Skip to main content

Beste lezers,

Ik heb een opvallend euvel.

  • Ik bezit tweemaal dezelfde witte KPN afstandsbediening van het type D3. De ene werkte prima met mijn Samsung TV.
  • De tweede die ik heb van een ander KPN kastje doet het met diezelfde TV niet. Ik heb alle door KPN verstrekte codes voor Samsung geprobeerd zonder resultaat.

Dat is opvallend, want het gaat om exact dezelfde afstandsbediening, die het overigens op een Akai televisie prima deed. Het is dus niet dat die kaptop is, of dat de batterijen leeg zijn, dat heb ik allemaal uitgesloten.

Is er een mogelijkheid om te achterhalen welke code er in de wel-werkende afstandsbediening zit, zodat die kan overnemen in de (nu nog) niet-werkende afstandsbediening? Dat zou het probleem moeten oplossen.

Ter verduidelijking, het is dus niet dat ik twee TV’s op 1 afstandsbediening probeer te zetten, maar ik probeer wel twee identieke afstandsbedieningen te programmeren op hetzelfde TV-toestel.

Hoi @Erikvdh 
Heeft die ene ook een zwarte achterkant?
Zo ja dat is dus bluetooth en geen Infrarood, dus die zal niet gaan werken op je TV

Eventueel kun je ook zelf (gratis) een nieuwe afstandsbediening  bestellen via de website. Hiervoor dien je in te loggen met je KPN ID.


Vreemd Erik, die kan ik ook niet direct plaatsen vrees ik. Wellicht heb je wat aan dit topic: 

 

Anders kun je altijd even bellen met 0800-0402 dan helpen mijn collega's je verder!