Skip to main content

 

Sinds vandaag boven en onder 2 witte balken op de mac en ipad in de iTV app.

Heel irritant zier foto hieronder. Waar kun jer dit aan passen?

Sinds vandaag 2 witte balken in de KPN iTV app zowel op de mac als de iPad. Heel irritant. Iemand een idee hoe je dit uit kunt zetten? Zie foto hieronder

 

 



Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Apple apparatuur heeft, nog steeds, vaak geen netjes 16:9 (2.85) beeldverhouding scherm.

Waarom het witte en geen, zoals je zou verwachten, zwarte balkjes zijn is me een raadsel. Waren ze eerst zwart? Misschien in de instellingen van de app of computer?

Ik had ooit een decoder waarbij je kon instellen of de balkje bij 16:9 beeld op een 4:3 televisie grijs of zwart getoond werden.


Toch typisch. Ik heb een iMac 2021 model en heb net even gecheckt op NPO1. Een keurig beeldvullend plaatje.

 


Toch typisch. Ik heb een iMac 2021 model en heb net even gecheckt op NPO1. Een keurig beeldvullend plaatje.

 

Dat klopt want dat scherm zal vast en zeker keurig een 16:9 verhouding hebben.


Ik zal het dan eens op mijn iMac proberen als ik heb geslapen, kan niet in slaap komen. 😴 En bij de volgende toon is het 4 uur 10 minuten! 😂


Wel vreemd dat jij die witte balken hebt @FrankieV 

En die beeldinstellingen heb je niet op een witte achtergrond ingesteld? En waar heb je die beeldresolutie op staan? 🤔


Het heeft altijd prima gefunctioneerd. Altijd een beeldvullend scherm gehad. Niets geïnstalleerd op de Mac en sinds gister heb ik dit. Vreemd is dat ik het ook op mijn iPad heb.


Klopt het dat er recent een nieuwe versie van de iTV app op jouw iPad geïnstalleerd is?


Ook even een foto van mijn iPad (Pro 12,9”). Daar staat de software update van gisteren al op. Zo ziet het er bij mij altijd uit op die iPad.

Dikke zwarte randen boven en onder, geen witte. Dus niet beeldvullend, maar dat heeft misschien te maken met het feit dat het de Pro versie is.

 

 


Bij jouw kan het niet beeldvullend zijn, @Alfons , want jouw scherm heeft niet de 16:9 verhouding. Je ziet het wel in breedbeeld (16:9) en ook HD door de hoge resolutie van je scherm.


Bedankt, dat vermoedde ik al.


Dit is op mijn iMac:

Beeldvullend! 😉

Op mijn iPad Pro 12,9 inch 2 zwarte balken. 


Hetzelfde dus als bij mij.


Als ik Firefox gebruik heb ik het probleem niet.

Het lijkt haast een instelling in Safari. Geen idee welke.

 


@FrankieV , ik heb ook geen idee. Op mijn iPad Pro heb ik via Safari inderdaad hetzelfde beeld als jij op je laptop. Dus witte balken. Maar ik log altijd in via de app en dan is het zoals de foto die ik eerder geplaatst heb.

Dan gebruik je het toch via Firefox? Is een uitstekende browser. Ik ben toch al niet gecharmeerd van de browser Safari. Ik gebruik hem wel op mijn iPad. Op mijn Mac gebruik ik Vivaldi of Brave of Microsoft Edge of Opera of Firefox (doorhalen wat niet gewenst is :smiley:)

 


Op een MACbook PRO heb je geen app voor iTV van KPN. Ik kan het idd oplossen via Firefox. Ik heb alleen altijd Safari als browser gebruikt en nooit eerder problemen mee gehad. Ik kan TV kijken via Ziggo(account van mijn vader) dan heb ik het probleem ook niet. Maar dat is allemaal geen echte oplossing. Wel prettig dat ik lees dat jij dit probleem kunt reproduceren.


Net getest via Safari (mac OS Big Sur). Druk rechtsonderin op beeldvullend en dan heb ik geen witte balken. Maar inderdaad wel helemaal beeldvullend. 

 

Kijk eens in Safari bij :

Systeemvoorkeuren  

Beeldschermen 

Staat daar : Standaard voor beeldscherm ? 


Net getest via Safari (mac OS Big Sur).

@Noordzee nog steeds Mac OS Big Sur? Ik heb de nieuwste versie al. 


@Dennis Schreve

Helaas is mijn Mac te oud voor updates. De afgelopen update was de eerste die aan mij voorbij ging.

Spijtig !


De Safari systeemvoorkeuren beeldschermen staan op standaard.


Dag @FrankieV, eigenaardig ‘probleem’. Ik zie dat de community al meegedacht heeft. Ik heb zelf geen Apple producten, dus kan het niet testen. Maar ik denk ook graag even mee. Ik wil graag wat meer informatie van je, kan je deze geven?

  • Apple product type:
  • iOS/MacOS versie:
  • Browserversie:

Hoi Denise,

 

Het gaat om een MACBook Pro (2020)

MAC OS versie Monterey 12.2

Safari versie 15.3

Heeft altijd top gewerkt tot vorige week. Als ik de tv.kpn.com open in Firefox en het beeld op schermvullend zet heb ik 2 zwarte horizontale balken net als voorheen in Safari.


Heel erg bedankt! Ik heb een collega om hulp gevraagd en hij heeft dit kunnen reproduceren in Safari op de iPad. Ik wil dit daarom graag laten uitzoeken door ons iTV app team. Om het beeld compleet te maken: mag ik @Alfons@Dennis Schreve en @Noordzee ook nog vragen om deze informatie te geven?

Dag @FrankieV, eigenaardig ‘probleem’. Ik zie dat de community al meegedacht heeft. Ik heb zelf geen Apple producten, dus kan het niet testen. Maar ik denk ook graag even mee. Ik wil graag wat meer informatie van je, kan je deze geven?

  • Apple product type:
  • iOS/MacOS versie:
  • Browserversie:

Als jullie mij ook nog het modelnummer zouden willen geven, dan zou het helemaal top zijn! Hoe meer informatie ik mijn collega's kan geven, hoe beter.


@Denise_

macOS Big Sur 

versie 11.6.2

iMac 21,5 inch (mid 2014)

Safari versie 15.2


@Denise_ 

iMac (2020 model)

MacOS Monterey (12.2)

Safari 15.3 (maar die gebruik ik niet. Ik gebruik de laatste versie van Vivaldi (5.0) als browser.

 

iPad Pro 12.9” (2018)

iPadOS 15.3

Safari 15.3

 


Bedankt! Ik mis nog de informatie van Dennis, maar heb het toch al doorgezet. Hopelijk kunnen mijn collega's hier iets mee. Als ik meer informatie heb, laat ik het weten.