Skip to main content

Sinds afgelopen dinsdag overgestapt naar KPN ivm glasvezel.

Ook een nieuwe tv LG OLED 55C9PLA aangeschaft en onze filmvakantie kpn beginnen. 

HELAAS!!!!

De tvontvanger, Arris VIP5202 wordt niet ontvangen op de tv.

Verschillende HDMI poorten gebruikt en nieuwe kabels gekocht maar niks.

4 monteurs al geweest maar nog geen oplossing

Lees verschillende dingen op het forum ,maar krijgen de monteurs dit ook mee.

Terug naar Ziggo dan maar??

Geduld raakt op, iemand?????

 

Terug naar Ziggo??!!of heeft er iemand een oplossing

 

 

 

Probeer hem even op 1080p. Fix is blijkbaar in de maak. In je instellingen van je tv “ultra hd deep colour” uitzetten voor de hdmi poort waarop je hem aangesloten hebt. Dan vraagt hij opnieuw op te starten, daarna beeld als het goed is? Als hij opgestart is vraagt hij weer om opnieuw op te starten omdat hij een ultra hd deep colour bron heeft gevonden op de hdmi poort. Wacht even met aanklikken van opnieuw opstarten op je tv. Dan bij instellingen op je kpn box naar beeld en kwaliteit, daar kiezen voor resolutie van 1080p@50Hz. De instellingen bewaren. Daarna je tv de knop indrukken om te herstarten. Dat werkt bij mij, hoop dat het bij jou ook werkt.

Als dat werkt kun je nadat hij is opgestart wel even kiezen voor 4k als het goed is, maar als je hem uitzet eerst weer terug zetten op 1080p. Als je dat vergeet moet je bovenstaande weer opnieuw doen. Ik doe dit alleen als ik wat op 4k wil kijken in een app of die paar zenders.

Wel bijzonder dat je ook problemen ervaart op een 2019 model. Sommige reacties die ik las suggereerden dat het aan een “oude” tv lag van 2016. Zelfs een klant op het forum die een medewerker heeft gesproken die hem adviseerde een goede tv aan te schaffen. Beter dan jouw tv wordt het niet volgens mij.


Hoi hoi,

 

Jouw tips hebben zeker gewerkt.

Tv hebben we juist wel moeten instellen op HDR.

En ook hebben wij de tvontvanger aangepast zoals jij zei.

Het gaat beter maar we moeten wel elke keer als in aanmoet de tvontvanger resetten.

Probleem ligt dan toch bij KPN.,denk ik.

Heb je nog een tip 

 

Gr jolanda


Heb de test update nu. Die lost alles bij mij op. Nu wel 4k 60hz en hdr. Zou mooi zijn als kpn dit zsm uitrolt naar iedereen.


Heb je die via KPN??

Zo ja dan ga ik daar eens achteraan. 

 

Jolanda


Ja, via dit draadje.

:point_up: kun je op klikken. admin in dat draadje heeft me aangemeld. In nacht een reset via menu gedaan en na de reset zette hij eerst de oude software opnieuw in en daarna een popup met een update in beeld.


@Ikki49 zet  HDMI ULTRA Deep Colour ] AAN

INFO
AAN: bij apparaten die HDMI 2.0 of hoger aan kunnen.
UIT: bij HDMI 1.4 of lagere hdmi apparaten.

De kpn decoder vip 5202 heeft al een HDMI 2.1 poort
( dan moet het zeker aan )

HDMI ULTRA HD Deep Colour


Als het pr​obleem is opgelost heeft iemand met alleen basis onderwijs je geholpen.​​​​​​
( ik bediende al een videorecoder toen ik 1 jaar was, alleen kon ik nog niet praten bij 7 jaar )


@Ikki49 zet  HDMI ULTRA Deep Colour ] AAN

INFO
AAN: bij apparaten die HDMI 2.0 of hoger aan kunnen.
UIT: bij HDMI 1.4 of lagere hdmi apparaten.

De kpn decoder vip 5202 heeft al een HDMI 2.1 poort
( dan moet het zeker aan )

HDMI ULTRA HD Deep Colour


Als het pr​obleem is opgelost heeft iemand met alleen basis onderwijs je geholpen.​​​​​​
( ik bediende al een videorecoder toen ik 1 jaar was, alleen kon ik nog niet praten bij 7 jaar )

 

Met de huidige software geeft het problemen op 4k. De ultra hd deep colour die je aangeeft kun je sowieso niet uitgeschakeld laten. Om bij problemen tijdelijk beeld te krijgen zetten wij hem dan uit. Maar de tv geeft vanzelf aan dat hij een ultra hd deep colour (oftewel hdr) bron heeft aangesloten en vraagt om opnieuw op te starten. Dit kun je niet weigeren, alleen zolang je niet accepteert kun je ondertussen wel in het kpn menu komen. Dat wat je aangeeft gebeurt dus al automatisch. Maar er zijn heel veel mensen met een lg tv die op 4k instelling op tv box helemaal geen beeld krijgen en uitschakelen van ultra hd deep colour is dan een oplossing om in het kpn menu te kunnen komen en hem op 1080p te zetten wat wel beeld blijft geven.

De oplossing die je biedt wordt dus al automatisch door de tv gedaan. Werkt het bij jou wel goed op 4k? Ik zie dat meeste problemen op forum icm oled tv's van lg zijn. Allemaal met hdmi 2.0 aansluitingen. Zelfs iemand met 2019 model gezien.


Hoi hoi.

 

Wij hebben denk ik een nieuwere versie qua tv.

Geeft dat hele Ultra deep.... niet aan in het menu.

Ga eens kijken of wij die update ook kunnen krijgen

 

Gr Jolanda 

 


mijn tv is uit 2016

 

@Ikki49 probeer is een ander 4K aparaat.

( chromecast ultra bijvoorbeeld )

 

Als dat wel iets doet, ligt het aan decoder.

( doet de tv niks, neem contact met lg )


Reageer