Skip to main content
Vraag

Twee ontvangers iTV defect binnen 2 dagen

  • September 29, 2019
  • 4 reacties
  • 117 keer bekeken

Afgelopen week stond de foutcode 'F 143' op mijn ontvanger en brandde het middelste lampje (het huis symbool) rood. Na tel. contact met KPN en een reset van alle aangesloten apparaten helaas geen oplossing. Zou dus betekenen dat ik een nieuwe ontvanger moet kopen. Gelukkig had ik nog een extra ontvanger en die vervolgens aangesloten. Alles werkte weer naar behoren.
Helaas na twee dagen hetzelfde probleem... Foutcode F 143 met het verschil dat het middelste lampje niet rood is.
Nu wil ik best een nieuwe ontvanger kopen maar kan het zijn dat er iets met het signaal niet goed is en dat daardoor de ontvangers defect raken?
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

wjb
Wijsgeer
  • September 29, 2019
Je gebruikt blijkbaar een "draadloze" verbindingsset.
Heb je de "draadloze" verbindingsset al een keer opnieuw "gepaired" door de éne ontvanger in de andere te pluggen en op beide de reset knop in te drukken?
Heb je de TV ontvanger ook al eens met een netwerkkabel rechtstreeks op de Experia Box aangesloten?

  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 29, 2019
Bedankt voor je reactie WJB,

De witte kastjes gewisseld. Probleem blijft... TV met netwerkkabel aan Experia Box werk wel.
Het ligt dus duidelijk aan de witte kastjes van de draadloze verbindingsset. Zal niets anders op zitten dan een nieuwe kopen.

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • September 30, 2019
Hah @frans-sellies, dat is balen. Heb je al geprobeerd de adapters opnieuw te koppelen? Met hulp van deze site: Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen kun je stap voor stap proberen de DVS goed te koppelen. Misschien dat het helpt 🙂

Nadia
Wijsgeer
  • Oud Moderator
  • October 3, 2019
He @frans-sellies, heb je nog wat gehad aan de pagina die ik je hebt toegezonden? 🙂