtenissen op mijn Fritz!box router, zie ik het volgende:

• 18:36:43  Wi-Fi-autokanaal: bezig met scannen van de Wi-Fi-omgeving (5 GHz) om de gebruikte Wi-Fi-kanalen te optimaliseren; mogelijk worden sommige Wi-Fi-apparaten opnieuw aangemeld.

• 18:37:01  Wi-Fi-autokanaal: de kanaalinstellingen (voorheen kanaal 52 (frequentie 5.260 GHz)) werden gewijzigd, actief op kanaal 116 (frequentie 5.580 GHz).

• 18:37:03 Wi-Fi-apparaat werd afgemeld (5 GHz), TV+ DIW7022-0A6164, IP 192.168.178.73, MAC …….:65.

• 18:37:03 Wi-Fi-aanmelding is niet gelukt : verbindingsopbouw mislukt. MAC-adres: …..:65

• 18:37:23 Wi-Fi-apparaat aangemeld (5 GHz), 866 Mbit/s, TV+ DIW7022-0A6164, IP 192.168.178.73, MAC ….:65

De tijd tussen “niet gelukt” en “aangemeld” is 20 seconden.
De WiFi autokanaal functionaliteit van de router heeft mijns inziens tot gevolg dat de TV+ de verbinding verliest.
Waarom mislukt het opnieuw aanmelden in eerste instantie?
Die autokanaal functionaliteit staat standaard (terecht?) aan.

4 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 10, 2026

Misschien had ik deze in een ander Topic moeten posten?
Dat heb ik dus alsnog gedaan, en deze vraag kan dan uit dit topic.
Staat nu onder 

Community / KPN TV en Streaming / KPN TV TV+ verliest even verbinding met Wifi

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • August 13, 2026

Hi ​@jpjpjpjp, welkom bij onze community. 

Dit lijkt mij ook vrij irritant en ook niet de bedoeling. Ik heb dit nog niet eerder meegemaakt, dat het door de automatische kanaalwijziging gebeurt. Om dit uit te sluiten kun je natuurlijk een kanaal vastzetten in de modem. 

Ik ga er dan ook vanuit dat je de TV+ box van ons hebt en dat deze via wifi is verbonden. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 13, 2026

Inderdaad, een KPN TV+ box via Wifi verbonden. 

ik heb minimaal 5x direct na het verbreken van de WiFi de logging op de Fritz!box bekeken en zag dan de WiFi kanaalwissel meldingen zoals in het eerste bericht.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27

Zou je dit dan vast willen zetten op 1 kanaal om te kijken of het dan ook gebeurt?