Skip to main content

Ik heb gisteren (14 juni .2022) mijn abonnement gewijzigd, want ik betaal al jaren voor een 2e ontvanger met opname, terwijl deze niet aangesloten kon en kan worden.

Nu is de wijziging gisteren direct doorgevoerd terwijl ik de maand juni al gewoon heb betaald.

En vanaf gisteravond  en ook vandaag (15juni 2022) Niet meer opnemen, ook niet via mijn gewone abonnement met TV-Ontvanger en opname functie( betaal ik gewoon). 

Wat een toestand,! Wijzig je 1 ding, dan doet KPN alles uitzetten!

Om vandaag dit probleem te verhelpen heb ik net de 2 e ontvanger met opname opnieuw aangekocht en ik krijg meteen bevestiging dat het bedrag weer als vanouds is, van voor de wijziging van gisteren.

Ik ben echt benieuwd of dit soms ook nog een dubbele factuur voor de maand Juni 2022 ga ontvangen, dat zou helemaal afschuwelijk zijn.

gebeld en gebeld. om dit verhelpen, maar KPN heeft van een Thema, de dag van Verbinding, Whaa!!!, en geven aan We zijn vandaag Niet bereikbaar! U kunt morgen weer terugbellen.

Ik mis nu wel mijn serie, wat een klantenservice,.. en rare verwerking van wijziging ook Meteen( nadat je net voor de hele maand hebt betaald). Slecht Geregeld voor de klant!

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt

Hallo @MDubois, welkom op het forum! Ik merk een aantal vragen en onduidelijkheden in je bericht. Ik ga het dan ook even stap voor stap bij langs 🙂

Op het moment dat je een wijziging doet in je abonnement gaat die over het algemeen per direct in. Zoals je zelf ook al aangeeft, je betaalt in het voren. Dus dat betekent dat je dan te veel hebt betaald. Maar, dat teveel betaalde bedrag krijg je dan op je volgende factuur ook gelijk weer terug. 

Daarnaast merkte je dat je ook niet meer kon opnemen nadat je de tweede ontvanger hebt verwijderd. Bij een tv abonnement krijg je, zodra je een tweede ontvanger in je pakket hebt, het opnemen gratis. Als je dan die tweede ontvanger verwijderd, dan vervalt ook het gratis opnemen. Je kunt dit dan, op datzelfde moment, als losse betaalde optie weer aanzetten. Als jij dit niet gedaan hebt, dan kun je daarna niet meer opnemen.

Je hebt nu de wijziging weer ongedaan gemaakt door de tweede ontvanger weer opnieuw toe te voegen. Dan krijg je ook de gratis opnemen weer terug en zit je inderdaad weer op je oude bedrag. 

 

Op je komende factuur ga je nu zien dat je tot de 14e betaalt voor een pakket met twee tv ontvangers. Daarnaast dat je voor de periode 14-15 juni betaalt voor een pakket met 1 tv ontvanger, en dan vervolgens vanaf de 15e weer voor een pakket met twee tv ontvangers. Het zal er wat verwarrend uitzien, met meerdere regels waar dit op staat. Maar je betaalt overal maar één keer voor.  


Hallo @MDubois, welkom op het forum! Ik merk een aantal vragen en onduidelijkheden in je bericht. Ik ga het dan ook even stap voor stap bij langs 🙂

Op het moment dat je een wijziging doet in je abonnement gaat die over het algemeen per direct in. Zoals je zelf ook al aangeeft, je betaalt in het voren. Dus dat betekent dat je dan te veel hebt betaald. Maar, dat teveel betaalde bedrag krijg je dan op je volgende factuur ook gelijk weer terug. 

Daarnaast merkte je dat je ook niet meer kon opnemen nadat je de tweede ontvanger hebt verwijderd. Bij een tv abonnement krijg je, zodra je een tweede ontvanger in je pakket hebt, het opnemen gratis. Als je dan die tweede ontvanger verwijderd, dan vervalt ook het gratis opnemen. Je kunt dit dan, op datzelfde moment, als losse betaalde optie weer aanzetten. Als jij dit niet gedaan hebt, dan kun je daarna niet meer opnemen.

Je hebt nu de wijziging weer ongedaan gemaakt door de tweede ontvanger weer opnieuw toe te voegen. Dan krijg je ook de gratis opnemen weer terug en zit je inderdaad weer op je oude bedrag. 

 

Op je komende factuur ga je nu zien dat je tot de 14e betaalt voor een pakket met twee tv ontvangers. Daarnaast dat je voor de periode 14-15 juni betaalt voor een pakket met 1 tv ontvanger, en dan vervolgens vanaf de 15e weer voor een pakket met twee tv ontvangers. Het zal er wat verwarrend uitzien, met meerdere regels waar dit op staat. Maar je betaalt overal maar één keer voor.  

Waarom moet je betalen voor opnemen? Als je iTV app gebruikt kan je gratis terug kijken.
En KPN opnemen is toch ouderwets? Daarom voor terugkijken heel modern iTV app gebruiken.


Waarom moet je betalen voor opnemen? Als je iTV app gebruikt kan je gratis terug kijken.
En KPN opnemen is toch ouderwets? Daarom voor terugkijken heel modern iTV app gebruiken.

Ik heb al heel lang het Opnemen-pakket. Dit zijn voor mij de redenen/afwegingen.

  • Kunnen doorspoelen bij reclames. Bij Terugkijken kan dat lang niet altijd.
  • Opgenomen afleveringen van een serie snel achter elkaar kunnen kijken, bijvoorbeeld elke dag één. Dan blijven we goed in het verhaal.
  • Zelf een tv-avond kunnen samenstellen, ook met uitzendingen die al ouder zijn dan 1 week. Want dat kan bij Terugkijken maar tot 1 week geleden.

Omdat wij 2 ontvangers hebben, is het Opnemen-pakket inclusief. Maar als ik maar 1 ontvanger zou hebben, zou ik nog het Opnemen-pakket kopen. En wel om de genoemde redenen.


Hallo @ArjanL3 er is een duidelijk verschil tussen terugkijken en opnemen.

Opgenomen programma's worden maximaal 1 jaar bewaard of totdat je opneemruimte vol is, want dan wordt de oudste opname verwijderd.

Terugkijken kun je maximaal 1 week.