Skip to main content

Ik heb ook nog 2 Motorola tv ontvangers, ik lees dat deze sterk verouderd zijn. Hoe kan ik deze omruilen met de nieuwe ontvangers die niet in zicht hoeven staan en ook aparte netflix knop hebben?

Beste @Inmonnh 

Via deze link kun je die Motorola’s omruilen. 


Één van deze ontvangers krijg je.

Dit zijn de HMB2260 Arcadyan en Arris VIP2952

Staat hier te lezen https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-begint-met-omruilen-oudere-bruikleendecoders-interactieve-tv/


Dank voor de snelle reacties! Ik heb omruil actie inmiddels ingepland

grt Pieter


@Inmonnh Allereerst welkom op ons Forum! Ik zie dat Tycha en Dennis je al hebben voorzien van correcte informatie. Via de Netflixtool - website die Dennis je geeft- kun je de ontvangers omruilen. Tycha, bedankt voor je aanvulling, inderdaad je krijgt één van deze kastjes. Veel succes met omruilen. Mocht het nu niet lukken, laat het dan gerust weten, dan maak ik het voor je in orde mits je je gegevens wilt aanvullen op je profiel:wink:


P.S.

De afstandsbedieningen staan los van de ontvangeromruil. De ab's houd je dan ook!

Om de allernieuwste afstandsbedieningen met aparte Netflix knop te verkrijgen is daar ook een omruiltool voor:

KPN.com: afstandsbediening aanvragen.*

*Je Thuisabonnement dient gekoppeld te zijn in je MijnKPN Account.


ik heb de nieuwe ontvanger maar deze reageert niet op afstandbediening als deze niet in het zicht staat / in de kast staat

heb ik hier dan ook de nieuwe afstandsbediening voor nodig of kan dit ook nog met de oude?


Om de Arris 5202 uit het zicht te bedienen dien je ook de Bluetooth afstandsbediening daarvoor te hebben. Deze is geheel wit met zilveren toetsen, cijfertoetsen bovenaan en zwarte onderkant.
Afbeelding.

Een KPN moderator kan je deze toesturen. Vul daarvoor even je gegevens in in je forumprofiel (daar staan ze onzichtbaar voor willekeurige bezoekers).


ingevuld en waar bestel ik nu die afstandbediening?


Welk type tv ontvanger heb je nu gekregen?

 de HMB2260 Arcadyan en Arris VIP2952 moeten in het zicht staan.


ingevuld en waar bestel ik nu die afstandbediening?

Hoe die tot je komt heb ik vermeld….

Heb je overigens wel een Arris vip5202 (4k) gekregen??????? Bestaande klanten krijgen die alleen als ze op het 4k pakket overstappen namelijk. Alleen dan heb je bediening in een kastje….
4k, en dus die 4k-ontvanger met BT ab, kan alleen als je aansluiting minimaal 100 Mb/s aankan, zie fourstack.

Standaard worden Motorola’s omgeruild tegen HD-ontvangers (zie reactie Tycha). Die hebben alleen Infrarood en moeten in het zicht van de ab staan.


Welk type tv ontvanger heb je nu gekregen?

 de HMB2260 Arcadyan en Arris VIP2952 moeten in het zicht staan.

ingevuld en waar bestel ik nu die afstandbediening?

Hoe die tot je komt heb ik vermeld….

Heb je overigens wel een Arris vip5202 (4k) gekregen??????? Bestaande klanten krijgen die alleen als ze op het 4k pakket overstappen namelijk. Alleen dan heb je bediening in een kastje….
4k, en dus die 4k-ontvanger met BT ab, kan alleen als je aansluiting minimaal 100 Mb/s aankan, zie fourstack.

Standaard worden Motorola’s omgeruild tegen HD-ontvangers (zie reactie Tycha). Die hebben alleen Infrarood en moeten in het zicht van de ab staan.

hmb 2260 heb ik idd gekregen dus niet de 4k die uit het zicht kan :-(


hmb 2260 heb ik idd gekregen dus niet de 4k die uit het zicht kan :-(

Hier ben ik dus niet veel mee opgeschoten want die motorola deed het nog prima ging mij om het wegzetten in kast..


De Motorola krijgt geen updates meer, vroeg of laat had je toch problemen gekregen .


hmb 2260 heb ik idd gekregen dus niet de 4k die uit het zicht kan :-(

Hier ben ik dus niet veel mee opgeschoten want die motorola deed het nog prima ging mij om het wegzetten in kast..

Tja, dan moet je dus een 4K abonnement afsluiten.


Ik kan mijn HD ontvanger Arris vip2952 wel in een dichte kast zetten. Alleen moet ik 'm dan wel met de Samsung One Remote bedienen. Want dan werkt het via de TV.

De Samsung One Remote geeft z'n commando's via BT aan de TV door. Die ze vervolgens aan de ontvanger doorgeeft. Zeer waarschijnlijk via netwerk want de TV is ‘connected’ en op de ontvanger staat dat ook aan.
De One Remote is bewerkelijk want heeft weinig knoppen.

Maar ik wil de ontvanger in het zicht, dan zie je tenminste het zendernummer op de display. Juist daarom wil ik die BT ontvanger vip5202 voorlopig écht niet: geen display.

Maar de Arris vip2952 staat pal onder het scherm en neemt dus geen extra ruimte in. En je kunt gewoon op de tv richten...


@Inmonnh Jammer dat je van de veronderstelling was dat je de nieuwe tv-ontvanger kon wegzetten in de kast. Dit is inderdaad alleen mogelijk met een 4k-ontvanger van ons. Ik weet niet waar je de ontvanger neer wilt zetten, maar je zou eventueel een IR-Extender aan kunnen schaffen. Dit is een klein oogje die je met een kabel(tje) aansluit op de ontvanger en in het zicht van de afstandsbediening plaatst. Je kan de ontvanger nu in een kastje plaatsen, maar er moet wel een klein gaatje zijn waar het oogje door naar buiten kan. Dit oogje vangt het infrarood signaal van de ab op! Als je geïnteresseerd bent of eentje wilt aanschaffen, let er dan wel op dat de extender 56kHz frequentie ondersteund. Meestal kom een frequentie voor in ranges dus kijk of hij tussen de 44-60kHz ondersteund. 

Is het overigens gelukt om de ab te koppelen aan de ontvanger/tv? 

Laat het maar weten als we nog iets voor je kunnen betekenen. :smile:


Ja ik had nog een vraag uitgezet 

tv is verbonden met bose soundbar ab

als ik tv aanzet gaat automatisch tv ontvanger aan maar start steeds opnieuw op 

bij uitzetten tv gaat tv ontvanger ook uit maar dan ook helemaal uit dus rode lichtje gaat ook uit waardoor ie steeds opnieuw opstart…

wat kan ik doen om dit te verhelpen..

de bose ab is nog niet aangesloten op tv ontvanger dus netten bedienen moet nog met de tv ontvanger ab dit wil ik ook graag met de bose ab  doen

 

dank alvast voor reacties


ook helemaal uit dus rode lichtje gaat ook uit waardoor ie steeds opnieuw opstart…

Waarschijnlijk heb je dan de Arris vip5202. Die instelling kan je uitzetten onder Energiegebruik instellingen.

De vip5202 werkt voor de afst.bed. met Bluetooth. Je Bose ab ondersteunt dat niet.


Dank voor de reactie Peter 

2 vraagjes er staat wel een Bluetooth teken op de Bose ab dus dan zou je veronderstellen dat ie blue  tooth wel ondersteunt?

en volgens mij heb ik de Arris versie zonder blue tooth want op antwoorden eerdere vraag op dit forum begreep ik dat deze tv ontvanger in zicht moet blijven staan / is dus niet de 4K versie met blue tooth 

 

 

 


Weet iemand hoe de tv ontvanger te verbinden met de bose ab zodat ik ook de net keuze kan bedienen via de bose ab?


Alle ontvangers van KPN (behalve dus volgens mij de 5202) reageren op dezelfde IR commando’s al sinds 2007! Als het al eerder werkte dan zou het ook nu werken dus.
Zelfs een oude KPN Mine ab werkt nog op de huidige apparaten.

Bij KPN staan helaas niet de codes voor ab's van andere merken voor de KPN-ontvangers. Heb je al in je gebruiksaanwijzing van de Bose gekeken? Bij Motorola vip1963 of Arris vip2952.


Reageer