Skip to main content
Vraag

Tweede scherm aansluiten op een TV+ box. Kon eerst via SCART

• August 2, 2026
  • 26 reacties
  • 284 keer bekeken

Toon eerste bericht

26 reacties

• August 4, 2026

Aardige suggestie Rowi, maar in 1 ruimte 2 apparaten met dezelfde uitzending en dan tijdsverschil is niet te doen.  Dan kan ik net zo goed een 3e TV+-box bestellen maar de ervaring leert dat deze nooit gelijk kunnen lopen met beeld en geluid.  dank

Klopt. Echter blijft dan alleen de investering over dus een andere TV  de nodige kabels en splitter dat gaat al snel oplopen. En zelfs dan is volledig synchroon niet te garanderen.

Doman
Topper
Forum|alt.badge.img+6
  • Topper
  • August 4, 2026

Dus een 3e TV+ ontvanger heb ik niks aan.  Ik dacht nu koop ik 25" tv-tje voor mijn werkhoek.  Natuurlijk ga ik ik enorme bedragen extra investeren voor 'n 2e scherm.  Paar tientjes wel, bv voor  HDMI splitter.

​Voor een goedkopere optie kan je ook rondkijken/vragen voor een gebruikt TV scherm?
Hier hebben lokale kringloop vaak ook best goede moderne TV/schermen.
Ook kan je kijken naar een HDMI PC Monitor/TV, die hebben vaak wat beter geluid.

Marktplaats: Monitor TV

(als een HDCP 2,3 nog te vindfen is)  Maar ik denk dat ik maar moet afzien van mijn wens.     🤧 

Het probleem is niet HDCP 2,3, want anders zouden TV’s/schermen met oudere HDCP versies ook geen beeld meer geven.
Hogere HDCP ondersteuning is wel van belang als je hoge resolutie/refresh beeld zoals 4K+ goed wil splitten.
Zaak is om een goede kwaliteit HDMI splitter te vinden.
Zoeken met wat extra termen geeft mogelijk dan wat beter/gerichter resultaat
Google: HDMI Splitter HDCP stripper

Â