Skip to main content

Ik wil mijn tv  verplaatsen naar andere wand  maar kabels zijn te kort ( draad v modem en  kan ik dit draadloos oplossen?

Wordt lastig! Er zijn draadloze verbindingsets maar die zijn erg storingsgevoelig. Een  kabel geeft het beste resultaat. 


, een paar strategisch opgestelde bekabelde versterkers en bekabelde tv ontvangers. 
waarschijnlijk domme vraag  maar wat hierboven staat hoeft dat alleen in een stopcontact.

 

en weet iemand als ik toch de kabels wil verleggen waar ik lange kabels kan kopen en is heet dat een lan kabel.


Kunt u enkele foto's plaatsen of een tekening maken? Dat maakt het wat duidelijker. Wat heeft u nu, en wat wilt u?


 


 


Het gaat om de verbing van modem naar muur en langs de wand zal het 8 meter verder zijn dat het moet worden aangesloten


Het modem kan (moet) blijven waar ie is. De aanbevolen lengte voor een DSL kabel (van IS/RA naar modem) is max. 1,5 meter. KPN levert ze ook niet langer.

Van af het modem kun je een langere kabel (UTP via de LAN) gebruiken. Die mogen wel tot 100 meter gaan.

Binnen één stroomfase gaat het ook goed met de stopcontactadapters.


Het gaat om de verbing van modem naar muur …

Die verbinding, die kabel kan je eigenlijk niet langer maken. Dat word sterk afgeraden, want dat gaat ten koste van de snelheid. Deze kabel draadloos maken kan al helemaal niet. Onmogelijk. 

Kun je die Experiabox daar niet laten staan? Dan maak je de kabel tussen Experiabox en tv ontvanger langer. Dat kan wel. En eventueel kan je dit ook draadloos.  Maar ... ik zie nog een 2de kastje. En ook een grijze kabel uit de Experiabox komen. Waar gaat die naartoe?

Bekabeld is geen probleem. U legt een kabel van Experiabox die u op dezelfde plek laat staan naar andere kant van de kamer. Daar plaats sluit u een switch aan:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129

Vanuit die switch gaat u vervolgens naar tv ontvanger en naar mysterieus kastje boven op tv ontvanger. En naar onbekend apparaat wat verbonden is via die grijze kabel. U volgt het nog? 🤔


Binnen één stroomfase gaat het ook goed met de stopcontactadapters.

Dat durf ik niet zo stellig te beweren.

Ik houd het op "kan het goed gaan” Er zijn legio gevallen op het forum waar het helemaal fout gaat.


Dank jullie wel voor de hulp ik ga het een en ander proberen

 


Binnen één stroomfase gaat het ook goed met de stopcontactadapters.

Dat durf ik niet zo stellig te beweren.

Ik houd het op "kan het goed gaan” Er zijn legio gevallen op het forum waar het helemaal fout gaat.

Klopt. Led verlichting met een dimmer danwel op een adapter (dus 12 volt) kan zéér verstorend werken. Of een magnetron.