Skip to main content

Op de Experiabox heb ik beide tv ontvangers aangesloten. Deze werken prima. Ik gebruik de wifi van de experiabox niet. Een Draytek router is achter de experiabox geplaatst, deze heeft dual Wan, de experiabox en een andere internet provider via glasvezel.

De wifi van de Draytek wordt gebruikt voor een Ipad met de iTV app. De tv app werkt wel, maar de tv stream niet. Reden is waarschijnlijk dat de tv stream over de verkeerde wan verbinding wordt geroute. Zodra ik de wan naar de andere provider uitzet of de kabel er uit haal, dan werkt de tv stream in de app weer.

De vraag is hoe is dit op te lossen, moet ik de IGMP proxy en Snooping instellen, of moet al het ip tv verkeer geroute worden naar de KPN wan en zo ja welke ip adressen zijn dit?

Dag @EwoutdeBoer! Welkom op ons Forum. Excuses voor de erg late reactie. Bedoel je met tv stream tv kijken via de tv-ontvanger? Als de tv-ontvanger via de Draytek is aangesloten, dan moet die IGMP-Snooping ondersteunen. Anders kun je inderdaad geen tv kijken. 

Ik ben benieuwd of we hier nog iets voor je kunnen betekenen :grimacing:

 


@Lisa,

de beide tv ontvangers zijn direct aangesloten op het kan modem / router (Experiabox) en werken prima. Ik heb de Draytek router achter de Kpn modem / router, omdat het bereik van de Experiabox wifi dramatisch is. de Draytek heeft een dual uplink, de ene is de Kpn modem / router en de andere is een glasvezel van een andere provider.

 

Het probleem is de Kpn tv app op een iPad. De app opent wel, maar wil niet afspelen. Dit komt waarschijnlijk omdat de data via de andere provider loopt, want zodra in de andere provider uitzet, werkt t weer. Hebben jullie hier ervaring mee en mogelijk een oplossing voor?

 

Andere vraag, ik was laatst bij een kennis, die had de laatste tv ontvangers. Deze werken een stuk sneller dan degene die wij hebben. Zouden wij ook nieuwe tv ontvangers en experiabox kunnen krijgen?

Groet Ewout

 


Andere vraag, ik was laatst bij een kennis, die had de laatste tv ontvangers. Deze werken een stuk sneller dan degene die wij hebben. Zouden wij ook nieuwe tv ontvangers en experiabox kunnen krijgen?

Dat kan... als u Hussel heeft en u de 4K optie neemt. Dat kost € 2,50 per maand extra. En hiervoor moet er op uw adres minimaal 100 mbit internetsnelheid beschikbaar zijn. Via de KPN verbinding. 


Als je op de Draytek juist de KPN verbinding los haalt, doet de app op de tablet het dan ook niet?


@EwoutdeBoer Duidelijk! Ik zie dat deze vraag al uitstaat bij onze iTV app ontwikkelaars. Je bent niet de enige die hier tegenaan loopt. Ik volg die mailwissel even. Zodra ik meer informatie heb, laat ik het weten! 
En wat betreft de 4K ontvangers. Die worden nu uitgegeven aan nieuwe klanten. De enige optie om die ontvangers te krijgen is inderdaad door het 4K-pakket te activeren.Â