Skip to main content

Ik heb sinds kort de TV+ ontvanger. De ontvanger is via HDMI verbonden met een Marantz NR-1510 receiver (geluid via de surround speakers en beeld naar een LG OLED C9 TV).
Ik heb de TV+ afstandsbediening correct ingesteld om de twee apparaten te bedienen. Helaas lukt het niet om de apparaten goed aan te zetten. Zodra ik de TV+ ontvanger aanzet, dan gaat de TV ook aan. De receiver gaat pas enkele seconden aan, nadat de TV is opgestart. Als alle apparaten eenmaal aanstaan krijg ik geen beeld en geluid. Het enige wat dan nog werkt, is de TV+ opnieuw opstarten, door de stroom er even af te halen.  Ik vermoed dat de vertraging van de inschakeling van de receiver er voor zorgt dat het TV+ signaal niet wordt doorgegeven aan de receiver.

Ik heb ook een Nvidia Shield en die schakelt de drie apparaten via HDMI-CEC wel direct in. Het valt me op dat er in de Shield instellen een optie is om de receiver wel of niet in te schakelen met een HDMI-CEC commando vanaf de Shield.

Is het mogelijk om deze functie toe te voegen aan de HMDI instellingen in het TV+ apparaat instellingen menu?

Welkom op het forum voor zover ik weet zit die functionaliteit op dit moment nog niet direct in de ontvanger en ik kan ook niet aangeven of dat in de toekomst mogelijk gaat worden. Ik koppel het voor je terug!