Skip to main content

TV ontvanger aangesloten op TP link draadloze verbindingsset. TV geeft aan dat verbinding met zender is verbroken. Heb Internet signaal, want app op betreffende smart tv werken normaal.

Werkt een TP-link DVS niet met KPN tv ontvanger?

 

 

Als je electriciteitsnetwerk er geschikt voor is kan het aardig werken maar als daar ruis op gekomen is door bijvoorbeeld ledlampen, dimmers en telefoonopladers die niet helemaal perfect werken dan gaat het mis. Sowieso is transporteren van data via het electriciteitsnetwerk niet verstandig dat doe je met een utp kabel.


Goedemiddag @Bjorn od Brouw, ik begrijp dat je gebruik maakt van de stroomadapters van TP-link. Zoals hierboven @Joep1965 al aangeeft zijn er wel wat factoren die een rol (kunnen) spelen in eventuele verstoringen. 

Hoe je eventueel storingen kunt verhelpen kun je hier vinden: Problemen oplossen met de TP-link powerline adapters


Ik loop tegen een soortgelijk probleem aan. Netwerkkabel van modem naar hoofdstation tp link. Netwerkkabel van tp link naar tv ontvanger. Tv kijken lukt, apps gebruiken lukt, maar opnames afspelen en vanaf begin kijken geeft een foutmelding stb-zap 03/3 hal layer

De site zegt dat de foutmelding niet bestaat. Help please.


Het beste resultaat heeft u als u de ontvanger direct met een kabel aansluit aan het modem.  Zodra er een "verdeler" tussen zit kan igmp snooping een rol gaan spelen. Als dat niet wordt ondersteunt kunnen dit soort problemen ontstaan.  Hier kunt u alles vinden over igmp snooping. 


Dank voor je snelle reactie. Ergens wel logisch maar jammer dat dit niet werkt, naast dat de volledige melding zegt dat er geen netwerk is, terwijl dat er wel is. Kost een paar 10tjes extra dan om een extra deco tp link aan te schaffen om t sluitend te krijgen. 


Maar hoe ziet je netwerk er nu uit? Welke tp link?


Modem KPN Deco E4 rechtstreeks op modem, netwerkkabel van E4 basisstation naar tv ontvanger(in hetzelfde kastje beide. Ernaast nog 2 deco e4's. 1 boven en een in de bijkeuken ivm wifi in de tuin.

Inmiddels modem naar tv ontvanger weer rechtstreeks en problemen zijn weg. Dus ergens is de tv tuner niet compatibel via het meshnetwerk van de deco tp link. Vrees dat t een extra kabeltje trekken word.


Tp link heeft wel vaker problemen met igmp snooping. Ik vermoed dat het daar zit. Je hoeft niet perse een nieuwe kabel te trekken.  Je kan ook een switch plaatsen.  Die sluit je aan op de bestaande kabel en op de switch sluit je een de tv ontvanger en het wifi punt aan. Als ik je goed begrijp zou dat kunnen. 


Dank voor de extra tip


Nog een tip.  Let op dat een switch dus wel igmp snooping ondersteunt want anders val je van de regen in de drup.