Skip to main content

Vanmiddag de experia 8 omgeruild voor de 10.

Eerst even een helaas: dacht dat ik toch wel de 12 zou ontvangen.

Alles is soepel over behalve een gek ding bij de tv. Interactieve Philips is bekabeld en pakt zo de zenders. Het net op gaat echter niet meer per kabel, alleen nog maar via de WiFi.

Het werkt, maar is nu niet meer bekabeld aan terwijl de zenders wel via de kabel binnenkomen.

wie o wie kan dit uitleggen, ik snap m werkelijk niet.

Hallo @Willem Holleman Welkom hier! Heb je ondertussen al duidelijkheid gekregen over de situatie? Het klinkt als een hele gekke situatie en ik heb ook niet direct een verklaring. Waarschijnlijk ligt het aan mij, maar ik begrijp het verhaal ook niet helemaal. Kun je het nog iets verder toelichten? Dan is er ongetwijfeld een knappe kop die weet hoe het zit. 


Hallo @Willem Holleman als je de (smart?)-tv met een netwerkkabel verbonden hebt kun je van de smartfuncties van de tv gebruik maken, maar geen tv-kijken, daar heb je de tv-decoder voor nodig die via een HDMI-kabel aangesloten moet worden aan je tv-toestel.

Wees blij dat je de Experia V10 hebt ontvangen, dat is het beste en meest flexibele modem binnen KPN.

Als je iets anders bedoelt, lees ik het graag.

 


@JanD. modem met netwerk kabel aan tv ontvanger en deze met HDMI kabel aan tv verbonden.

leek mij dat dan automatisch ook de tv bekabeld online kan, maar dit is niet het geval.

en? De V10 beter dan de box 12? 
Mijn kennis is beperkt tot wat ik lees, van daar uit het idee dat de 12 meer tegelijkertijd zou kunnen.

hoor graag.


De Box 12 heeft de potentie om beter dan de V10 te worden, maar is nog lang niet stabiel genoeg, en de V10a loopt ook al niet echt beter.

De gewone V10 is goed in balans met de minste firmware mankementen.

En inderdaad, de tv box met HDMI kabel geeft geen internet door aan de TV, daarvoor moet je toch echt een UTP kabel aansluiten.