Skip to main content
Vraag

Twee Arris VIP 5202 ontvangers stuk na blikseminslag

• June 28, 2026
  • 13 reacties
  • 125 keer bekeken

Op 27 juni J.l. is 2 Woningen hiernaast een bliksem inslag geweest en dat heeft bij diverse bewoners op de trap enkele storingen opgeleverd, bij mij is door de inductie een switch stuk gegaan, maar vervelender ook mijn 2 Arris VIP 5202 onvangers. DeĀ  KPN box 12 router heeft het wonderwel overleefd. Niet bij alle buren bleek achteraf.

Nu is de vraag, hoe kom ik zo snel mogelijk aan vervangende ontvangers?

Ā 

mvg, Mart

Ā 

Ā 

13 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2026

Hallo ​@MartnogwatĀ ,

Het snelste is om te bellen naar 0800-0402. Spreek in ā€œstoringā€ en blijf aan de lijn. Dit nummer is voor storingen 24 uur per dag beschikbaar.

AriƫnC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 28, 2026

Of maak een terugbelafspraak (rechts onderin) met KPN. Dan neemt een medewerker van KPN contact met je op wanneer het jou uitkomt om dit op te lossen. Zo voorkom je ook een eventuele wachtrij.Ā 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 28, 2026

​@AriĆ«nCĀ 
Een terugbelafspraak is normaal gesproken ook mijn advies. Maar niet bij een storing. Een terugbelafspraakĀ kan namelijk enkele dagen duren. En de topicstarter heeft nu geen enkele ontvanger meer. 0800-0402 is voor storingen 24/7 beschikbaar.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 28, 2026

Ik dacct dat 24/7 van Noordzee een grap was, want ik had daar al naar gebeld maar kreeg alleen maar de computer assistent met adviezen waar ik niets aan had, maar na een enorm betoog werd ik uiteindelijk door verbonden en na 18 minuten in de wacht had ik een alleraardigste dame aan de lijn die er voor gezorgd heeft dat ik 2 nieuwe ontvangers kan ophalen

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • June 28, 2026

Ik dacct dat 24/7 van Noordzee een grap was, want ik had daar al naar gebeld maar kreeg alleen maar de computer assistent met adviezen waar ik niets aan had, maar na een enorm betoog werd ik uiteindelijk door verbonden en na 18 minuten in de wacht had ik een alleraardigste dame aan de lijn die er voor gezorgd heeft dat ik 2 nieuwe ontvangers kan ophalen

Krijgt u weer Arris 5202 er voor terug?

Leveren ze die nog uit? Ben benieuwd.Ā 

Ā 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 28, 2026

Ja, die leveren ze nog, ​@JanIvorĀ .

Er zijn alleen geen gloednieuwe meer.

Tip. Gebruik ECO stand-by met de Arris ontvangers. Dan gaan ze echt langer mee. Toen dat er nog niet was gebruikte ik de schakelaar aan de achterkant bij de VIP2952 als ik naar bed ging.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • June 29, 2026

Haha, geen grap dus. 🤠
Maar wel graag geholpen natuurlijk. šŸ‘

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 29, 2026

Het is daarom belangrijk bij onweer/bliksem altijd de stekkers van belangrijke kritische apparatuur van de stroom te halen, dan kun je veel ellende voorkomen en voorkomen dat de verzekering niet uitbetaalt omdat je preventief niet zorgvuldig gehandeld hebt. ​@MartnogwatĀ 

Ā 

mrGanesha
Slimmerik
  • June 29, 2026

Het is daarom belangrijk bij onweer/bliksem altijd de stekkers van belangrijke kritische apparatuur van de stroom te halen, dan kun je veel ellende voorkomen en voorkomen dat de verzekering niet uitbetaalt omdat je preventief niet zorgvuldig gehandeld hebt. ​@MartnogwatĀ 

Ā 

Stelling over verzekering is een fabeltje. Verzekeringen betalen gewoon uit. Zelf ervaring mee met een versterker. Verzekering stelde geen enkele lastige vraag.

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • June 29, 2026

Het advies is goed ​@JanDĀ maar niemand gaat dat doen. Een gemiddeld huishouden heeft 131 apparaten die allemaal risico lopen bij blikseminslag. Probeer maar de stekkers van inbouwapparatuur van de keuken er uit te krijgen....

JanIvor
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+6
  • Slimmerik
  • June 29, 2026

Het advies is goed ​@JanDĀ maar niemand gaat dat doen. Een gemiddeld huishouden heeft 131 apparaten die allemaal risico lopen bij blikseminslag. Probeer maar de stekkers van inbouwapparatuur van de keuken er uit te krijgen....

Alle zekeringen/automaten in je meterkast uitschakelen.Ā  šŸ™ˆšŸ¤Ŗ

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 29, 2026

Alle zekeringen/automaten in je meterkast uitschakelen.Ā  šŸ™ˆšŸ¤Ŗ

Je kunt ook een overspanningsbeveiliging in je meterkast laten installeren, voor bedrijven tegenwoordig verplicht ​@JanIvorĀ en ​@Joep1965Ā 

JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 29, 2026

Ā 

Stelling over verzekering is een fabeltje. Verzekeringen betalen gewoon uit. Zelf ervaring mee met een versterker. Verzekering stelde geen enkele lastige vraag.

Beste ​@mrGaneshaĀ is geen fabeltje, ben zelf bij UnivĆ© verzekerd en heeft daar een verhaal over in de voorwaarden.

Ā