Skip to main content

Hallo,

ik heb hetzelfde probleem bij een situatie die gewerkt heeft, maar de audio is vanwege problemen tijd niet gebruikt. Mijn Marantz-set wilde ik niet kwijt, heb hem uiteindelijk laten reviseren. Nu krijg ik echter bij de audio Foutcode 11. (TV werkt wel, met ook zelfde kastje met draadloze verbinding naar V10a). Telefoontje naar KPN leert dat ik voor mijn tweede kastje moet betalen. Vreemd want hij heeft het gedaan en ik heb destijds twee tv-ontvangers gekregen. Kennelijk is het abonnement eenzijdig aangepast, zonder de klant hiervan op de hoogte stellen. Vreemde zaak.

Hoi @Brons222, leuk dat je je vraag hier stelt. Ik begrijp dat je je tweede tv-ontvanger graag weer wilt gebruiken. Of een tweede tv-ontvanger inbegrepen is bij je abonnement of dat je er extra voor betaalt, hangt af van jouw abonnement. Had je de tv-ontvanger nog in huis, of heb je deze eerder uitgezet en onlangs weer aan jouw abonnement toegevoegd? Je kunt jouw abonnement (en ook facturen) altijd inzien in MijnKPN


hoi Alexandra, ik heb destijds 2 tv-ontvangers gekregen, de 2e is door de monteur (ik had voor installatie met monteur gekozen) op de audio gezet. Deze heeft het ook gedaan, dus ik neem aan dat in mijn abonnement sprake was van 2 tv-ontvangers. In die tijd had ik ook nog audio-ontvangst op de kabel. Dit had mijn voorkeur omdat de gekozen zender werd weergegeven in het display en niet slechts een stom cijfer waar niet aan te ontlenen is welke zender opstaat. Ik heb deze 2e ontvanger nooit uitgezet en neem dus aan dat ik conform het abonnement nog steeds twee werkende ontvangers moet hebben, anders blijf ik van mening dat het abonnement eenzijdig is gewijzigd


@Brons222 Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt me inderdaad dat er twee tv-ontvangers in je abonnement zitten. Als jouw abonnement gewijzigd wordt, krijg je daarvan altijd een bevestiging per e-mail. Afhankelijk van wat voor abonnement je hebt, betaal je voor de tweede tv-ontvanger of zit deze in de prijs inbegrepen. Heb je in die tussenliggende periode de facturen bekeken? Kan het misschien zijn dat je altijd al betaalde voor die tweede ontvanger? Vandaar mijn eerdere suggestie: Je kunt jouw abonnement (en ook facturen) altijd inzien in MijnKPN. Heb je daar al in gekeken?


Hallo Alexandra Ben ik nog niet aan toegekomen. Ik zal komend weekend e.e.a. nakijken. Ik meld me daarna terug. Dank voor je tip.


Hallo Alexandra, ik heb facturen bekeken, kan helaas niet verder dan een jaar terug. In dat jaar is er sprake van 1 (gratis) ontvanger in het abonnement. Er is geen sprake van een tweede betaalde ontvanger. Wel heb ik een gegevensoverzicht van 4 juni 2014 i.v.m. de overgang naar Alles-in-1 Glasvezel instap. Hier staat duidelijk vermeld onder periodieke kosten: “Product: Alles-in-1 Glasvezel Instap; Aantal: - ; Kosten € 58,00” en een tweede regel; “Product: HD tv-ontvanger - gratis; Aantal: 2; Kosten: € 0,00”

Daaronder staat een rubriek Contractstermijn. Bij het kopje Extra Diensten resp. Contractsduur staat hier tweemaal vermeld: “HD tv-ontvanger - gratis” almede “Deze extra dienst heeft geen contractstermijn

Er is dus sprake van een abonnement met gratis 2 tv-ontvangers zonder einddatum contract.  Ik heb dit abonnement nooit op dit punt gewijzigd, waarom zou ik. Wel zijn er aanvullingen gedaan zoals Spotify en Netflix, maar dit kan en mag geen consequenties hebben voor de inhoud van het abonnement, slechts voor de kosten. Ik blijf dus bij mijn standpunt dat het abonnement m.b.t. de tweede gratis  tv-ontvanger éénzijdig door KPN is aangepast. Ik wil graag weer zoals voorheen van mijn audio gebruik kunnen maken, maar het lijkt mij volslagen ten onrechte als ik hiervoor eerst €5,- per maand moet neertellen. Ik verwacht dat KPN de voorwaarden neergelegd in een contact nakomt.


Heeft u nu op de factuur 2de blad nog steeds "Alles-in-1 Glasvezel Instap" staan? Of staat er nu wat anders?

Bij het abonnement "Alles-in-1 Instap", zonder "Glasvezel" er tussen dus, daarbij zit wel meer 1 ontvanger. Voor een 2de moet betaald worden.


@Brons222 vul je gegevens in je account van dit forum zo compleet mogelijk in.

Dan kan @Alexandra meekijken wat je precies hebt.

De gegevens kunnen alleen ingezien worden door de Moderator (KPN medewerker). 


@ joop2011: m.i. heb mijn gegevens in mijn account zojuist volledig ingevuld.

@Nick83: Op recent factuur staat op tweede blad: “Alles-in-1 instap” Hoe is dat “Glasvezel” dan uit mijn ‘abonnementnaam’ verdwenen, waardoor ik ineens voor 2de ontvanger moet gaan betalen?


@ joop2011: m.i. heb mijn gegevens in mijn account zojuist volledig ingevuld.

@Nick83: Op recent factuur staat op tweede blad: “Alles-in-1 instap” Hoe is dat “Glasvezel” dan uit mijn ‘abonnementnaam’ verdwenen, waardoor ik ineens voor 2de ontvanger moet gaan betalen?

De kans is aanwezig dat dit gebeurt is toen u Netflix of Spotify nam. Bij het oude abonnement uit 2014 was Netflix of Spotify misschien helemaal niet mogelijk. 

Dat is niet zo vreemd, dat is nu ook zo bij sommige opties. Als je nu bijvoorbeeld 4K of 1000 mbit zou willen, dan zou je het abonnement ook aan moeten passen naar de nieuwste abonnementsvorm. Want 4K of 1000 mbit is op de oudere abonnementen niet beschikbaar.

Datzelfde geldt bijvoorbeeld ook voor Spotify Family. Dat is niet leverbaar bij de oudere abonnementen. Eerst moet dan het abonnement omgezet worden naar een Hussel abonnement. 


Zou eventueel kunnen, maar dan nog blijft het vreemd dat wanneer ik Spotify en Netflix neem, ik ook ineens moet gaan betalen voor 2e ontvanger


@Brons222 Fijn dat je op advies van Joop je gegevens al ingevuld hebt! Ik heb ze erbij gepakt. 

Jouw huidige abonnement is Alles-in-1 Instap. Daarbij heb je 1x een HD tv-ontvanger - gratis. Dat betekent dus dat je een abonnement hebt waarbij 1 gratis tv-ontvanger inbegrepen is, er staat ook maar 1 tv-ontvanger aan bij jouw abonnement. Klopt dit? Ik heb ook oudere facturen opgezocht om het te controleren. Ook op facturen van 2020 zie ik dit abonnement met 1 (gratis) tv-ontvanger. Sinds dien zie ik geen wijzigingen aan je abonnement.

Vandaar dat ik me afvraag of ik je ergens niet goed begrijp, want voor zover ik kan zien heb je al heel lang dit abonnement met 1 gratis inbegrepen tv-ontvanger. Als je iets anders bedoelt, hoor ik het graag, dan kijk ik met je mee.


@Alexandra u kunt niet verder terug kijken dan 2020?


@Alexandra ik denk dat je me wel goed hebt begrepen. Ik heb dit abonnement waarschijnlijk al langer met inbegrip van 1 tv-ontvanger. Maar ik blijf het vreemd vinden dat een onderdeel (de 2e tv-ontvanger) waarvoor geen contractsduur geldt ergens na 2014 niet meer als gratis wordt beschouwd. Het wordt feitelijk uit het contract (zonder einddatum) gehaald, waarmee het contract zonder einddatum wordt verbroken. Overigens heb ik wel Spotify maar geen Family.


@Alexandraik denk dat je me wel goed hebt begrepen. Ik heb dit abonnement waarschijnlijk al langer met inbegrip van 1 tv-ontvanger. Maar ik blijf het vreemd vinden dat een onderdeel (de 2e tv-ontvanger) waarvoor geen contractsduur geldt ergens na 2014 niet meer als gratis wordt beschouwd. Het wordt feitelijk uit het contract (zonder einddatum) gehaald, waarmee het contract zonder einddatum wordt verbroken. Overigens heb ik wel Spotify maar geen Family.

@Brons222 Prima, dan weet ik zeker dat ik je goed begrepen heb :) 

De enige manier waarop dat kan gebeuren, is wanneer je een extra optie aanzet en het abonnement daarbij ook aanpast. Als eerder genoemd voorbeeld: van Alles in 1 Glasvezel Instap naar Alles in 1 Instap. Je gaat dan naar een nieuwere versie van het abonnement. Het kan daarbij zijn dat de inhoud van het abonnement anders is. Dit staat altijd op de bevestiging die je ontvangt van de wijziging. Controleer de bevestiging daarom altijd goed. Als het niet klopt, kan het altijd binnen 14 dagen na de wijziging rechtgezet of teruggedraaid worden.


@Alexandra ik ga er maar vanuit dat je gelijk hebt en dat het ergens in de periode 2014 en 2020 is gewijzigd en dat dit mij ontgaan is. Zit niet veel anders op dat abonnement opnieuw aan te passen voor 2e tv-ontvanger voor de audio. Dank voor je moeite om e.e.a. na te zoeken.