Skip to main content
Vraag

Twee ontvangers teruggestuurd bij omruil, maar eentje mee teruggekregen

• July 20, 2026
  • 4 reacties
  • 91 keer bekeken

Op 15 juli 2026 kreeg ik een storing aan mijn beide tv-ontvangers. Ik heb gebeld met 0800-0402. Een bijzonder aardige mevrouw, die mij toezegde dat ik 2 nieuwe tv-ontvangers zou krijgen en die kon ik de dag erna afhalen bij een afhaalpunt van postnl (Hema). Wel moest ik dan tegelijkertijd mijn 2 oude tv-ontvangers inpakken en inleveren. Op 16 juli kreeg ik bericht van PostNl dat er een pakket aangekomen was bij de Hema. Ik kon dat na 14.30u afhalen. Ik heb beide oude ontvangers ingepakt een meegenomen naar het afhaalpunt. Daar was inderdaad een pakket voor mij van Kpn. Ik heb de oude tv-ontvangers ingeleverd en het nieuwe pakket mee naar huis genomen. Thuis gekomen bleek dat er maar een nieuwe tv-ontvanger in het pakket zat. Ik heb weer contact gezocht met 0800-0402 en uitgelegt dat een en ander niet helemaal goed was gegaan. Ik kreeg de mededeling dat er slechts één nieuwe tv-ontvanger was besteld???? Het probleem zou worden opgelost en een 2e tv-ontvanger zou worden opgestuurd. Ik kreeg een emailbericht, bestemd voor de Hema, met daarin de mededeling dat ik nu natuurlijk geen oude ontvanger meer kon inleveren. Mocht de Hema om extra bewijs vragen dan kon ik ter plekke contact opnemen met 0800-0402. De dag erna 17 juli geen bericht van een nieuwe tv-ontvanger. Ik maar weer eens gebeld met 0800-0402. Er was wel een nieuwe tv-ontvanger besteld en opgestuurd, werd mij verteld, maar de vertraging zat hem waarschijnlijk bij PostNl. Maar uiterlijk maandag 20 juli zou de nieuwe tv-ontvanger er zijn. Vandaag 20 juli, geen bericht, dus ook geen nieuwe tv-ontvanger. Ik maar weer gebeld. Nee, er klopte niets van de vorige toezeggingen want de order stond nog open en er konden geen 2 tv-ontvangers tegelijkertijd worden toegezonden. En die nieuwe kon helemaal niet naar de Hema worden gestuurd, want ik kon geen oude meer inleveren???? 

Daar zit ik dus met 2 oude tv-ontvangers teruggestuurd en nog maar een ontvangen. Ik heb nu de toezegging gehad dat, als er van hogerhand toestemming wordt verleend, de nieuwe tv-ontvanger rechtstreeks naar mijn huisadres wordt gezonden.

Zeg eens Kpn, dit verdient niet echt de schoonheidsprijs, denk ik????

4 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 21, 2026
  1. Heb je deze wel retour gestuurd met de KPN retour bon?
  2. Het beste kan je gratis 0800-0402 bellen.

P.S.

Op een forum helpen klanten van KPN elkaar.

Een moderater kijkt ook mee.

• Auteur
  • Helper
  • July 21, 2026

Joop2011: 1: ja 2: wellicht even mijn topic goed lezen.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@geke, welkom terug bij de community! Wat ontzettend vervelend dat dit zo is gelopen. Onze excuses daarvoor.

Het lijkt erop dat er bij de eerste bestelling iets is misgegaan. Bij een storing waarbij twee tv-ontvangers vervangen moeten worden, hoort dat natuurlijk ook goed verwerkt te worden. Omdat de eerste order nog openstond, moest die inderdaad eerst worden afgehandeld voordat er een nieuwe ontvanger kon worden verstuurd. Dat kan helaas een paar dagen duren.

Wat ik vooral jammer vind, is dat dit normaal gesproken zichtbaar is in ons systeem. We krijgen dan een melding dat we nog niet verder kunnen met een nieuwe bestelling. Om de een of andere reden is die melding hier blijkbaar niet goed naar voren gekomen, waardoor je meerdere toezeggingen hebt gekregen die uiteindelijk niet nagekomen konden worden. Dat had natuurlijk niet mogen gebeuren.

De juiste vervolgstap is inderdaad om de toestemming af te wachten, zodat de tweede tv-ontvanger rechtstreeks naar je huisadres gestuurd kan worden.

Nogmaals onze excuses voor de gang van zaken. Ik hoop dat de tweede ontvanger nu snel jouw kant op komt. 😊

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • July 23, 2026

Joop2011: 1: ja 2: wellicht even mijn topic goed lezen.

Had ik gedaan en ik had gezien dat je 0800-0402 had gebeld.

Maar op een forum helpen vooral klanten elkaar en zoals je ziet (gelukkig) ook de moderater. 

Ik heb elders op het forum gelezen, als je opnieuw belt en een andere KPN medewerker aan de lijn krijgt, dat het dan (soms) wel goed wordt opgelost.

Vandaar mijn punt 2.