Skip to main content

Hoi,

Mijn tweede tv ontvanger werkt niet meer. Blijft een foutmelding geven. Voorheen deed hij het wel.

 

Onderstaande heb ik meerdere keren gedaan:

Verbindingsset geret en opnieuw gekoppeld, krijg wit brandend lampje dus dan werken ze.

Modem gereset.

Tv ontvanger uit stopcontact en weer aan.

Ethernet kabels nagelopen 

Blijft dus een foutmelding geven. Iemand een idee? Dank alvast!

Welke foutmelding krijgt u?


Hallo @Eva20005 welk merk en type ontvanger(s) heb je?


Foutmelding 143: Tv ontvanger heeft geen verbinding

Ontvanger is de HMB2260 v2 arcadya 


Kabel tussen DVS en tv ontvanger?

Kabel tussen DVS en modem?


Ja ook alle kabels zijn aangesloten


En de tv ontvanger aan een kabeltje rechtstreeks in het modem geeft wel een zender aan? 


Kabel rechtstreeks in modem geeft lampje aan. Ik kan niet testen op een tv met kastje rechtstreeks aan modem want de modem zit vast met allerlei snoeren.


Nee maar je ziet  het display van de tv ontvanger of het goed gaat


Dan geeft ie geen 143 aan, maar lijkt het goed te gaan. Net weer alles gereset. Met koppelde verbindingset met witte lampjes, weer aangesloten en komt de 143 weer. Snap er echt niks van.


Ondingen zijn het ook.

Is het een set van 2? Of meer?


Set van 2 idd


Hier hetzelfde euvel. De 2e ontvanger is met kabel aangesloten en staat boven. De 1e ontvanger is draadloos en werkt wel. Als we de 2e ontvanger beneden draadloos neerzetten werkt het kastje wel. Inmiddels het 2e kastje weer boven aangesloten en nu werkt hij weer.


Hoi @Eva20005, welkom bij ons op het forum. Het klinkt inderdaad alsof het in de aansluiting tussen het modem en de tv-ontvanger zit. De DVS (draadloze set) stuurt het signaal door het interne stroomnetwerk, als daar zware apparaten op aangesloten zijn kan dat invloed hebben op het signaal dat ze versturen. Zijn er andere stopcontacten die je kunt proberen? Hoe zijn ze precies aangesloten? Bij punt 2 op deze pagina worden een aantal tips gegeven over het aansluiten, voldoen ze daar bij jou aan: Storing met de Draadloze Verbindingsset oplossen?


Alles zojuist weer nagelopen, gereset, modem 20 min uit. Ander stopcontact gepakt en het werkt weer 🙂. Dank allemaal!


Goed om te lezen dat het gelukt is @Eva20005! Veel kijkplezier weer en als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.