Skip to main content

Hallo allemaal,

Waarschijnlijk is deze vraag al 100x gesteld, maar ik kan toch geen wijs uit de onderwerpen op het forum.
Ik ben een nieuwe KPN gebruiker en het is net allemaal even anders dan Ziggo.
Ik heb in mijn nieuwe huis in de slaapkamer een tv opgehangen. Hier heb ik geen ethernetkabels lopen. De apps werken allemaal gewoon via de Wifi, maar ik wil ook graag normale tv ontvangen. Bij Ziggo kan je dan heel makkelijk een CI module kaart kopen en voor een klein bedrag per maand tv kijken.
Nu lees ik hier over extra ontvangers, draadloos, maar op de foto zie ik toch dat er ethernetkabels aanzitten. Dan lees ik ook nog over een eventuele switch als het allemaal niet past in de Experiabox.
Wat moet ik nu aanschaffen en waarom werkt KPN niet gewoon met zo'n CI Module?

Mvg.

Bij Ziggo kan je dan heel makkelijk een CI module kaart kopen en voor een klein bedrag per maand tv kijken.

U doet nu net als of dat bij Ziggo allemaal zo makkelijk is, maar u vergeet ff te melden dat dat er dan wel ook gewoon een coax kabel naar die tv moet lopen.

En dat is bij KPN ook zo. Wel een ander type kabel, maar waar een coax kabel ligt, kan ook een utp kabel liggen. Als u bij Ziggo met de ci module tv kunt kijken, dan kan dat ook bij KPN met een 2de ontvanger.

.. waarom werkt KPN niet gewoon met zo'n CI Module?

KPN maakt geen gebruik van coax kabels. Bij KPN kijk je tv over internet. En dat werkt via een utp kabel. En met een ontvanger.

Dus vervang de coax kabel door een utp kabel en bestel bij KPN een 2de ontvanger.


Bedank voor uw snelle reactie. Waarschijnlijk vergis ik mij dan, want ik dacht dat die er niet zat.
Maar goed, wat raad u mij dan aan om aan te schaffen en hoe sluit ik het aan?
De draadloze verbindingsset voor twee adapters en een tweede ontvanger? 
Mvg.


Ja, als er geen kabel ligt, dan kunt u een draadloze verbindingsset aanschaffen voor 80 euro.

Alternatief is tv kijken via een chromecast. Dat werkt via WiFi.

Of als de tv een recente smart tv is van Samsung, dan kun je daar op de iTV app van KPN op installeren. Dat werkt dan ook via WiFi. Moet je wel goede wifi hebben op de plek waar de tv staat.

Er is ook een app voor LG tv's volgens mij...



Ik heb idd net een nieuwe tv van Samsung, dus die iTV app is een hele goede tip! Ga ik eerst uitproberen.
Bedankt! 



Ik heb idd net een nieuwe tv van Samsung, dus die iTV app is een hele goede tip! Ga ik eerst uitproberen.
Bedankt! 

Doen. Kost niets. Mocht het niet bevallen, dan kun je altijd nog verder kijken.