Skip to main content

KPN is een uitstekende provider met maar 1 grote misser: TV5 Monde ontbreekt.

Is het wellicht een idee om een extra zenderpakket op te zetten met zowel Italiaanse-, Spaanse- als Franstalige zenders (incl. TV5 Monde natuurlijk).

Als er een omvangrijk Duits-. Turks- en zelfs Hindi-pakket aangeboden kan worden lijkt mij een zo’n pakket toch niet te veel gevraagd.

…..en het maakt KPN pas een echte topprovider.

Ook ik zou graag weer eens een (goede) Franse film zien op TV5 ter afwisseling van het overaanbod van het Anglo-Amerikaanse entertainment. Heel bijzonder en onbegrijpelijk dat KPN deze zender niet aanbiedt. Loopt het in de onderhandeling mis omdat "de Nederlander die voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten" zijn zin niet krijgt bij "die arrogante Fransman?"

De reden dat te weinig mensen kijken kan nu niet gelden: je kunt niet meten hoeveel mensen er (niet) kijken naar een zender die je niet aanbiedt.:grin:


Er zal ongetwijfeld een kosten-baten analyse zijn gemaakt. En omdat de providers zich vooral op de massa richten en de concurrentie volgen, zijn het juist de zenders die zich onderscheiden van de massa, die als eerste verdwijnen. 


Tv5 moet gewoon terug, france2 steeds hetzelfde, niet interressant.   TV5 en iets meer betalen maar liever voor de hetzelfde geld.


Wat een armoe, die zender van de maand. De keuzeheren kozen een zender die ze al hadden. Wisten ze niet! Maar geen moeite doen ze om TV5 of TVE terug te zetten. Of zelfs Arte van Duits naar Frans om te zetten. Nee, wel 5 Duitse zenders en geen Spaanse en 1 armoedige Franse pulp zender zonder ondertitels. Keuzeheren want zouden er vrouwen in die commissie zitten, dan was het aanbod veelzijdiger en cultureler geweest.


Er zal ongetwijfeld een kosten-baten analyse zijn gemaakt. En omdat de providers zich vooral op de massa richten en de concurrentie volgen, zijn het juist de zenders die zich onderscheiden van de massa, die als eerste verdwijnen. 

Eigenlijk wel grappig zoals je het schrijft. Wij hebben de beschikking over veel zenders van KPN ruim 50% daarvan staat op “verbergen”. Zou de massa zoals jij het noemt nu echt al die zenders gericht op de massa willen die KPN voor hun heeft uitgekozen (in verschillende pakketten) en moeten degenen die iets meer Europees willen naar een andere provider?

Je bericht geeft eigenlijk het antwoord al aan. 


Hopelijk gaan ze bij KPN ooit nog eens het licht zien want al die pulpzenders waar bijna niemand op zit te wachten pfff

TV5 moet worden opgenomen in het basis of in het pluspakket evenals Mezzo.

Natuurlijk is het een kwestie van geld maar waar eerst het pluspakket gratis was bij een totaal abonnement moet tegenwoordig worden bijbetaald. En zoals uit bovenstaande reacties is op te maken zijn de meesten onder ons ook bereid om iets extra's te betalen. Nou KPN hoe gemakkelijker wil je het nog hebben?

Waarom houden jullie niet eens een complete poll naar welke zenders vraag is? Bij elk klantcontact willen jullie immers ook graag weten hoe de geboden service is verlopen. 


Vergelijk TV 5  met TV 2

TV 5 Heeft veel programma’s over de Franse cultuur. Goede documentaires. Goede shows etc.

Duidelijk een zender voor de  Francofiel. Ook mijn Franse vrienden vinden TV5 kwalitatief veel    

beter dan TV 2

TV 2  heeft iedere dag allerlei quizzen waar de meesten onder ons niet in zijn geïnteresseerd . Weinig goede documentaires en culturele programma’s.

KPN is naar zijn klanten niet transparant over de besluitvorming betreffende de samenstelling van het zenderpakket. Ze kunnen wel iedere maand een nota sturen maar een enquêteformulier is kennelijk te veel. Het opschonen van het zenderpakket maakt weer ruimte vrij voor kwalitatief goede zenders.


Naar wat ik uit meerdere topics over dit onderwerp heb begrepen, is er met TV5 geen nieuwe overeenkomst aangegaan omdat de kijkcijfers (relatief) laag waren. Dit schijnt dan blijkbaar gemeten te kunnen worden.

Van de zender die dan als alternatief wordt doorgeven zijn geen kijkcijfers bekend omdat die nooit gemeten zijn: TV2 maakte eerder geen deel uit van het aanbod. Te zijner tijd zal na analyse van de metingen wel duidelijk worden of de programmering van TV2 meer kijkers zullen aanspreken dan TV5.

Ongetwijfeld spelen commerciële belangen een rol. Wellicht is er de mogelijkheid TV5 als premium zender toe te voegen of als onderdeel van een (Franstalig) pluspakket.

Alors soyez patient ... le temps nous le dira.


KPN zou net als Ziggo kunnen doen. Daar heb ik (nog?) gratis een app (TV Française) met 7 Franse zenders.

TV5 Monde Europe HD, Arte HD (de Franse versie), France 2 HD, France 3, 4 en 5 (alle 3 SD) en France 24 HD (de Franstalige versie).

Al zouden ze daar een paar Euro voor vragen, dan nog zullen de echte Francofielen er blij mee zijn, denk ik.


KPN zou net als Ziggo kunnen doen. Daar heb ik (nog?) gratis een app (TV Française) met 7 Franse zenders.

@Alfons Die app is niet gratis. Als je dat denkt leef je in sprookjesland. Die heb je bij je abonnement met Mediabox XL of Next. Je betaalt er dus gewoon voor. Ziggo heeft zéker ook overeenkomsten met die zenders.
Het pluspakket bij Ziggo (M & S XL) is niet voor niets duurder (11,95;  kpn is 9,95/6,95*)

Ziggo heeft TV5 Monde al in SD in het ongecodeerde zenderpakket. Via XL en Next (en dus bijbehorende abonnementen!) in HD.

*9,95 i.c.m. Alles in 1; 6,95 i.c.m. Hussel


Hallo @PeterG , ik heb een van de hoogste abonnementen (Giga) en de Next box. Daar zit die app gewoon in. Dus ja, je hebt natuurlijk gelijk dat je er uiteindelijk wel voor betaald. Wat voor bedrag dan ook.

Maar dan nog zou KPN ook zoiets kunnen doen met een Franse app voor b.v. 2,95 Euro. Of doe zoiets als bij het Duitse pakket zou ik zeggen.

Alléz hè! Voor de Francofielen.:grinning:


Ja, sinds 24 maart ben ik hier TV5 ook kwijt. Ziggo heeft hier na járen (er was al 9 jaar geen abonnement op dit adres) de aansluiting geheel uitgezet. Had tot 24-3 nog het ongecodeerde pakket. Al gebruikte ik het weinig.


@PeterG , ik las bij TotaalTV dat dit bij veel meer mensen is gebeurd. Je was niet de enige!


Alweer word ik een beetje verdrietig, om de dood van Belmondo maar ook omdat KPN nog steeds niet TV5 terug heeft gezet zodat we het oeuvre van Belmondo in zijn eigen taal nogmaals tot ons kunnen nemen.
Arte zendt momenteel dagelijks Belmondo uit, maar dan wel Duits gesproken. Afgrijselijk.

In plaats van ARTE Duits zou KPN heel gemakkelijk ARTE Frans kunnen aanbieden. Een handreiking!

Maar nee: liever 5 Duitse zenders in het basispakket, aangevuld met een Duits pluspakket, dan 1 goede Franse zender. 
Het is  verschrikkelijk dat de keuzeheren van de afdeling TV zoveel ruimte krijgen van de directie. Een directie die zich blijkbaar niets aantrekt van de afdeling TV en die waarschijnlijk al een datum heeft geprikt waarop dat zieke onderdeel van het bedrijf geëuthanaseerd gaat worden.


Ik ben het volledig met 5wbd eens. De wensen van kijkers (consumenten) worden volledig genegeerd. 

KPN is de enige provider die TV5 niet in het zenderpakket heeft zitten. Als de KPN hier al op reageert  krijg je alleen kul antwoorden.

 

 

 


Wanneer komt TV5 monde beschikbaar bij KPN? Eventueel in een franstalig pluspakket. Er  zijn veel te veel AngloAmerikaanse zenders.


Ja, ONS zit op 89 in het pluspakket. Is leuke zender!

Ook leuk in pluspakket (als je van oude popmuziek houdt) is 192TV (113).


En sinds kort MTV80, fijne jaren '80 muziek!


Ik heb als oud KPN’er nog altijd een all in one abonnement maar wordt doodmoe van KPN omdat ze niet doen wat klanten willen, in duurder worden zijn ze kampioen maar in luisteren zijn ze doof. Ik vraag al jaren of ik niet per zender kan betalen want van de 60 zenders die ik nu in het basispakket heb gebruik ik maar 15 tot 18 zenders en heb ik een schotel geplaatst voor Franse zender TV5 Monde en verder voor nog enkele Spaanse zenders. KPN is verworden tot een slaaf van de aandeelhouders en niet gebaat bij tevreden klanten deze mogen zwijgen en hun geld overmaken.


@qazwsx

Ik vraag al jaren of ik niet per zender kan betalen

Dat is allang afgeschoten. Er was één provider die dat deed. Rekende voor het verplichte basispakket van minimaal 30 zenders (dus ook RTL, SBS, enzo) € 15 euro. En verder nog € 1,50 per zender per maand. Die provider is al lang geleden gestopt daarmee.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/zelf-zenderpakket-samenstellen-te-duur-en-gepasseerd-station/

Betalen per zender zou je pakket juist veel duurder maken. Nu kunnen providers inkopen op basis van het aantal abonnee's. En daar een prijs op bedingen bij de zenders. Als helemaal niet in te schatten valt hoeveel abonnee's een bep. zender gaan afnemen, dan wordt het een dure zaak. Bovendien zullen dat er vele malen minder zijn dan via basis- of pluspakket. @wjb 

want van de 60 zenders die ik nu in het basispakket heb

Het basispakket kost maar € 10 en is al jaren in prijs hetzelfde.

maar wordt doodmoe van KPN omdat ze niet doen wat klanten willen

Al eens op het forum van Ziggo gekeken….

in luisteren zijn ze (kpn) doof

Bij Ziggo vraag ik me af of ze zelfs oren hebben.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/frustratie-ziggoklanten-wordt-groter-waar-blijft-meer-hd/


een advertentie van TV% in de VARA-gids: Yves Montand, 4 films in november. Ja, wrijf het er maar in bij KPN - abonnees.

Maar wacht: er staat ook bij welke provider wel TV5 aanbiedt:

Ziggo, maar dat is algemeen bekend. En Caiway, Delta, T-mobile.

Tijd om te onderzoeken of ik van die afschuwelijke, niet luisterende, arrogante KPN af kan komen


Ja, '’aardig'’ van TV5. Veel meer vragen dan KPN wil bieden en vervolgens dat soort teksten in hun advertenties zetten. Dan wil ik (en mogelijk kpn) ze al helemaal niet meer!
Terwijl ik graag naar Franse thrillers kijk. Maar dan wel ondertiteld want m'n Frans is heel slecht.

Ikzelf gebruik al 10 jaar geen papieren gids meer, maar alleen de EPG. Dan ga ik geen geld aan een papieren gids besteden.

Er zijn wel meer providers die TV5 vanwege de hoge inkoopsprijs niet doorgeven (o.a. Youfone, Canaldigitaal/Tweak, BudgetThuis, Jonaz, SKP).
Alleen T-mobile is een echt landelijke provider die TV5 heeft. Overigen, ziggo, caiway, delta, zijn in regio's niet te krijgen.

Gelukkig heb je (ook) als consument keuzevrijheid, toch?

Met TV5 Monde, TVE en Djazz.tv erbij zou kpn wat mij betreft een compleet aanbod hebben.


KPN biedt TV5 Monde niet aan en verwijst graag naar France2. Het zijn beide Franse zenders, maar de programmering is behoorlijk anders. TV5 heeft onder andere een ondertiteling in het Nederlands en een interessant filmaanbod. France2 is hiervoor echt geen alternatief. Dus KPN: kom op met TV5.


Hoera, het is weer aangetoond. Er zitten niet geheel verstandige mensen in de groep zenderkeuze heren en dames. 
In december krijgen ze het voor elkaar om een varrassingszender (42) aan te bieden die al aangeboden wordt (75).
En die mensen besloten dus ooit om TV5 te verwijderen. En ze zijn niet over te halen om die terug te zetten of, alternatievelijk, Arte France aan te bieden ipv Arte Duits.
KPN, gefeliciteerd met dit beleid.


De ‘zender van de maand’ dient natuurlijk ter promotie van het pluspakket. 

Een zender één maand aanbieden die geen onderdeel is van het reguliere aanbod is om contractuele redenen niet mogelijk, tenzij KPN en de desbetreffende zender er in slagen overeenstemming te bereiken, de zender voor slechts één maand aan te bieden.


@5wdb

Zender van de maand op 42 is ALTIJD al een keuze van een zender uit het pluspakket! Dit is, al jaaaaren, een promotie voor het pluspakket namelijk. Dus als je het pluspakket zelf hebt kun je die gewoon verbergen. Het is dan altijd al een zender die je al hebt.

Verder dit natuurlijk: (dank @Berteman :relaxed: )

Een zender één maand aanbieden die geen onderdeel is van het reguliere aanbod is om contractuele redenen niet mogelijk