Skip to main content

Wij hebben 2 ontvangers bij ons tv abonnement. Echter wil de 2e ontvanger (vip5202) maar niet verder (85%) in zijn installatie. Alles wat jullie adviseren al gedaan(modem reset, direct aangesloten op de modem, terug naar fabrieksinstellingen etc. )

Laatste x dat ik jullie aan de telefoon had, zou er contact met mij worden opgenomen door afdeling logistiek om het kastje te laten ophalen en een nieuwe toe te zenden.

Het leek(volgens jullie klantenservice) dat de 2e ontvanger nooit gekoppeld is bij jullie aan ons abonnement. 

Maar ik betaal er wel elke maand extra voor!

 

Aangezien ik nu weer eeuwig in de wacht hing Maar niemand er aan kreeg, probeer ik het maar even via hier. 

Ik zou heel erg graag willen dat de 2e ontvanger het gaat doen zodat ik op m'n slechte dagen als ik m'n bed niet uit kan komen (helaas met een beperking te kampen) ook boven even afleiding kan zoeken met tv kijken. 

Graag hoor ik dan ook van jullie.

 

Met vriendelijke groeten,

Desiree Baardman 

Hoe is de 2de KPN tv ontvanger Arris VIP 5202 met de Experiabox (KPN modem router) verbonden?

 

Een DVS of onjuiste switch kan ook voor dit probleem zorgen.

 

Niet verder dan 85% is volgens mij een verbindingsfout, waardoor hij niet verder gaat.

 

Kijk ook of er geen knikken in de UTP (CAT5E) kabel zitten.

 

Vul ook je profielgegevens, als je dat nog niet hebt gedaan, zo compleet mogelijk in van dit forum.

Dan kan een moderater (KPN medewerker) het voor je nakijken en erop terugkomen.

Kan wel een paar dagen duren i.v.m. drukte.


In principe direct vanaf de meterkast naar de ontvanger.  Nieuwbouw woning met direct alle juiste kabels etc.  (Incl keurmerk). 

Maar het probleem lijkt er echt in te zitten dat de ontvanger niet goed op het contract is geadministreerd! En alle stappen zijn echt al een paar x met jullie doorlopen. Incl reset van de modem, direct aangesloten op de modem, etc etc etc etc.  Maar het kastje kan geen verbinding krijgen met jullie omdat hij niet gekoppeld is bij jullie.  Graag dan ook (wat eigenlijk al gebeuren zou) een nieuwe opsturen om de huidige te retourneren. Dit zou ook gedaan worden maar is helaas tot op heden nog niet gebeurd!!!

Alleen kom ik niet uit bij de afdeling transport om dit alsnog zelf te regelen dus daarom een laatste poging via hier.  Anders wordt het helaas opzeggen want ik betaal nu elke maand 5 euro extra voor niets.  Dat is écht zonde. 

Heel graag hoor ik nog van jullie!

 

Mvg Desiree Baardman 


Wat je nog zou kunnen proberen @Deesje84, is de ontvangers te wisselen van plaats. Als de tweede ontvanger, die blijft hangen op 95 %, het op de plaats van de eerste ontvanger het wel doet, dan weet je dat die niet defect is en hoeft die dus niet vervangen te worden. Als de ontvanger uit de woonkamer het in de slaapkamer ook niet doet, dan is er waarschijnlijk iets mis met de bekabeling die van de Experiabox naar de slaapkamer loopt.


Beste Berteman,

 

Bedankt voor de tip.  Kan dat morgen ook nog weleens proberen. De bekabeling boven is wel écht in orde want die is net nieuw en professioneel aangelegd. Tevens volledig doorgemeten. Maar elke x als ik iemand van de klantenservice spreek zeggen ze eerst ja maar u heeft ook geen 2e ontvanger.  Waarop ze vervolgens zeggen oh ja wel, klopt wel.  


Ik begrijp de frustratie als het niet werkt zoals het zou moeten werken @Deesje84, maar volgens mij worden de ontvangers niet door de Klantenservice aan je abonnement gekoppeld, maar door de klant zelf die bij het in gebruik nemen van de ontvanger, de abonnementsgegevens moet invoeren.

Als het goed is, staat op je factuur de tweede ontvanger vermeld en heb je het opname  pakket gratis.


Ja frustratie is er nu stiekem inmidels wel ja. Ben al maanden bezig ;-) 
Maar de klantenservice zelf zeiden dat het lijkt dat het kastje nooit als zijnde naar ons verstuurd is ofzo. Als ik op de factuur kijk zie ik er idd 2 en opname gratis, maar als ik bel zeggen ze standaard als eerste dat ik geen 2e ontvanger heb. Als ze dan verder kijken blijkt wel dat er 2 staan, maar schijnbaar niet zoals normaal ofzo. Ik weet het ook niet meer. Er zou contact opgenomen worden door afd logistiek om een ruil op te zetten, maar dat gebeurd dan weer niet en je kunt daarna ook weer niemand makkelijk bereiken, Als je belt beginnen ze toch standaard het riedeltje opnieuw. Zodoende mijn vraag hier zeg maar. Ik ga nog wel proberen het kastje beneden aan te sluiten, maar ik hoop niet dat ik dan helemaal geen tv meer heb haha. 


@Deesje84 Is het inmiddels gelukt om het beneden te testen en hoe gaat het dan? Ik snap de frustratie, en ik hoop dat we bijna bij de oplossing zijn. 😄


Ja ik wilde het er net op gaan zetten.  Maar het is inderdaad gelukt beneden.  Echter lukt het boven dan weer niet.  Nu is alleen gelukkig de installatie wel afgerond.  Alleen beetje jammer dat die tip niet eerder via de klanten service aan de telefoon kwam. Nu heel lang zitten wachten, elke maand 5 euro te veel betaald en nu blijkt het zo wel te lukken.  Maar wel héél dankbaar voor de tip!!!!

Het lijkt nu echter dat het probleem is dat zodra onze orbi router er tussen zit, het kpn kastje geen verbinding krijgt.  Want als ik hem zonder aansluit(Dus direct op de modem) doet hij het nu alsnog wel. Maar met de orbi er tussen krijg ik foutmelding stb-nmc-400. Dus lijkt het daarin te zitten. Alleen geen idee hoe ik dat moet oplossen.  

 

Maar nogmaals dus wel héél dankbaar voor de tip om het beneden te proberen.  

 

Mvg Desiree 


Het lijkt nu echter dat het probleem is dat zodra onze orbi router er tussen zit, het kpn kastje geen verbinding krijgt.  Want als ik hem zonder aansluit(Dus direct op de modem) doet hij het nu alsnog wel. Maar met de orbi er tussen krijg ik foutmelding stb-nmc-400. Dus lijkt het daarin te zitten. Alleen geen idee hoe ik dat moet oplossen.  

Inderdaad, dat kan niet. Er mag geen extra router tussen zitten. Dat werkt meestal niet goed. 

Die Orbi kunt u het best in accesspoint mode zetten. En deze apart aansluiten. Niet doorlussen via de Orbi dus.

Heeft u boven ook een Orbi punt? Koop dan een switch voor boven, als u die niet al heeft:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2052

De kabel vanaf de KPN router sluit u boven eerst op die switch aan. Vervolgens sluit u op die switch de tv-ontvanger aan. En de Orbi. Ook hierbij niet doorlussen dus. Zo gaat het signaal van de tv ontvangers niet over de Orbi's.