Skip to main content

Tijdens het televisie kijken valt het beeld kort 1 a 2 sec weg. beeld gaat dan heel even op zwart 

Dit gebeurd op alle zenders en soms wel 5 to 10 keer per uur. Het is echter niet regelmatig. Soms 2 of 3 keer snel achter elkaar en dan lange tijd niets etc etc,

Heel storend.

Ik heb al div. keren de tv  gereset en ook de ontvanger unit en ook de router.

De ontvanger unit is ook al een keer vervangen. Toen langere tijd goed maar nu is het al weer enige weken hetzelfde probleem.

Heb gezien dat meer mensen dit probleem hebben.

Wat is er aan te doen. ??

 

Admin: topic verplaatst naar juiste board

Hallo @AK12345 hoe is de tv-ontvanger met het modem verbonden, rechtstreeks met een netwerkkabel of anderszins?

 


Welke KPN tv decoder heeft u?

Wat is uw echte downloadsnelheid? zie hier om te meten.

Verder zie ook vraag @JanD 


@AK12345  Van welk type is de hdmi-kabel die gebruikt wordt?


Dank voor jullie reactie.  De ontvanger is via WiFi verbonden. Afstand tussen kpn WiFi versterker en tv ontvanger is 3 meter (vrij zicht)  De WiFi versterker is bedraad verbonden met het modem Sagemcom. Tv ontvanger is : Arris vip5202

de arris is 1x vervangen en toen ging het een tijdje goed. Inmiddels dus weer hetzelfde probleem 


Hallo @AK12345 , als je de tv decoder rechtstreeks met het modem verbindt, heb je dan dezelfde klachten of gaat het dan wel goed? Indien het laatste dan weet je meteen de oorzaak.

 


Erg benieuwd naar de reacties/oplossingen, hier ook last van. Ik lees even mee. (Ook arris vip 5202)


Bij 3 meter (ook bij grotere afstanden) zou ik zo wie zo met een vaste UTP kabel werken.

Dan is de kans op storingen het kleinst. 


@AK12345 heb je bovenstaande reacties nog gelezen? Heb je nog een oplossing kunnen vinden?


Ik heb de tv ontvanger in de huiskamer vervangen door de tv ontvanger uit de slaapkamer (omgeruild).  Nu is het probleem in de huiskamer duidelijk opgelost maar de tv in de slaapkamer knippert nu dus zo af en toe.  Het probleem lijkt dus te zitten in de tv ontvanger. Dit is : Arris VIP 5202. KPNF1371J42500.  Ik zou dus heel graag de tv ontvanger vervangen. Aanvragen bij KPN ???


Goedemorgen @AK12345, sorry voor mijn late reactie.
Ik zie dat je inmiddels ook al een collega gesproken had, is het probleem nu opgelost of geeft deze ontvanger nog steeds problemen?


Beste Thomas.  Dank voor je reactie.  Ik heb het even open laten staan om te kunnen testen. Inmiddels blijkt het probleem inderdaad  verholpen. Alles teruggezet naar fabrieksinstellingen heeft dus geholpen. Daarmee is dit item dus. opgelost. Nogmaals dank voor de reacties. Het helpt dus. 


Ah helemaal top! Bedankt voor je terugkoppeling!