Skip to main content

Hallo, ik heb sinds kort KPN+ tv en die wil ik graag aansluiten op mijn Home Cinema set.

Mijn set heeft geen optische aansluiting dus ik heb er een omvormer tussen. Als ik mijn KPN box op een radiozender set speelt hij het geluid mooi af of mijn HC set. Maar als ik een televisiezender opzet hoor je een tikkend geluid over mijn boxen en doet hij het niet. Weten jullie wat ik fout doe?

 

Admin: nieuw topic voor je vraag aangemaakt

Hoi @Elly70 .

Zo'n omvormer herkent geen Dolby geluid. 

Zet het geluid van de box op stereo en je zult bij alle zenders weer geluid hebben.

Tandwiel - Apparaat - Apparaat voorkeuren - Weergave en geluid - Geavanceerde geluidsinstellingen - Indelingen. Stereo kiezen en bevestigen.


Beste @PeterG ,

U bent een  topper. 

En gelijk neergezet hoe wij het moesten doen, echt super. Hij doet het.

Alleen kan het kloppen, met die omvormer ertussen, dat de tv iets trager is met overschakelen naar een ander net?

Dat idee hadden wij tenminste. 

Dit hoor ik nog even graag van u.

Nogmaals mijn hartelijke dank


Oh, heerlijk. …. en er is geluid 👌😃🔊 (zeg maar 'je’ hoor)

Die traagheid ligt niet aan de audio omvormer.

Hier duurt het ook even voordat een gekozen zender opgepakt wordt door de TV+ ontvanger DIW7022. Kan 1 seconde zijn maar ook vaak tot wel 6 seconden. Is bekend bij het ontwikkelteam.


Beste @PeterG ,

Er is zeker geluid, we zijn zo blij.😀

Meerdere omvormers geprobeerd en al anderhalve week bezig om het werkend te krijgen.

De technische afdeling van alle kabels, begrepen er ook niets van, maar je hebt het mysterie opgelost.

En over die traagheid gesproken, gaan ze daar nog verder iets mee doen of…..?

En ik heb al contact gehad met KPN, maar is er geen handige gebruiksaanwijzing voor de afstandsbediening van KPN+?

Ik loop af en toe nog steeds tegen probleemjes aan, dat ik op een knopje druk en dat het net lijkt of de box is vastgeslagen. Dan doet geen enkele knop het meer.

Ik heb het kastje toen stroomloos gemaakt en toen deed hij het weer, maar de afstandsbediening, favorieten opslaan en ga zo maar door is nog steeds een beetje vreemd voor mij. 


Haha

Vragen omtrent de werking kun je ALTIJD hier op het forum stellen natuurlijk! 😀 Je mede klanten die hier hulp verlenen zitten er klaar voor.

Verder kun je veel vinden in de Kennisbank op het forum over alle producten.

Kennisbank TV+

En verder zijn er ook PDF handleidingen. https://kpn.com/handleiding .

Maar dit soort producten zijn dynamisch. Dus komen er nog wel eens functies bij natuurlijk die dan niet of nog niet in zo'n handleiding staan. Hoewel de “Kennisbank” dan ook bijgewerkt wordt.

Ik werk al zo'n 15 jaar niet met handleidingen. Het meeste gaat gewoon via menu's tenslotte. En mijn moeder (nu 84) ook niet. Zij vind het veel te leuk het zelf uit te vissen. 


@PeterG 

Super, nou ben net even bij de kennisbank geweest en zie wel wat interessante dingen.

Als ik wat meer tijd heb, ga ik eens verder kijken.

Hartelijk dank voor de tip en wees maar trots op je moeder ( Helaas heb ik mijn moeder niet meer )

Groet van mij