Skip to main content

Er is bij mij onlangs glasvezel kabel aangebracht in m’n appartement.
Het aansluitingskastje hebben ze in de meterkast aangebracht. Ik heb ook een nieuwe modem gekregen die ik op het kastje heb aangesloten. Het internet werk prima. Maar ik krijg, gezien de locatie van de meterkast, geen kabel vanaf de modem helemaal door het huis naar mijn tv. De afstand is te groot en vele obstakels (lange gangen en veel deuren).

Ik heb toen bij KPN een WiFi gekocht waardoor het signaal door de lucht vanaf de modem in de meterkast naar de tv in de woonkamer gestuurd zou worden.

Maar het beeld is nu kwalitatief minder en veroorzaakt allerlei storingen met mijn overige electronisch apparatuur zoals het Klik-aan-klik-uit systeem en Philips remote lampen bediening. 
 

Ik wil graag terug naar mijn ouwe (koper) aansluiting in de woonkamer die naast mijn tv uit de muur komt en dat perfect werkte. Maar KPN zegt dat ik niet terug kan naar het ouwe systeem. En nu heb ik dus geen TV meer.

Dit begrijp ik dus niet. Waarom haalt KPN mij af van een systeem dat prima werkt en in ruil daar voor iets geeft dat niet niet doet (maar wel maandelijks voor betaal)…
Als KPN wil dat we toch overgaan op glasvezel dan prima. Maar zorg er dan wel eerst voor dat het allemaal doet… 

ik wil gewoon mij ouwe aansluiting weer terug…!!!  Maar dat schijnt niet te kunnen en nu zit ik dus zonder TV….

U zult toch na moeten gaan denken over een kabel. Een utp-kabel mag 100 meter lang zijn. Dus de afstand kan in een normaal huis nooit te groot zijn. Een andere oplossing is er niet.

U schrijft dat de telefoonaansluiting naast de tv zit. Komt die daar ook daadwerkelijk het huis binnen? Of komt de telefoonlijn eigenlijk ook in de meterkast binnen en loopt die daar vandaan door de muur naar de tv?


Het aanleggen van een kabel zou toch echt een enorm karwei teweegbrengt brengen. Hele togen bij de beuren zouden moeten opengebroken worden… 

 

Over de ouwe kabel… ik ben niet betrokken geweest bij de bouw van het appartement. Maar ik vermoed dat de ouwe kopen kabel ook door de meterkast omhoog komt. En dan vervolgens de muur ingaat naar de huiskamer waar hij dan uit de muur komt en aansloot op de ouwe modem (die ik inmiddels heb terug gestuurd) 

Vervolgens daarvandaan liep er een korte kabel direct naar mijn tv. 
 

als dit het geval zou zijn, zou het dan mogelijk zijn om de ouwe koperkabel aan te sluiten op de achterkant van jullie modem…? Als dat zou kunnen dan zou dat idd een oplossing zijn…


Hallo @René777 als je nog vaste telefoon gebruikt, hoe heb je die dan aangesloten? Want die moet ook op het modem in de meterkast aangesloten zijn/worden.

 


Hoi JanD, nee ik maak alleen gebruik van mobiel. Geen vaste lijn (telefoon)… 


Zit er een DVS tussen? 

Dat kan het probleem zijn.

Vervang die door een vaste UTP kabel?

 

Welke KPN tv ontvanger heeft u?

Hoe is deze verbonden met de Experiabox of Box12?

Welke KPN router / modem heeft u? 

 

P.S.

Glasvezel is veel stabieler dan koper.

Dus daar kan het probleem niet liggen. 


Beste Joop2011,

heb idd een DVS gekocht bij KPN. Maar die stoort dus en beeldkwaliteit minder…

Fysiek een kabel aanleggen vanaf de modem in de meterkast naar de tv in de huiskamer (via plinten, lange gangen om deuren en togen heen) is vrijwel onbegonnen zaak… 

modem is een KPN Box 12b

Tot kort verliep mijn internet/tv via een kopen kabel die uit de muur kwam in de woonkamer waar hij aansloot op een ouwe modem. Vervolgens liep er een kort kabel direct maar m’n tv. internet/tv werkte prima…

Na het aanbrengen van de glasvezel die dus bij mij in de meterkast binnenkomt en waar nu een nieuwe modem Box12 op aangesloten is heb ik wel internet. Maar krijg dus niet het signaal nr de tv helemaal in de woonkamer.  
De nieuwe modem uit de meterkast weggehaald en aangesloten op de ouwe koper aansluiting  in de woonkamer. Geen internet en geen tv meer…

KPN gebeld…. Klopt zeggen ze, de ouwe koperkabel is afgesloten en niet meer bruikbaar gezien ik nu op glas ben “aangesloten”…

 

Box 12 weer op de glasvezel aangesloten…. In elk geval nu dus wel weer internet… 


Wellicht eens kijken of die telefoonkabel inderdaad vanuit de meterkast komt.

Als die dan ook nog in een buis zit, kan daar wellicht een utp kabel door getrokken worden.


Wellicht eens kijken of die telefoonkabel inderdaad vanuit de meterkast komt.

Als die dan ook nog in een buis zit, kan daar wellicht een utp kabel door getrokken worden.

Of misschien kijken of er coax vanuit de meterkast naar de woonkamer loopt, als dit het geval is dan zou er gebruik gemaakt kunnen worden van MoCa-adapters waardoor het internetsignaal via de coaxkabel de woonkamer in gebracht kan worden.

Voordeel is dat die kabels al mooi weggewerkt zijn en je toch nog best mooie snelheden en stabiliteit kunt realiseren.

De reden waarom U @René777 niet terug kunt op koper is omdat overal waar KPN glasvezel beschikbaar heeft, het koper netwerk losgekoppeld wordt (of al is) omdat twee netwerken onderhouden en in de lucht houden ontzettend veel geld kost.


Welke KPN tv decoder heb je?

 

Als je de DIW7022 (KPN tv+ box) hebt, dan kan je die via WIFI laten werken.

 

Anders een vaste UTP kabel aanleggen.

Kijk of er een vrije buis is.

Of wat @JWBokx voorstelt. 

 

DVS is, helaas, vragen om problemen.


Er is bij mij onlangs glasvezel kabel aangebracht in m’n appartement.

Dus geen kruipruimte vermoed ik ?

Dit probleem komt vaak voor, maar hoe oud is het appartement ? Nog uit de tijd dat de aansluiting nog niet in/via de meterkast ging ?
Is er iets te zien in de mk wat met KPN / PTT van doen heeft ?

Hier een van de vele eerdere onderwerpen er over :