Skip to main content

Ik las in de media dat KPN een 200 Mbit/s abonnement goedkoper ging maken dus heb ik de klantenservice gebeld.

De jongen aan de telefoon was behulpzaam en heeft mijn abonnement met korting verlengd.

So far so good.

Hij vertelde er echter niet bij dat ik dan ook 2 nieuwe tv+ kastjes zou krijgen, had ik dat maar geweten dan had ik alles meteen terug gedraaid.

De kastjes heb ik ontvangen en netjes aangesloten met bijbehorende kabels. Na alle installaties en updates doorlopen te hebben, wat echt niet zo snel gaat als men beweerd, heb ik op de tv beneden zwart beeld bij de opstart en in het begin wel geluid maar nu ook niet meer.

Klantenservice gebeld de volgende dag, 41 minuten verder helemaal geen beeld meer en zou ik een nieuwe tvontvanger opgestuurd krijgen. Uiteraard verliep ook dit weer niet vlekkeloos en duurde het niet 1 maar 2 dagen, klopte de link in de mail niet, klopte het serienummer weer niet, zei iemand anders dat ik twee ontvangers zou krijgen.. wat er toch weer één bleek. En last but not least was het wéér een gekrast tweedehands exemplaar…🫩

Goed, daarvan ken ik het verhaal dus aangesloten maar ook deze geeft zwart beeld bij de opstart en nu dus ook geen geluid meer. Ontvangers omgewisseld, die van boven beneden doet het meteen goed, boven zwart beeld.

Even voor de duidelijkheid: beide ontvangers staan niet in de ecomodus! Beide zijn ook bedraad aangesloten.

Dus mijn vraag is: waarom kan ik niet gewoon mijn Arris ontvangers houden? Waarom moet je bij een nieuw abonnement persé nieuwe ontvangers?(wel tweedehands troep opsturen ivm duurzaamheid?) 

Je gaf aan het goedkopere 200 Mb/s abonnement te willen.

Ik las in de media dat KPN een 200 Mbit/s abonnement goedkoper ging maken dus heb ik de klantenservice gebeld.

Dat heeft t’ie uitgevoerd. Hij zal er onterecht van uitgegaan zijn dat je op de hoogte was dat een nieuw abonnement ook (de) nieuwe ontvanger inhield.

Daar valt nu echter niets meer aan te veranderen. Er moet dus gezorgd worden dat huidige situatie verbeterd wordt met TWEE werkende ontvangers. 

Ik ben het met ​@theowolrups eens dat ook de omruil ontvanger hetzelfde defect heeft; dit was ook al een geruild exemplaar. En waarom geruild? Aannemelijk dat defect. Helaas is ie weer terecht gekomen bij de uit te geven (omruil) ontvangers. Mogelijk zat er niet eens een briefje bij van welk abonnement ie kwam. 

Moderator ​@Thomas van KPN kan wederom een ruil in gang zetten. Echter heeft niemand, ook hij niet, invloed op welk exemplaar gestuurd wordt. Maar wéér een defecte… daar zullen we toch maar niet van uitgaan.

Zelf gebruik ik overigens in plaats van een ontvanger op de tweede en derde televisie de app.

Bedankt voor het resetten ​@Plien65, dat sluit echt wel een hoop uit. Ik zou zelf ook denken dat het de moeite waard is hem toch nog een keer om te ruilen. Zou je in een privébericht het serienummer van de ontvanger willen sturen? Dan kijk of ik m voor je kan ruilen. Hier kan wel even overheen gaan. Als je met ons belt kan dat waarschijnlijk wat sneller. Je kunt ons daarvoor bellen op 0800-0402

• Waarom wordt niet gezegd dat je tv+ boxjes krijgt zodat je nog kan kiezen tijdens het telefoon gesprek?
  • Dat zou absoluut genoemd moeten worden bij dit gesprek, ik geef deze feedback door bij de collega die je gesproken hebt

• Klanten moeten toch zelf een keuze kunnen maken?
  • Dat kan dus in principe als dit in het gesprek besproken wordt.

• En niet terug naar vorige ontvangers? Waar is bedenktijd dan voor? Dat is pure misleiding als je van te voren al weet dat dit niet mogelijk is(wordt gemaakt) en het dan toch aan bieden.
  • Ook dit, had tijdens het gesprek genoemd moeten worden maar terug is gewoon technisch niet mogelijk.
  • En als laatste dan maar: is er een oplossing voor mijn probleem, of zou ik nooit kunnen upgraden zonder een tv+ kastje?
  • Ja dit moet gewoon goed op te lossen zijn, je kunt je abonnement inderdaad niet overzetten zonder over te stappen op TV+

Zelf gebruik ik overigens in plaats van een ontvanger op de tweede en derde televisie de app.

Dat heb ik jaren geleden ook al overwogen maar met iemand in huis die een vergevorderde leeftijd heeft en niets van smarttv’s snapt was een ontvanger gewoon de beste keuze. Dan heb je meteen tv in beeld en hoef je niet eerst de app te selecteren. Bovendien kun je de KPN-ab blijven gebruiken.

Bedankt voor het resetten ​@Plien65, dat sluit echt wel een hoop uit. Ik zou zelf ook denken dat het de moeite waard is hem toch nog een keer om te ruilen. Zou je in een privébericht het serienummer van de ontvanger willen sturen? Dan kijk of ik m voor je kan ruilen. Hier kan wel even overheen gaan. Als je met ons belt kan dat waarschijnlijk wat sneller. Je kunt ons daarvoor bellen op 0800-0402

• Waarom wordt niet gezegd dat je tv+ boxjes krijgt zodat je nog kan kiezen tijdens het telefoon gesprek?
  • Dat zou absoluut genoemd moeten worden bij dit gesprek, ik geef deze feedback door bij de collega die je gesproken hebt

• Klanten moeten toch zelf een keuze kunnen maken?
  • Dat kan dus in principe als dit in het gesprek besproken wordt.

• En niet terug naar vorige ontvangers? Waar is bedenktijd dan voor? Dat is pure misleiding als je van te voren al weet dat dit niet mogelijk is(wordt gemaakt) en het dan toch aan bieden.
  • Ook dit, had tijdens het gesprek genoemd moeten worden maar terug is gewoon technisch niet mogelijk.
  • En als laatste dan maar: is er een oplossing voor mijn probleem, of zou ik nooit kunnen upgraden zonder een tv+ kastje?
  • Ja dit moet gewoon goed op te lossen zijn, je kunt je abonnement inderdaad niet overzetten zonder over te stappen op TV+

Dankjewel Thomas, nu zijn echt al mijn vragen beantwoord.

Ik heb je inmiddels een PM gestuurd met het serienummer.

Zodra alles is geruild en weer aangesloten dan meld ik me zekerheid met mijn ervaringen. Uiteraard hoop ik dat dit topic dan gesloten kan worden.

Dat heb ik jaren geleden ook al overwogen maar met iemand in huis die een vergevorderde leeftijd heeft en niets van smarttv’s snapt was een ontvanger gewoon de beste keuze. Dan heb je meteen tv in beeld en hoef je niet eerst de app te selecteren. Bovendien kun je de KPN-ab blijven gebruiken.

Je kan de tv zo instellen dat je de app aan kunt laten. Elders op het forum meldt een gebruiker juist dat zijn hoogbejaarde moeder het niet lukt met de ontvanger. Voor de app hoeft ze alleen de televisie aan te zetten.

Je kan de tv zo instellen dat je de app aan kunt laten. Elders op het forum meldt een gebruiker juist dat zijn hoogbejaarde moeder het niet lukt met de ontvanger. Voor de app hoeft ze alleen de televisie aan te zetten.

Als dit kan zou ik graag willen weten hoe, miss dat je me daar bij kan helpen of een link naar dit topic  kan geven?

Ik kan op mijn Samsung instellen "starten met laatste app". Dat is geen instelling van kpn of de app. De ontvanger gebruik je dan dus niet (op die tv).

TV moet geschikt zijn voor de app. 

TV moet geschikt zijn voor de app. 

De mijne is dat helaas niet.

Er is zelfs nog geen TV+ app voor mijn tv.

Even een laatste update over de stand van zaken nu.

Gisteravond had ik een update die niet erg goed uitpakte.

Zwart beeld, haperend geluid en als ik na wat zappen beeld had liep het geluid achter op het beeld. Doordat het geluid al achterliep kon ik er niets mee via de instellingen.

Vanmorgen ben ik gebeld door een medewerker van KPN die op afstand een reset heeft uitgevoerd. Hij vertelde mij ook dat mijn eerste(nieuwe) ontvanger nooit via een paperclip gereset had mogen worden. Hij zei dit nadat ik had verteld dat dit de opdracht was van de dame van de klantenservice. (oorbel mocht ook zei ze)

Vooralsnog lijkt het nu beter te gaan met het syncen van het geluid.

Hij kwam tevens tot de conclusie dat mijn modem ook niet naar behoren zou werken/defect was dus ik krijg een nieuw(hoop ik) modem toegestuurd.

Fingers crossed maar dat hier iets positiefs uit voort vloeit en dat het topic gesloten kan worden.

@Plien65 We laten de schoonheidsprijs nog maar even in de kast...🙂

Vandaag maar even weer een update. 

Sinds twee dagen heb ik een blauw beeld(blue screen of death?) met haperend geluid en kan ik niet meer zappen naar een kanaal. Ik had geen zin om de ontvanger wéér opnieuw opnieuw op te starten dus heb ik maar via wat anders gekeken. Maar vandaag komt het nwe modem dus miss.. 

En tot overmaat van ramp is Post.nl nu mijn pakket kwijt…dus geen ander modem vandaag .

euh, modem? Je bedoelt ontvanger. Maar wel vervelend.

euh, modem? Je bedoelt ontvanger. Maar wel vervelend.

Eeuh.. nee, dat bedoel ik niet, ik bedoel modem…

oh, echt het modem… waar je alles op aansluit. De Box12.

Maar met je modem was toch niks aan de hand. Het is toch één tv ontvanger die het niet doet.

Omruil van het modem gaat hierbij niet helpen natuurlijk.

Haha Peter, ik weet wel wat een modem is hoor, idd zo’n ding waar je alles op aan sluit, een Box 12.

Lees nog maar even mijn bericht van 4 dagen geleden..😉

En nee, die gaat ook dit niet meer oplossen, 3 weken verder zijn we nu, ben er beroerd van..😔

Even een update:

Gistermorgen heeft er een dame gebeld van KPN en enkele dingen veranderd samen met mij in de instellingen. Meestal treedt het probleem van het zwarte beeld na 24 uur op maar doordat ik moest herstarten ivm het nwe modem, ik kreeg een “oeps, er ging iets mis”, heb ik dus nog geen normale opstart gehad.

Vandaag is dan eindlijk het modem bezorgt en het aansluiten was binnen een mum gebeurd en werkend..🥳

Ik ben voorzichtig optimistisch nu en hoop dat dit zo blijft..🤞🏻🤞🏻

Iedereen bedankt voor het mee denken, het lijkt er op dat alles nu werkt zoals zou moeten.

Geen idee achter af wat dé oplossing was, is zoveel verandert en vervangen.

Topic mag dus dicht.

Het had allemaal wat voeten in aarde, maar fijn dat het nu werkt zoals het werken moet ​@Plien65 .

Waar ik nog wel benieuwd naar ben:

Het is ‘technisch’ mogelijk om de Arris VIP 5202 (ITV) en de Sagemcom DIW 7022 (TV+) zonder problemen naast elkaar te gebruiken en op beide tegelijkertijd te kijken, waaruit blijkt dat er aan de achterliggende techniek geen wijzigingen noodzakelijk zijn.

Waarom is het dan ‘technisch’ niet mogelijk om terug te gaan naar de vorige ontvangers ​@Thomas van KPN ?

Moet het echte antwoord niet zijn: wij willen gewoon niet dat er terug wordt gegaan naar de vorige ontvangers?

Het had allemaal wat voeten in aarde, maar fijn dat het nu werkt zoals het werken moet ​@Plien65 .

Waar ik nog wel benieuwd naar ben:

Moet het echte antwoord niet zijn: wij willen gewoon niet dat er terug wordt gegaan naar de vorige ontvangers?

Dat weet ik wel zeker, ook de monteur zei het me: “KPN wil dat we overgaan op deze kastjes”

Ik ben ook zéér benieuwd naar Thomas zijn antwoord!

Ja naja

Uiteindelijk gaan we allemaal over op TV+, als we nu nog weer oude ontvangers gaan aanbieden, en achter de schermen dus weer nieuwe oude ontvangers moeten worden besteld en gemaakt is dat voor niemand wenselijk. Dan zijn we langer bezig met twee systemen onderhouden. Dat is meer werk en dus ook duurder.

Daarom is dus besloten dat als je eenmaal over bent op TV+ je niet weer terug kunt naar het reguliere TV platform.

@Thomas van KPN 

Ik hoop dat je begrijpt dat ik me toch wel een beetje belazerd voel indeze.

Er zouden bij mij 0,0 kosten gemaakt zijn als ik gewoon een verlenging had gehad zonder die nieuwe ontvangers, die van mij waren pas 2 jaar oud en alles functioneerde hier helemaal oké.

Helaas kan ik dat nu nog steeds niet zeggen. Sind een paar dagen staat mijn tv steeds op een ander kanaal als ik hem opstart of ik krijg een screensaver, maar het meest ergerlijke is dat de ontvanger uit zichzelf ineens op zwart gaat.(herstart?) En vandaag  en gisteren was het weer raak, geen signaal..zegtie…🙄

Reageer