Skip to main content
Beantwoord

Tweede tv-ontvanger is nooit vernieuwd

  • January 16, 2021
  • 23 reacties
  • 198 keer bekeken

Ik wil hier graag nog even op aansluiten als het mag. Ik ben Coen en heb destijds een abonnement afgesloten met twee ontvangers. Enkele jaren geleden kwam er iemand van KPN langs om een Motorola VIP1963 te vervangen door een Arcadyan HMB2260. De andere was later aan de beurt zei hij. Echter de andere ontvanger is nooit vernieuwd. Mijn plan is een tweede tv aan te sluiten maar dan heb ik toch wel de nieuwe ontvanger HMB2260 nodig denk ik?

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

Beste antwoord door golfer2

Alex de nieuwe doet wat die moet doen.. bedankt voor de interventie.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

23 reacties

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Ik wil hier graag nog even op aansluiten als het mag. Ik ben Coen en heb destijds een abonnement afgesloten met twee ontvangers. Enkele jaren geleden kwam er iemand van KPN langs om een Motorola VIP1963 te vervangen door een Arcadyan HMB2260. De andere was later aan de beurt zei hij. Echter de andere ontvanger is nooit vernieuwd. Mijn plan is een tweede tv aan te sluiten maar dan heb ik toch wel de nieuwe ontvanger HMB2260 nodig denk ik?

Die Motorola heeft u tot nog toe niet in gebruik gehad?


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

Nee deze is nog niet gebruikt..


Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • January 16, 2021

Hallo @golfer2 ,

Die Motorola-ontvanger is sterk verouderd en die kun je omruilen voor een moderne ontvanger. 

Je kunt normaal gesproken met deze servicetool de oude Motorola-ontvanger omruilen. 

Het kan zijn dat je de Motorola-ontvanger dan wel eerst moet aansluiten, maar dat merk je snel genoeg. 

 

Maar als dat niet lukt omdat de tool jouw ontvanger eventueel niet kan detecteren? 

Dan kun je de ontvanger laten omruilen via de telefoon of de chat: 

 

KPN is hiervoor gewoon bereikbaar per telefoon : 0800 - 0402. 

Spreek in : Ik wil een medewerker spreken. 

 

Bij te grote drukte heb je met de chat een alternatief.  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 

  


Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • January 16, 2021

Bij de tool moet je de ontvanger zeker wel aansluiten. En het is de vraag of dat nog lukt met zo'n oude ontvanger. Er zal waarschijnlijk ook nog heel oude firmware op staan.


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

Ik ga het via de tool proberen en anders via de telefoon.

Bedankt zover voor de snelle reactie :ok_hand:


  • Auteur
  • Topper
  • January 16, 2021

Nog even: als ik de oude ontvanger aansluit en dan weer de huidige moet ik dan ook de instellingen weer veranderen of is dit niet aan de orde..


  • Auteur
  • Topper
  • January 17, 2021

De ontvanger wordt inderdaad niet herkend door de tool, ik ga bellen..


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 19, 2021

Hi Golfer, is het inmiddels gelukt? Anders help ik je alsnog graag.


  • Auteur
  • Topper
  • January 19, 2021

Nee Alex ik ben er nog niet aan toe gekomen om te bellen..


  • Auteur
  • Topper
  • January 21, 2021

Gisteren gebeld en doorverwezen naar de site van KPN, was echter under construction maar vandaag weer bereikbaar. Ik zou moeten kijken naar “tv ontvanger KPN omruilen” en dan zou ik een omruillocatie te zien krijgen. Maar dit komt bij mij niet voor, gestrand dus. Alex kun jij mij helpen?


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 21, 2021

Zeker kan ik helpen. Zou je je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


  • Auteur
  • Topper
  • January 22, 2021

Alex het profiel is aangepast..


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 26, 2021

Hi golfer, dankjewel. 

Is het goed als ik het naar onderstaande omruilpunt stuur? De rest in je omgeving is gesloten in verband met Covid. 

Spar Vrielink
      Lochemseweg 130
      7217RK Harfsen


  • Auteur
  • Topper
  • January 26, 2021

Ja Alex prima doe dat maar, wanneer ga je dat doen?


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 27, 2021

Top! Dit moet handmatig door een afdeling worden gedaan omdat het een oude ontvanger is die niet aangesloten kan worden. Ik verwacht dat het in ieder geval in de loop van deze week wordt verstuurd, je ontvangt daar nog een bericht over. Ik zal het hier ook laten weten zodra ik het bericht ook ontvang.


  • Auteur
  • Topper
  • January 27, 2021

Fantastisch dank je wel!


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 28, 2021

Ik heb een bericht gehad dat het is verzonden, heb je ook een bericht gehad? 

Zaterdag na 15 uur kun je het daar omruilen. Neem de ontvanger mee in een doosje en vergeet je ID bewijs niet. 


  • Auteur
  • Topper
  • January 28, 2021

Ik heb nog geen bericht gehad dat ik het kan omruilen..


  • Auteur
  • Topper
  • January 28, 2021

Ik heb wel bericht gehad dat PostNL iets bezorgt..


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 29, 2021

Ik heb wel bericht gehad dat PostNL iets bezorgt..

Top, laat het me morgen even weten of de nieuwe goed werkt. 


  • Auteur
  • Topper
  • January 30, 2021

Bezorging is uitgesteld naar vandaag..


  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • January 31, 2021

Alex de nieuwe doet wat die moet doen.. bedankt voor de interventie.


Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • January 31, 2021

Top, goed om te lezen en graag gedaan.