Skip to main content

Sinds vandaag na jaren itv kpn gebruikt te hebben de tv+ kastjes aangesloten. Wat een achteruitgang… de beeldkwaliteit is beduidend slechter/minder scherp dan via de witte zte decoders. Geluid loopt regelmatig niet synchroon. De netflix app stottert/niet vloeiend. De tv+ is een stuk trager in gebruik. Harmony hub wordt niet ondersteund. Overige apps niet eens geprobeerd en snel mijn oude decoders weer aangesloten.

 

Mijn vraag is nu of ik mijn oude decoders voorlopig kan houden, ik ga geheid een mail of brief ontvangen om ze terug te sturen maar gezien de kwaliteit/bugs van de tv+ kastjes wil ik dit toch voorlopig uit gaan stellen….

Mijn vraag is nu of ik mijn oude decoders voorlopig kan houden, ...

Wat mij betreft een zeer terechte vraag. Ik heb al vaker gepleit om de mogelijkheid te bieden dat spijtoptanten terug kunnen naar hun voorgaande abonnement maar het lijkt erop dat dat voor KPN geen optie is.


Hallo @RoelW,

Wat gek, ik gebruik sinds een aantal weken ook TV+, en bij mij werkt het prima, op wat kleine glitches na...beeld is haarscherp en ook de apps zoals Netflix werken goed...zowel bekabeld als via de Wi-Fi.. 

Nou weet ik wat voor een modem je hebt, maar ik geloof dat Wi-Fi alleen werkt icm een KPN Box 12...dus als je Wi-Fi gebruikt zou ik het eens bekabeld proberen  evt met verbindingsset…

Overigens zijn ze ook met updates bezig, dus dit  brengt misschien ook nog verbetering...sluit ze over een week nog eens aan zou ik zeggen.

Vr


*niet


Hey @Ratonesque 

 

de tv+ kastjes zijn bekabeld aangesloten op een experiabox V10 met een gigabit glasvezel abonnement. De tv is een Samsung 65qn95a uit 2021.

De netflix app op de tv zelf is gewoon helemaal vloeiend en scherp, op de tv+ absoluut niet. Gelukkig is bij jou het beeld haarscherp, bij mij is de ervaring dat met het tv+ kastje is alsof ik op mijn mobiel de kpn app gebruik in een niet volwaardige resolutie. In de tv+ staat de resolutie op automatisch de beste selecteren wat 4k2k 50/59hz oid zou moeten zijn. Los van dit probleem vind ik het soms wel soms niet synchroon lopen van het geluid met het beeld uitermate irritant. De tragere interface en de afwezige ondersteuning voor de harmony hub is erg jammer maar dat zou ik nog voor lief nemen als de basis van de tv+ minstens correct zou werken.


Hoi @RoelW, ik ga heel vervelend doen maar we willen ze op een gegeven moment toch graag weer terug.
Nou moet alles wel goed werken natuurlijk, we zijn druk bezig dat te verbeteren. De issues die je noemt zijn ook al bekend bij onze ontwikkelaars en daar wordt aan gewerkt. Op onze Product updates pagina kun je de meest recente informatie vinden over de laatste updates en in het TV+ Topic kun je er ook meer informatie over vinden:

 


Hoi @Thomas,

 

ik begrijp uiteraard dat de spullen op een gegeven moment terug moeten en dat is ook zeker mijn bedoeling. Ik ben alleen niet van plan elke maand €70 à €80 te betalen voor een product dat simpelweg te vroeg uit de testfase is gehaald en waarmee je gewoonweg na een lange dag werken niet normaal en relaxt even tv kan kijken en eerder de neiging krijgt om de ab door de tv te gooien! Misschien vinden ze dit bij kpn niet te vroeg maar het blijkt wel uit de vele negatieve overeenkomende ervaringen op alleen dit forum al. 
 

ik ben over het algemeen tevreden over kpn, ook over de 8001 kastjes die ik heb en waarschijnlijk ook over de tv+ kastjes in de toekomst maar ik hoop toch wel dat ik beide decoders naast elkaar kan gebruikte totdat de “bekende problemen” die de kijk en luister ervaring aanzienlijk verstoren zijn opgelost.

 

 


Hey @Thomas ,

 

ik zie dat je antwoord als beste antwoord is gemarkeerd maar ik vind het echter wel heel makkelijk om het halve forum naar de products update pagina te sturen over een product wat in de basis gewoon nog niet goed is… het is leuk dat mensen daar zien dat er aan gewerkt wordt maar daarmee is het nog geen goed functionerend product. 
 

ik heb vandaag een brief vanuit kpn gehad om mijn “oude” ontvangers terug te sturen en daaroverheen gelijk een herinnering e-mail om ze terug te sturen. Zodra ik dat doe heb ik dus alleen nog de tv+ kastjes tot mijn beschikking en ga ik dus van een goed werkende kijk en luister ervaring naar een erg brakke kijk en luister ervaring en ik neem aan dat dat ook vanuit kpn niet de bedoeling is.

 

ik heb dus toch het dringende verzoek om mijn “oude” kastjes te mogen behouden totdat de basis van de tv+ kastjes (normaal tv kijken) op orde is. Van mij hoeven echt niet alle bugs glad gestreken te zijn maar wanneer je weet dat als je gewoon normaal tv wil gaan kijken je tegen allerlei beeld en geluid issues aanloopt hoop ik toch wel op enige “coulance” vanuit kpn.


Ik heb precies hetzelfde probleem. Tv+ werkt absoluut nog niet vlekkeloos en ben dan ook niet van plan om mijn vip5202 kastjes terug te sturen!


Als je nog binnen de bedenktermijn zit van jouw nieuwe abonnement dan zou je kunnen overwegen om klantenservice te bellen en te verzoeken om de contractwijziging ongedaan te maken. Er zijn meerdere abonnees die dit al gedaan hebben.


Als je nog binnen de bedenktermijn zit van jouw nieuwe abonnement dan zou je kunnen overwegen om klantenservice te bellen en te verzoeken om de contractwijziging ongedaan te maken. Er zijn meerdere abonnees die dit al gedaan hebben.

Er zijn medewerkers van kpn die de ingangsdatum direct in hebben laten gaan. Op dat moment kan je zelfs binnen 14 dagen niet meer terug naar je oude abonnement.

kpn erkent de fout, maar kunnen je niet meer terug zetten. Je mag of opzeggen, overstappen of ze bieden je een korting aan en bieden nog wel 50mbps aan, maar je oude abonnement terug kan je vergeten.


Ik heb ondertussen de 2 oude decoders meegegeven aan de PostNL bezorger die de nieuwe soundbar kwam brengen.

Na de laatste updates heb ik op mijn oudere receiver en op de nieuwe soundbar gelukkig geen lipsync issues meer ervaren. Uiteraard wel veel bugs die door andere personen ook al gemeld zijn maar dat neem ik de komende tijd maar even voor lief ook al ben ik van mening dat de reactie vanuit kpn wel vaak erg makkelijk is door mensen te verwijzen naar topics waar vermeld wordt te werken aan oplossingen voor een product wat in mijn ogen nog niet klaar is, ik snap overigens dat 100% toegeven dat het product te vroeg in de markt is gezet geen optie is omdat er dan een hoop droeftoeters geld gaan vragen. In mijn ogen werkt het forum wel beter dan telefonisch overigens, of ze hebben een slecht humeur, of ze vertellen dingen die gewoon niet kloppen of ze zeggen als ze het helemaal niet meer weten dat je teruggebeld wordt (wat nooit gebeurd!!), of het zijn vriendelijke mensen die met een standaard helpdesk riedeltje komen waar je niet verder mee komt, maar goed dat is mijn ervaring.   

Mijn vraag nu is eigelijk alleen nog of ik vanuit kpn nog een berichtje krijg dat de vorige decoders terug zijn? Vandaag scande ik de qr code die ik zaterdag gehad heb van de beste man van PostNl maar dat werkte dus niet… Ik heb t graag afgewerkt.
 

 


P.S.

Ook de DIW7022 werkt met interactieve televisie.😉

Zelfs Ziggo werkt steeds meer met ITV.


Mijn vraag nu is eigelijk alleen nog of ik vanuit kpn nog een berichtje krijg dat de vorige decoders terug zijn?

Ik neem aan dat je ook van die man een verzendbewijs hebt gehad. Net als wat je zou krijgen als je het via een PostNL verzendpunt zou afgeven. Dat bewijs dien je tot een jaar te bewaren.

En nee, er volgt geen ontvangstbewijs van kpn uit. Overigens: zit er wel een papiertje bij met je naam/adres en/of klantnummer? Anders weten ze niet waar het vandaan komt.

Jouw bewijs is het verzend/afgifte bewijs.


Nee, decoders en adapters in een doos, dichtgeplakt en de sticker vanuit kpn erop geplakt. Een kaartje gehad van postnl met qr. That’s it!

 


 

Mijn vraag nu is eigelijk alleen nog of ik vanuit kpn nog een berichtje krijg dat de vorige decoders terug zijn?

En nee, er volgt geen ontvangstbewijs van kpn uit.

 

Ik heb keurig een mail gehad van KPN dat ze de oude apparatuur retour ontvangen hebben.

 

 


Dat is netjes @Mikadoma .

Bij de laatste keer dat ik iets terugstuurde niet. Maar dat is alweer jaren geleden, want kpn apparatuur gaat lang mee.