Skip to main content

hallo ik heb de nieuwe tv+ontvanger met tv zenders ik heb nu 1 afstandsbediening gekoppeld nu wil ik een tweede ab koppelen op de zelfde tv+ ontvanger ik heb een nieuwe ab besteld en ontvangen maar koppelen aan de tv + ontvanger lukt niet ik doe precies wat er staat in de beschrijving die er bij zit tv aan 1x drukken op de tv ontvanger wachten op de startpagina dan de knop van de tv+ontvanger 7 seconden ingedrukt houden dan moet je in het menu komen om de ab te koppelen maar dit gebeurd niet de ontvanger gaat dus niet naar het ab koppel menu. hoe krijg ik het dan gekoppeld ?

Volgens mij kan dat helemaal niet. Met bluetooth kan er maar 1 afstandsbediening gekoppeld worden. Dat is bij de Arris VIP 5202 volgens mij ook zo.


Nick83 bedankt voor jouw reactie dat begrijp ik maar op de vip5202 had ik 1 ab Bluetooth en de tweede zonder Bluetooth gekoppeld dat werkte prima dat wil ik nu ook maar daar kom ik helaas niet uit 


Je kunt de 5202 zowel met bluetooth als met infrarood bedienen. Daarom kun je die met 2 verschillende AB's bedienen, dus 1 bluetooth en 1 infrarood.

De tv+ box kun je alleen met bluetooth bedienen. En dat is dus met maar 1 AB.  Maar het mooie is dat je de tv+ box ook met je android-mobiel kunt bedienen. Dat werkt best goed.


Katanga 321 bedankt voor je reactie ik ga het proberen 


Katanga 321 hoe heet de app voor je telefoon ab


Ik doe dat met de app “Google TV”. Via “Google Home” kom ik daar ook op uit.

@wjb gebruikt er een andere app voor. De naam ben ik ff kwijt.


Als test heb ik de onderstaande app gebruikt.

Bron


Ik heb geen Android telefoon.…

Op de vorige tv-box werkte het wel met twee AB’s en dat wil ik nu ook weer.

Is dit gewoon wel te regelen, want ik vind het vreemd dat ik bijna verplicht werd om de nieuwe tv-box te nemen maar achteruit ga in gebruikersgemak!

 


@Burny Google Home is er ook voor de iPhone en iPad. Daarmee kan je een afstandsbediening instellen voor jouw TV+ Box. Zo kan je dus met je mobiel jouw tv bedienen.


Klopt. Heb ik geprobeerd maar je kunt er geen zenders mee wisselen…..

dus eigenlijk alleen hetgeen de tweede AV ook doet… volumeregeling 


[met de app] eigenlijk alleen hetgeen de tweede AV ook doet… volumeregeling 

Dan heb je blijkbaar ook al op de TV+ Box ingesteld dat het volume niet in/door je televisie geregeld moet worden, maar in/door de TV+ Box zelf. Voor toekomstige lezers: dat moet je inderdaad doen als je volume wilt regelen met een app.

Wisselen van zender kan met de Google Home en TV apps trouwens wel via de Minigids: pijltje paar keer omlaag en dan links en rechts. (Makkelijker als je in de instellingen van de app kiest voor “D-Pad Control” ipv. “Swipe Control”.) Maar handig is dat niet, nee. En je moet ook zicht hebben op het scherm; even een andere radiozender kiezen lukt je niet als je niet voor het scherm zit.

En ooit, maar compleet onduidelijk wanneer, komt er een andere bluetooth afstandsbediening die wél te koppelen is naast de huidige KPN L8.