Skip to main content

Op het recreatieoord in Hoek van Holland verzorgt KPN een TV signaal op frequentie 554Mhz met netwerk-ID 55555 symbol rate 6.900 (volgens de receptie)

Mijn TV (Philips 32PFL4606H/12) kan echter alleen analoge kanalen vinden. Weet iemand hoe dat op te lossen is? Er zit wel een CONAX kaarthouder in, maar geen kaart.

Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus NIET om interactieve TV van KPN!!

Voor de duidelijkheid: het gaat hier dus NIET om interactieve TV van KPN!!

Duidelijk.

frequentie 554Mhz met netwerk-ID 55555 symbol rate 6.900

Hier is niets over te vinden via o.a. google (en dat dekt ook de kpn website).
Ik kan me ook niet voorstellen dat KPN ook maar érgens een dvb-c signaal levert en dan ook nog kleinschalig!

Verder weet ik dat 554 ooit bij Ziggo in gebruik is geweest, volgens mij oude Casemafrequentie. Het lijkt mij dat die receptie gewoon heel oude gegevens heeft.

Probeer eens 164.00 , 4444 , 6900 of 474.00 , 4444 , 6875

Ik vraag me dus af welke coaxkabelprovider in die regio actief is.

In deze situatie (corona) vind ik het ongepast om dit probleem zo, met hoofdletters en uitroeptekens, neer te zetten.


Hallo Peter,

 

Dank voor je antwoord.

Je laatste zin begrijp ik totaal niet (In deze situatie (corona) vind ik het ongepast om dit probleem zo, met hoofdletters en uitroeptekens, neer te zetten."), ik heb dit expliciet vermeld omdat ook de helpdesk van KPN volhield dat er geen TV signaal over Coax wordt geleverd.

Ik denk dat ik iets dichterbij de oplossing ben gekomen: kijk op https://digitenne.kpn.com/zakelijk/iptv-zakelijk/ en dan bij zakelijk IPTV en daar zie je dat KPN een Digitenne signaal aan kan leveren dat door de meegeleverde hardware op elke drager die de klant wil, kan worden gezet; dus ook op het interne kabelnetwerk van een bedrijf of het recreatieoord. Ik begin te denken dat dit aan de hand is. Blijft de vraag waarom mijn TV de op deze manier gedistribueerde zenders niet kan vinden.

Overigens ook aardig voor de KPN helpdesk om voortaan ook wat minder stellig te beweren dat KPN nooit een TV signaal over een coax kabel levert! Via IPTV zakelijk doet KPN dat dus wel als de klant dat wil.


Ook IPTV zakelijk werkt niet met de door jouw genoemde dvb-c techniek (want daar horen netwerkfrequentie, id en symbol rate bij). Dat is gewoon met de bestaande IPTV techniek zoals KPN die aan iedereen levert. (dat staat ook op die pagina te lezen)

Wel is het mogelijk om via een centraal antennesysteem DIGITENNE signaal te leveren. Maar ook dat werkt niet met genoemde parameters.
Voor Digitenne zenders zou je je tv op “antenne” moeten zetten en zenders laten zoeken. Die televisie moet dan wel de nieuwe techniek DVB-T2 HEVC ondersteunen anders werkt het niet.

De stand “kabel” waarbij genoemde parameters nodig zijn wordt door KPN écht niet gebruikt.

Heb je trouwens al de door mij eerder genoemde parameters voor oud-Ziggo / oud-UPC geprobeerd? Het kan zijn dat je de netwerkcode moet invullen als 04444 !

De Sony van een vriend van me geeft 0 zenders met 4444 en wel zenders met 04444.


KPN kan zeker wel via dvbc en coax leveren .Gebeurt veel in hotels en dergelijke. Signaal komt via zakelijke glasvezel binnen en wordt via coax verspreid als "lokale" dvbc. Dit is het bedrijfsonderdeel KPN Media Services.

De TV van de bewoner of gast dient dan ook te worden ingesteld alsof het gaat om dvbc. Digitale TV zoals dat bij de meeste TV's heet.

 

Maar dit is wss niet te beantwoorden op dit forum omdat het specifiek is ingesteld voor deze zakelijke klant (het recreatiepark).

Eventueel kunnen zij nog bellen met hun accountmanager van KPN Media Services.

 


Aha! Verrassend.


@rikkieriet Welkom op het forum. Wat vervelend dat je tv niet de juiste kanalen kan vinden. De vermoedelijke reden dat je verteld is dat KPN geen signaal via de coax kabel levert is dat je gesproken hebt met een collega van de consumentenafdeling. Voor consumenten leveren wij inderdaad absoluut geen Tv signaal over de coax kabel. Ik zou in dit geval ook adviseren om de verantwoordelijke van het recreatiepark contact met onze zakelijke collega's te laten opnemen. Ik heb helaas geen verdere informatie over deze situatie.