Skip to main content

Waar is TV noord kanaal 501 gebleven?

TV Noord zit nog steeds op kanaal 501. Bij mij werkt het. Bij jou inmiddels ook? Zo niet, probeer je de zender dan wel te kijken in het noorden van Nederland? Regionale zenders kun je namelijk alleen maar kijken in de betreffende regio en aangrenzende regio's. Als je mijn hulp nog kunt gebruiken, kun je dan jouw forumprofiel verder aanvullen met de gevraagde gegevens? Stuur vervolgens weer een berichtje in dit topic, dan pak ik het verder op.   


TV Noord krijg je bij KPN alleen als je in een van deze provincies woont:

Groningen (uiteraard)
Drenthe
Friesland


En tot verleden week ook ALTIJD in Gelderland!!!


Ah, zo.

Al sinds 4 juli 2017 geeft KPN de zenders door volgens de Mediawet. Dat betekent dat ze niet in het hele land meer doorgegeven zouden (moeten) worden. (beschikbare regionalen per provincie)

Waarschijnlijk ben je TV Noord (en anderen) nu kwijt sinds je bent overgezet op het NIEUWE MENU (tevens platform). Daar gaat de filtering op postcode wel goed terwijl dit op het oude platform nogal flink rammelde. Je gaat 'm niet meer terugkrijgen bij KPN.

Gelukkig zijn alle regionalen via internet te krijgen:

De links van alle regionale omroepen in Nederland.

Ik keek bijna dagelijks naar TV Gelderland, want heb daar familie. Maar kan die al 3 jaar niet meer krijgen en kijk nu via de laptop. Zit daar toch dagelijks achter en het gaat prima.

 


Reageer