Skip to main content

Het snoertje voor de TV komt rechtstreeks uit de muur (zonder stekkertje) en het snoer is 1,5 meter lang. Het snoer moet nu minstens 20 meter worden (om het netjes langs het plafond te kunnen wegwerken. Hoe kan ik dit gemakkelijk oplossen?

Andere kabel kopen?

https://www.megekko.nl/product/2139/1049125/Netwerkkabels/Nedis-Cat-6-F-UTP-netwerkkabel-RJ45-8P8C-male-RJ45-8P8C-male-20-0-m-Wit


Het snoertje voor de TV komt rechtstreeks uit de muur (zonder stekkertje) en het snoer is 1,5 meter lang. Het snoer moet nu minstens 20 meter worden (om het netjes langs het plafond te kunnen wegwerken. Hoe kan ik dit gemakkelijk oplossen?

Wat bedoel je met ‘zonder stekkertje’ ? Heb je een foto?


Die kabel uit de muur moet natuurlijk netjes afgemonteerd worden in een wandcontactdoos. Dat moet je misschien een monteur laten doen. Niet een monteur van KPN. Want die heeft geen wandcontactdoos


Bij mij komt er ook een kabel uit de muur (zonder contactdoos). Ik heb het opgelost door het plaatsen van een switch (omdat ik die toch nodig had). Van daar uit kan ik natuurlijk elke lengte kabel koppelen die ik wil. 


Om welke kabel gaat het?

De UTP kabel of de HDMI kabel.

De UTP kabel kan je makkelijk voor een grote lengte kopen of maken.

HDMI kabel zou ik persoonlijk nooit te lang nemen. Ik denk hooguit 2 a 3 meter. Ze bestaan welke langer, maar dat adviseer ik niet. 


Om welke kabel gaat het?

De UTP kabel of de HDMI kabel.

De UTP kabel kan je makkelijk voor een grote lengte kopen of maken.

HDMI kabel zou ik persoonlijk nooit te lang nemen. Ik denk hooguit 2 a 3 meter. Ze bestaan welke langer, maar dat adviseer ik niet. 

Laten we even wachten totdat @Emaan reageert. Ik heb ook gevraagd om wat voor kabeltje het gaat en of er wellicht een foto gedeeld kan worden. We geven @Emaan even tijd om te reageren. 


Ik hoop wel dat @Emaan weet dat wij net als hij klant zijn bij KPN en dat wij klanten elkaar via het forum helpen.


Beste mensen,

Ik ben geen kenner op het gebied van kabels etc. Dus afkortingen zeggen mij nagenoeg niets (HDMI kabel snap ik nog en het betreft geen HDMI-kabel). Afgelopen zomer heeft de KPN monteur een snoertje uit de muur , kijk zoals hier rechts en dat snoertje/kabeltje wordt aangesloten aan de tv met een stekkertje. Foto 2. Snoertje/kabeltje is 1,5 meter en wil ik veel langer hebben ivm verplaatsen tv.

 


Foto 2 moet nog geplaatst worden zeker?


Ik vermoed dat het inderdaad een netwerkkabel is maar foto 2 waar je het over hebt zit er niet bij helaas. 


foto 2

 


Kon niet 2 foto's in een keer verzenden

 


Beste Joop, dat weet ik, ik kom op dit forum via KPN omdat ik daar ook mijn abonnement heb.

Overigens ben ik een zij.


Beste mensen,

Ik ben geen kenner op het gebied van kabels etc. Dus afkortingen zeggen mij nagenoeg niets (HDMI kabel snap ik nog en het betreft geen HDMI-kabel). Afgelopen zomer heeft de KPN monteur een snoertje uit de muur , kijk zoals hier rechts en dat snoertje/kabeltje wordt aangesloten aan de tv met een stekkertje. Foto 2. Snoertje/kabeltje is 1,5 meter en wil ik veel langer hebben ivm verplaatsen tv.

 

Maar dit is dus een wandcontactdoos met een blindkapje erop. En daar heeft de monteur een gaatje in geboort. Je kunt dus dat kapje er af halen en daar een echt net utp aansluitpunt laten plaatsen. Dat moet je dan een installateur laten doen, niet van KPN. Want die heeft alleen monteurs, geen installateurs 😉

Je kunt het ook zo laten zitten, zorgen dat er aan het einde van de kabel een utp stekkertje zit. En een 20 meter lange kabel er aan koppelen met een koppelblokje.

Edit: ik zie nu dat er al een stekkertje aan zit 👍

Edit2: koppelblokje:

https://www.megekko.nl/product/5807/167095/UTP-koppelstukjes/LogiLink-NP0029-UTP-koppelstuk-Cat5e-1-1-shielded


Er zijn een paar opties.

  1. De complete kabel (laten) vervangen door een langere.
  2. Het plaatsen van een switch. Deze kabel gaat er dan in bijvoorbeeld in poort 5. De nieuwe lange kabel kan dan aangesloten worden op elke willekeurige poort. 
  3. Het plaatsen van een koppelstuk. Ik ken die dingen niet dus of dat goed werkt kan ik je niet zeggen.
  4. Iemand anders nog een optie?

Ikzelf heb optie 2. Ik zit met dezelfde situatie (vorige bewoner). Sterker nog..bij mij is er een gat in de muur geboord waardoor de kabel binnen komt. Dus geen afdekklepje of wat dan ook. 

 


Ik ben benieuwd naar het advies dat jullie aan mij kunnen geven.

Groet

 


Aha, ik denk dat het dan om een utp gaat.

Ik kan een koppelstukje plaatsen 

En waar koop ik dan nog een 25 meter lange utp kabel?

Volgens mij ben ik dan geholpen

Gaat best goed op dit forum


Ik ben benieuwd naar het advies dat jullie aan mij kunnen geven.

Groet

 

Ik zou gaan voor optie 2 of 3. Dat is uit te voeren zonder installateur. Optie 3 is goedkoper maar ik weet niet wat dat doet met de kwaliteit van de verbinding. Met zo'm koppelstukje heb ik namelijk geen ervaring mee.


Aha, ik denk dat het dan om een utp gaat.

Ik kan een koppelstukje plaatsen 

En waar koop ik dan nog een 25 meter lange utp kabel?

Volgens mij ben ik dan geholpen

Gaat best goed op dit forum

Hallo @Emaan , omdat alle niet-noodzakelijke winkels dicht zijn, alleen online, bij

CAT6 kabel kopen, morgen in huis | Allekabels

bijvoorbeeld.


Aha, ik denk dat het dan om een utp gaat.

Ik kan een koppelstukje plaatsen 

En waar koop ik dan nog een 25 meter lange utp kabel?

Volgens mij ben ik dan geholpen

Gaat best goed op dit forum

Hier  bijvoorbeeld. Kun je de lengte en zelfs een kleurtje kiezen. Ik zou voor Cat6 F-UTP gaan. Maar wat @JanD aangeeft kan natuurlijk ook. 


Bedankt allemaal, ik ga ermee aan de slag en ik verwacht dat ik dit zelf kan uitvoeren.

Groet


Bedankt allemaal, ik ga ermee aan de slag en ik verwacht dat ik dit zelf kan uitvoeren.

Groet

Daar zijn we voor ;-)

Mocht je nog vragen hebben dan horen we dat graag van je.