Skip to main content

Beste forumleden,

Binnenkort verwacht ik een tweede 4K TV ontvanger (met BT afstandsbediening) te gaan gebruiken op dezelfde verdieping (BG) van onze woning.

Zijn de AB’s uniek gepaird aan iedere 4K TV ontvanger? M.a.w.: als ik de AB van de ene ontvanger gebruik, kan ik daarmee (per ongeluk) de andere ontvanger beïnvloeden? 

 

Bedankt voor jullie reacties!

 

Groet,

M.

Als de afstandsbedieningen echt via Bluetooth werken, dan is dat denk ik geen probleem. Maar anders wel. Er is het wel meer een topic voorbij gekomen van ie.and die 2 kastjes naast elkaar wilde zetten. Dat gaat gewoon niet. Alle kastjes en afstandsbedieningen zijn gelijk. Maar ik denk dat het met Bluetooth wel zal gaan.


Hoi @marquer 
Ik ben bang dat het niet zal gaan, ook niet met bluetooth.
Nu heb ik de witte 4K ontvangers, (ZXV8001) maar de AB reageert op beide ontvangers.
Ik weet dus niet niet hoe dat met de zwarte ontvanger gaat, de 5202, maar ben bang dat het hetzelfde is.
Van beide ontvangers werkt ook nog de IR, dus gaat het niet met Bluetooth dan gaat het wel met IR

Er is wel een "oplossing"
Plak een stukje zwart plakband over het oog van de AB en je moet dan echt specifiek op de juiste ontvanger richten, omdat je het signaal zwakker maakt.
Het wint geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel.


Als de afstandsbedieningen echt via Bluetooth werken, dan is dat denk ik geen probleem. Maar anders wel. Er is het wel meer een topic voorbij gekomen van ie.and die 2 kastjes naast elkaar wilde zetten. Dat gaat gewoon niet. Alle kastjes en afstandsbedieningen zijn gelijk. Maar ik denk dat het met Bluetooth wel zal gaan.

Hoi Nick,

Dank voor je antwoord. Ik ontdek net dat de nieuwe 4K ontvanger een ander type is dan mijn oude(re), de nieuwe is een kleine zwarte Arris. Hopelijk voorkomt dit (mede) dat de twee ontvangers reageren op elkaars AB’s.

Hopelijk komende week testen (TV is besteld)!

Grt,

M.


Ook dan zullen ze elkaar beïnvloeden. de IR werkt n.l. ook nog steeds van de
AB's
Je zou ze weg kunnen stoppen in een kastje dan zal het wel onafhankelijk werken via bluetooth.

De bluetooth van de witte en de zwarte ontvanger zijn n.l. wel verschillend


Ook dan zullen ze elkaar beïnvloeden. de IR werkt n.l. ook nog steeds van de AB's

Hoi @marquer 
Ik ben bang dat het niet zal gaan, ook niet met bluetooth.
Nu heb ik de witte 4K ontvangers, (ZXV8001) maar de AB reageert op beide ontvangers.
Ik weet dus niet niet hoe dat met de zwarte ontvanger gaat, de 5202, maar ben bang dat het hetzelfde is.
Van beide ontvangers werkt ook nog de IR, dus gaat het niet met Bluetooth dan gaat het wel met IR

Er is wel een "oplossing"
Plak een stukje zwart plakband over het oog van de AB en je moet dan echt specifiek op de juiste ontvanger richten, omdat je het signaal zwakker maakt.
Het wint geen schoonheidsprijs, maar het werkt wel.

Hoi Huistijger,

OK, snap wat je zegt met twee dezelfde ontvanger. Heb stille hoop dat de twee aparte ontvangers elkaar niet dwars zitten, maar ik hou er rekening mee dat ik jouw “oplossing” zal moeten proberen… :)

Dank voor je hulp!

Grt,

M.


Hi Marquer, welkom op het forum. 

Ook ik ben bang dat dit elkaar in de weg zal zitten in een kleine ruimte. Staan deze ontvangers naast elkaar of zit daar een redelijke afstand tussen en in verschillende richtingen? Wat je zou kunnen is de Bluetooth functie op de afstandsbedieningen uitschakelen en via IR werken. Dan moeten de ontvangers niet naast elkaar staan, want dan zullen ze allebei het IR signaal oppikken. 

Ik ben ook benieuwd hoe dit in de praktijk, laat het ons hier ook even weten. 


Goedenavond allemaal!

Ondertussen is de Arris 4K ontvanger uitgepakt en geinstalleerd. En wat blijkt? De twee ontvangers (nogmaals: twee verschillende types, 1 x kleine zwarte Arris en een grotere witte) storen elkaar NIET! 

Zittend in de keuken (bij de Arris) kan ik “gewoon” zappen, zonder dat de ontvanger (de grotere witte) in de woonkamer daar last van heeft.

Kortom: blij verrast!

Grt,

M.


Goedenavond allemaal!

Ondertussen is de Arris 4K ontvanger uitgepakt en geinstalleerd. En wat blijkt? De twee ontvangers (nogmaals: twee verschillende types, 1 x kleine zwarte Arris en een grotere witte) storen elkaar NIET! 

Zittend in de keuken (bij de Arris) kan ik “gewoon” zappen, zonder dat de ontvanger (de grotere witte) in de woonkamer daar last van heeft.

Kortom: blij verrast!

Grt,

M.

Wel in verschillende ruimtes dus. Fijn om te lezen en bedankt voor de terugkoppeling hier. :) 


Als je de TV ontvanger uit het zicht plaatst (in een afgesloten kast of achter de televisie) dan zal deze alleen via bluetooth bediend kunnen worden. Dan zal dat dus alleen met de gepairde afstandsbediening kunnen. Probkeem is echter dat de volume knoppen en de aan/uit knop via infrarood met de televisie communiceren. En dat is dus een probleem.

Zelf hebben wij een U vormige ruimte waarbij in beide punten van de U (woonkamer en tuinkamer) een televisie staat.

Er is dus geen zichtlijn van de zithoek in de woonkamer naar de zithoek in de tuinkamer en de afstand is een kleine 15 meter.

In die situatie werkt het prima, maar loop ik in de tuinkamer naar de onderhoek van de U dan kan ik de televisie in de woonkamer bedienen.