Skip to main content

Hoi

Ik wil een 2de tv aansluiten. De utp ligt er en ik zou het itv kastje achter de tv willen monteren. Alleen omdat de tv hoog hangt red ik het niet met de stoomkabel van het itv kastje kun je deze ook via de hdmi van voeding voorzien of via de utp? Of is een langere stroomkabel? 

Mcoht iemand een ander idee zonder dat ik een sleuf moet freezen om op de hoogte van de TV een stroom punt te maken, hoor ik dat ook graag.

Alvast bedankt voor de reactie. 

 

@Boom14  Misschien is een verlengkabel voor de voeding een oplossing ?AC - DC adapter Verlengkabel Winkel: Bestel goedkoop uw Verlengkabel (allekabels.nl) Let wel op juiste voltage en stroomsterkte !


Dat is idd een oplossing alleen lopen er dan 3 kabels over de muur naar het stopcontact, stroom tv, stroom itv kast en de utp kabel. Ik hoopte het op een andere manier te kunnen oplossen

 


I.p.v. een lange voedingskabel (in de volksmond stroomkabel), kan je ook een langere HDMI kabel na de TV brengen.

Zo heb ik het in de slaapkamer.

De KPN tv decoder staat op een plankje en de voedingsadapter zit in het stopcontact onder het plankje en met een HDMI kabel van 2 meter ga ik na de TV.  Werkt perfect. 

 

Of je neem een spanningsblok (2 of 3 voudig of zo) (in de volksmond stroomblok of zo) en die monteer je achter de TV en daar doe je de voedingskabel van de TV en KPN tv decoder in.

 

Als je geen 5202 hebt, moet de KPN tv decoder ook het infrarood licht van de AB kunnen zien (ontvangen).


@Boom14  tsja, 2 of 3 kabels. ik neem aan dat je een kabelgootje aanlegt naar dat stopcontact ? Dan zou je achter je tv ook een aftakking vanaf je stopcontact kunnen maken met maar 1 kabel en daar alles inpluggen.

 


Tja, met power over ethernet van 230 volt gaat het niet lukken.

De ethernet kabel en de stroomkabel blijven dus over. Wellicht is dit een oplossing?

 


Bedankt voor de reacties ik ga maar eens aan de knutsel