Skip to main content

Ik heb onlangs mijn contract met KPN verlengt, telefonische afspraak met KPN was dat beide tv ontvangers omgeruild zouden worden omdat ik UHD 4K abbo erbij af neem.

https://www.kpn.com/beleef/blog/nieuwste-tv-ontvanger-kpn.htm

Teleurstelling vanwege het feit dat ik maar 1 UDH 4K ontvanger krijg (terwijl anders was afgesproken, ik heb ook alleen maar tv's die 4k weer kunnen geven). Reden zou zijn omdat er een tekort is en ik daarmee maar genoeg moest nemen.

Probleem wat zich nu voordoet (en die komt vaker voor volgens mij) is dat de tijd en de zender niet weergegeven wordt op het display), verder loopt de gids wel eens vast.

Terug naar fabrieksinstellingen werkt helaas niet.

Kan ik hier iets aan veranderen of moet de ontvanger omgeruild worden?

Hallo @MarkusPosthuma,

In verband met de schaarste en chiptekorten wordt er momenteel één ontvanger in 4K bij je geleverd. 

De 4K ontvanger van het type Arris VIP5202 heeft geen display en zou kunnen verklaren waarom de tijd en zender niet wordt weergeven. Dus dit klopt helemaal en hiervoor hoeft de ontvanger niet omgeruild te worden. Het oogje wat je ziet dient enkel als infrarood sensor.


Als je TV’s alleen maar 4k kunnen weergeven word het slecht tv kijken met maar 3 zenders in 4k en 1 wannabee 4k zender (espn)

Dan het vastlopen, hoe is de ontvanger verbonden met de router, goede kabel of met die draken van Draadloze verbindingsset(wat gewoon via draad loopt) en de router al eens een herstart gegeven en als je glasvezel hebt de NT ook.


Hallo @MarkusPosthuma 

ik heb ook alleen maar tv's die 4k weer kunnen geven).

Je bedoelt waarschijnlijk dat je tv's hebt die maximaal 4K (UHD) weer kunnen geven.

 


Hallo @MarkusPosthuma,

In verband met de schaarste en chiptekorten wordt er momenteel één ontvanger in 4K bij je geleverd. 

De 4K ontvanger van het type Arris VIP5202 heeft geen display en zou kunnen verklaren waarom de tijd en zender niet wordt weergeven. Dus dit klopt helemaal en hiervoor hoeft de ontvanger niet omgeruild te worden. Het oogje wat je ziet dient enkel als infrarood sensor.

Ahhh top, dank voor je reactie 👍🏻


Hallo @MarkusPosthuma 

ik heb ook alleen maar tv's die 4k weer kunnen geven).

Je bedoelt waarschijnlijk dat je tv's hebt die maximaal 4K (UHD) weer kunnen geven.

 

Exact. 


Als je TV’s alleen maar 4k kunnen weergeven word het slecht tv kijken met maar 3 zenders in 4k en 1 wannabee 4k zender (espn)

Dan het vastlopen, hoe is de ontvanger verbonden met de router, goede kabel of met die draken van Draadloze verbindingsset(wat gewoon via draad loopt) en de router al eens een herstart gegeven en als je glasvezel hebt de NT ook.

Idd, het enige apparaat nog wat via devolo apparaten is aangesloten. Uiteraard router (ook naar fabrieksinstellingen terug gezet) en NT van het stroom gehad. 


Hoi @MarkusPosthuma, ik kreeg ook via de klantenservice de toezegging dat ik een tweede 4K-ontvanger kon krijgen. Na installatie van KPN thuis kon ik bellen met de klantenservice en een medewerker zou dat dan kunnen regelen. Niets was minder waar. Wegens chiptekorten wereldwijd was dat niet mogelijk. Op zich begrijp ik het standpunt van KPN, alleen licht beter voor bij, in mij geval, afsluiten van het abonnement!


Uiteindelijk op initiatief van KPN alsnog de extra 4k/UHD ontvanger mogen ontvangen na omruiling van de oude ontvanger.

 

Mag ook gezegd worden.


Hallo @MarkusPosthuma

Wat fijn dat je ons op de hoogte houdt. Bedankt! :blush: