Skip to main content

Hoi,

 

Ik heb Experiabox V10. De aansluitingen aan de achterzijde zijn:

alarmsysteem

Televisie rechtstreekse kabel

Computer

telefoon.

Nu wil ik een tweede televisie aansluiten op de Experiabox, maar heb geen aansluitingen meer en maar 1 zenderkastje. De digitenne die we hebben stoort heel veel door slechte ontvangst. Hoe kan ik de tweede TV toch aansluiten op de Experiabox en wat heb ik dan nodig. Ik heb een netwerkkabel liggen van de 2de TV naar deExperiabox. 

Als ik naar de DVS 1200 kijk vraag ik me af of het altijd werkt of dat deze op dezelfde groep gestekkert moet worden en of het stopcontacten moeten zijn met randaarde?

 

Dus er is nog één LAN poort vrij, klopt dat?


Nee, de vier gele poorten zijn vol. Er is nog een (rode) poort over waar WAN bij staat en een (groene) poort PHONE. De vier poorten zijn bezet met, tweede router, televisie, computer en alarm.


Dan zal je een switch moeten kopen om extra LAN poorten te krijgen.

Als je een TV ontvanger op die switch gaat aansluiten neem dan een switch die IGMP snooping ondersteunt zoals de Netgear GS105Ev2.

Via mijnKPN kan je dan een 2e TV ontvanger huren voor €5,- per maand en dan kan die Digitenne er uit.

Een andere optie is om jouw 2e televisie te voorzien van een Chromecast en m.b.v. een tablet of telefoon en de iTV app naar die Chromecast te casten.


Hoi @Manus59. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat wjb al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag, waarvoor dank. Je hebt inderdaad een switch nodig waarop je jouw nieuwe tv-ontvanger kan aansluiten. Als je hier nog vragen over hebt, dan horen we dat graag van je!


Hoi @Manus59. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat wjb al een antwoord heeft gegeven op jouw vraag, waarvoor dank. Je hebt inderdaad een switch nodig waarop je jouw nieuwe tv-ontvanger kan aansluiten. Als je hier nog vragen over hebt, dan horen we dat graag van je!

We hebben niets meer van je gehoord, dus ik ga er vanuit dat jouw vraag is beantwoord. Als je toch nog vragen hebt, dan weet je ons te vinden!


Reageer