Skip to main content

Hallo allemaal,

Vandaag internet met 2 ontvangers aangesloten via Fritzbox.

Beneden gaat alles goed heb een 2de internet kabel naar boven omdat daar nog een tv staat en een desktop en ps4.

Heb alles via een tp-link sg105s de desktop en ps4 hebben internet alleen de ontvanger van KPN geeft een foutcode stb-nmc-400.

Druk ik de internet kabel rechtstreeks in de ontvanger heb ik wel beeld en geluid dus denk dat het door de switch komt.

Misschien iemand die mij kan helpen?

Deze switch ondersteund geen IGMP-Snooping. KPN verkoopt deze switch zelf ook, maar dan is de laatste letter een e in plaats van een s. Het e-model ondersteund wel IGMP-Snooping. En dat is heel belangrijk voor de tv ontvanger. 


Bedankt voor de snelle reactie dan ga ik het e model bestellen.


Het model ondersteunt WEL IGMP snooping (zie de specbladen op tplink). Echter het is een oud model (EOL) met maar twee 1000MB poorten en twee 100MB poorten. De IGMP versie zal verouderd zijn, tegenwoordig is de standaard IGMP 3. 

Zoals Nick83 al aangeeft is het verstandig een moderne switch te kopen. Die koop je voor zoiets als 30 euro van netgear, tp-link, zyxel oid de E versies zijn meestal voorzien van eenvoudig management en IGMP.