Skip to main content
Beantwoord

TV5 niet in het KPN zenderpakket

• May 13, 2025
  • 12 reacties
  • 219 keer bekeken

U heeft France 2 in het standaard pakket zitten, maar waarom niet TV5? Deze zender heeft veel Nederlands onder titelde programma’s…graag een heroverweging…

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Wil24, welkom op onze community! Ik zie dat er al een hele discussie ontstaan is. Helaas heb ik hier helaas nog geen andere inzichten in. Mocht hier iets aan veranderen zullen we dat wel met jullie delen!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

12 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • May 13, 2025

Dat is een een keus van KPN ​@Wil24 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • May 13, 2025

Dat begrijp ik, maar dat zou gewijzigd kunnen worden naar aanleiding van een consument reactie…

Wartywolfs
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

TV5 zat vroeger in het kpn pakket, maar is enige jaren geleden vervangen door France 2…

Zal met rechten en kosten te maken hebben.

(Ook BBC Four zat ooit in het (Plus) pakket, mis ik nog steeds….)

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 13, 2025

Zie ook hier.

Hier kan je je wensen aangeven, welke zenders jij erbij wilt hebben.

Zoals je ziet staat TV5 met aardig wat stemmen.

Hoe meer hoe beter.

Ik zie je wens daar tegemoet en dan voeg ik hem toe (in het overzicht wat ik regelmatig bijwerk).

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • May 13, 2025

TV5 vraagt geld per aansluiting. 

KPN vraagt echter geld van zenders voor doorgifte. Een zender dient een kanaal te huren, lijkt mij vrij normaal.

Lijnrecht tegen over elkaar dus.

Zelfs de NPO betaalt.

Dat alleen nog Ziggo en Odido de zender hebben zegt genoeg. Vast nog oud contract. Zal daar ook vast verdwijnen als het contract vernieuwd moet worden lijkt mij.

• May 13, 2025

@Marcia van KPN geeft daar een heel helder inzicht in. 

Of TV5 geld vraagt van KPN en de zender van KPN is niet van belang. KPN moet voldoen aan de rentabiliteit van de aandelen. Dit gebeurt o.a. door zoveel mogelijk klanten te hebben en niet door een penny te verdienen en een pound te laten liggen.   

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 13, 2025

Dat begrijp ik, maar dat zou gewijzigd kunnen worden naar aanleiding van een consument reactie…

Die kans lijkt me niet zo groot. 

In het verleden is gebleken dat de kijkcijfers op die zender heel laag waren. Daarentegen zijn de kosten die KPN moet neerleggen voor die zender relatief hoog. 

KPN heeft dat in het verleden afgewogen en heeft toen het contract met die zender verbroken.

Als KPN alle beschikbare zenders zou gaan doorgeven, dan zouden de abonnementskosten enorm stijgen.  En veel klanten zitten daar niet op te wachten. 

In de afgelopen jaren hebben moderators van KPN meermalen geschreven dat een terugkeer van die zender niet te verwachten is. 

• May 13, 2025

In de afgelopen jaren hebben moderators van KPN meermalen geschreven dat een terugkeer van die zender niet te verwachten is. 

Sorry Noordzee,

Maar hier zijn we een keertje oneens. Niet moderators maar Superusers, ik ben wel wat langer actief. Nog nooit een moderator hierop behalve nu zie ik Marcia een reactie op zien geven. Ik vind het schrijven van Marcia, dat ik nog nooit had gezien dan ook bijzonder positief. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • May 14, 2025

Geen probleem hoor ​@dommeke 🙂

Ik heb een paar topics opgezocht met een reactie van een moderator: 

• May 14, 2025

Klopt, ik heb het te kort geschreven. Ik had moeten vertellen een “dergelijke” reactie als hier vóór staat. Bij de door jou getoonde staat zelfs een bij dat ze persoonlijk het het zou terugwillen, maar waarom wordt inhoudelijk niet op ingegaan, het zijn meer reacties in de trend van: “Ik heb het gelezen".

Daarom vind ik dan ook de bijdrage van ​@Marcia van KPN in deze zo juist. Ze gaat er wel op in, maar verteld gewoon wat de afwegingen kunnen zijn en gaat niet in op het specifiece kosten aspect, waar sommige Superusers elke keer weer mee komen en ik sterk de indruk krijg elkaar napraten. 

Hoewel er wel meer Moderators hebben gereageerd in het verleden, er waren er zelfs die constant vertelde dat dat ze altijd de aantallen gebruikers van TV5 op KPN nakeken, toen TV5 er al lang niet meer was. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • May 14, 2025

@Marcia van KPN geeft daar een heel helder inzicht in. 

Of TV5 geld vraagt van KPN en de zender van KPN is niet van belang. KPN moet voldoen aan de rentabiliteit van de aandelen. Dit gebeurt o.a. door zoveel mogelijk klanten te hebben en niet door een penny te verdienen en een pound te laten liggen.   

Zoals ik al had aangeven, er is een nieuwe lijst voor 2025

Helaas zie ik daar geen nieuwe vermeldingen.

Plaats hem daar en dan neem ik hem mee in de lijst (die ik regelmatig ververst)

Ik weet dat KPN naar die lijst kijkt.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Wil24, welkom op onze community! Ik zie dat er al een hele discussie ontstaan is. Helaas heb ik hier helaas nog geen andere inzichten in. Mocht hier iets aan veranderen zullen we dat wel met jullie delen!