Skip to main content

Ik wil hier graag nog even op aansluiten als het mag. Ik ben Coen en heb destijds een abonnement afgesloten met twee ontvangers. Enkele jaren geleden kwam er iemand van KPN langs om een Motorola VIP1963 te vervangen door een Arcadyan HMB2260. De andere was later aan de beurt zei hij. Echter de andere ontvanger is nooit vernieuwd. Mijn plan is een tweede tv aan te sluiten maar dan heb ik toch wel de nieuwe ontvanger HMB2260 nodig denk ik?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Ik wil hier graag nog even op aansluiten als het mag. Ik ben Coen en heb destijds een abonnement afgesloten met twee ontvangers. Enkele jaren geleden kwam er iemand van KPN langs om een Motorola VIP1963 te vervangen door een Arcadyan HMB2260. De andere was later aan de beurt zei hij. Echter de andere ontvanger is nooit vernieuwd. Mijn plan is een tweede tv aan te sluiten maar dan heb ik toch wel de nieuwe ontvanger HMB2260 nodig denk ik?

Die Motorola heeft u tot nog toe niet in gebruik gehad?


Nee deze is nog niet gebruikt..


Hallo @golfer2 ,

Die Motorola-ontvanger is sterk verouderd en die kun je omruilen voor een moderne ontvanger. 

Je kunt normaal gesproken met deze servicetool de oude Motorola-ontvanger omruilen. 

Het kan zijn dat je de Motorola-ontvanger dan wel eerst moet aansluiten, maar dat merk je snel genoeg. 

 

Maar als dat niet lukt omdat de tool jouw ontvanger eventueel niet kan detecteren? 

Dan kun je de ontvanger laten omruilen via de telefoon of de chat: 

 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

Spreek in : Ik wil een medewerker spreken. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

  


Bij de tool moet je de ontvanger zeker wel aansluiten. En het is de vraag of dat nog lukt met zo'n oude ontvanger. Er zal waarschijnlijk ook nog heel oude firmware op staan.


Ik ga het via de tool proberen en anders via de telefoon.

Bedankt zover voor de snelle reactie :ok_hand:


Nog even: als ik de oude ontvanger aansluit en dan weer de huidige moet ik dan ook de instellingen weer veranderen of is dit niet aan de orde..


De ontvanger wordt inderdaad niet herkend door de tool, ik ga bellen..


Hi Golfer, is het inmiddels gelukt? Anders help ik je alsnog graag.


Nee Alex ik ben er nog niet aan toe gekomen om te bellen..


Gisteren gebeld en doorverwezen naar de site van KPN, was echter under construction maar vandaag weer bereikbaar. Ik zou moeten kijken naar “tv ontvanger KPN omruilen” en dan zou ik een omruillocatie te zien krijgen. Maar dit komt bij mij niet voor, gestrand dus. Alex kun jij mij helpen?


Zeker kan ik helpen. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Alex het profiel is aangepast..


Hi golfer, dankjewel. 

Is het goed als ik het naar onderstaande omruilpunt stuur? De rest in je omgeving is gesloten in verband met Covid. 

Spar Vrielink
      Lochemseweg 130
      7217RK Harfsen


Ja Alex prima doe dat maar, wanneer ga je dat doen?


Top! Dit moet handmatig door een afdeling worden gedaan omdat het een oude ontvanger is die niet aangesloten kan worden. Ik verwacht dat het in ieder geval in de loop van deze week wordt verstuurd, je ontvangt daar nog een bericht over. Ik zal het hier ook laten weten zodra ik het bericht ook ontvang.


Fantastisch dank je wel!


Ik heb een bericht gehad dat het is verzonden, heb je ook een bericht gehad? 

Zaterdag na 15 uur kun je het daar omruilen. Neem de ontvanger mee in een doosje en vergeet je ID bewijs niet. 


Ik heb nog geen bericht gehad dat ik het kan omruilen..


Ik heb wel bericht gehad dat PostNL iets bezorgt..


Ik heb wel bericht gehad dat PostNL iets bezorgt..

Top, laat het me morgen even weten of de nieuwe goed werkt. 


Bezorging is uitgesteld naar vandaag..


Alex de nieuwe doet wat die moet doen.. bedankt voor de interventie.


Top, goed om te lezen en graag gedaan.