Skip to main content

Hoi,

 

Ik wil graag mijn tv verplaatsen naar zolder zodat ik hier ook tv kan kijken. Alleen heb ik geen idee hoe ik dit met de aansluiting moet doen. Iemand een idee?

 

Gewoon, utp kabel naar boven.

https://www.megekko.nl/product/2139/1049125/Netwerkkabels/Nedis-Cat-6-F-UTP-netwerkkabel-RJ45-8P8C-male-RJ45-8P8C-male-20-0-m-Wit


Nou ben ik dus totaal niet technisch aangelegd. Hoe kan ik dit dan doen? Heb je misschien uitleg voor mij


Hallo @DeniseBoomer , eerst je tv en tv-decoder van KPN verplaatsen naar zolder.

Dan een LAN-kabel, minimaal kwaliteit CAT5e, beter nog CAT6 leggen van de modem naar de tv-aansluiting boven.

Als dat technisch lastig te realiseren is kun je ook via zogenaamde powerlines een verbinding leggen via je stroomnetwerk.

1 powerline sluit je aan op je modem en de andere powerline sluit je aan op de tv-decoder, minder degelijk, maar werkt meestal wel.

Je kunt de powerlines in de lokale KPN-winkel kopen of online via de KPN webshop, hieronder een link:

https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/437811/draadloze-verbindingsset-1200-2-adapters/?pos=1022


Nu heb ik bij mijn tv op mijn kamer (verdieping lager) een kastje hangen waar mijn tv aan verbonden zit. Kan ik deze niet gewoon verplaatsen naar zolder of zeg ik nu iets heel geks?


Ja, dat kleine zwarte kastje kun je naar zolder verplaatsen en die moet je dan weer aansluiten met een ethernet kabel aan het modem, stekker in het stopcontact en HDMI kabel naar de TV.


Oh echt? Mijn tv zit nu vast aan dat zwarte kastje inderdaad en aan een ander kastje (lijkt op een draadloos ding, maar zit een stekker in en lampjes die knipperen, die kan ik dan ook zo eruit trekken of is dat niet verstandig?


die kan ik dan ook zo eruit trekken of is dat niet verstandig?

Dat is de draadloze verbindingsstekker (via stroomnet). Kan je gewoon verplaatsen. Maakt vanzelf weer verbinding met de andere bij het modem in de buurt.


 

Dat is de draadloze verbindingsstekker (via stroomnet).

Niet echt draadloos dus :-)

Kan je gewoon verplaatsen. Maakt vanzelf weer verbinding met de andere bij het modem in de buurt.

Als alles mee zit wel ja :-/


Hallo @DeniseBoomer. Ik zie dat je al een paar suggesties hebt gekregen hoe de tv te verplaatsen naar de zolder. Ik maak op uit je berichten dat je gebruik maakt van de draadloze verbindingsadapters . Die kun je dan simpel mee verhuizen met de zwarte tv-ontvanger. Meer uitleg hoe je precies de draadloze adapters gebruikt vind je hier.