Skip to main content

Hoi,

Wanneer bij het afsluiten van televisie kies voor een 2de televisie hoe moet ik deze dan aansluiten? Ik heb namelijk niet de mogelijkheid om deze via een kabel aan te sluiten? Kan dit dan ook draadloos en zit dit in het pakket of moet je dit er los bijkopen?

Alvast bedankt.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Bedraad geeft altijd het beste resultaat, zeker met de TV decoders. WiFi kan niet. Wat in het verleden wel eerder is gedaan is het gebruik van een powerlineset. Devolo is een bekend voorbeeld. Hiermee wordt de stroomkabel in je huis gebruikt om het signaal voor internet en/of TV te geleiden.

Dit is echter zeer onvoorspelbaar. Het kan goed werken of niet. En als het niet goed werkt is het bijna niet goed te krijgen. Het kan ook goed werken en dan ineens niet meer (bijvoorbeeld omdat er een apparaat in huis bijkomt dat stoort. Een magnetron, of een led-lamp...).

 

Als die tweede TV een moderne LG of Samsung van na 2017 is kan je die misschien beter via wifi verbinden en dan de KPN TV app downloaden voor de smart TV zelf (te vinden in de App store van de televisie).

Of een Google Chromecast aan die TV hangen en via de reguliere TV app op je tablet of telefoon naar de Chromecast streamen.


Hallo @denisesom Welkom hier en goed dat je dit navraagt! Ik zie dat Ward je al heel duidelijke uitleg heeft gegeven. Kun je ermee uit de voeten? Stel je vragen gerust, als je ze hebt! 


Reageer