Skip to main content
Beantwoord

UHD ESPN kleuren niet mooi en donker

• August 7, 2026
  • 4 reacties
  • 488 keer bekeken

Forum|alt.badge.img+1

Goedendag,

De toevoeging van UHD aan de espn kanalen is leuk maar het is met geforceerde hlg hdr en de kleuren zien er niet mooi uit.en zonder hlg hdr 4k is het scherm heel erg donker.

Beste antwoord door Stress-kip

Beste tedel2000  hoe heb je het opgelost? Wij hebben hetzelfde probleem met een wat oudere tv

4 reacties

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • August 7, 2026

Ik heb de oplossing al gevonden de hdr stand van mijn tv aangepast en nu is het mooi beeld.

• Nieuwkomer
  • Antwoord
  • August 9, 2026

Beste tedel2000  hoe heb je het opgelost? Wij hebben hetzelfde probleem met een wat oudere tv

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+9

Hoi ​@tedel2000, welkom bij de community! 😊 Fijn om te lezen dat je zelf al een oplossing hebt gevonden. Bedankt ook voor het delen van de oplossing!

@Stress-kip, ook welkom! Bij ​@tedel2000 zat de oplossing dus in het aanpassen van de HDR-instellingen van de televisie. Welke mogelijkheden je hiervoor hebt, kan per merk en model verschillen.

Zou je kunnen aangeven waar je precies tegen aanloopt?

Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Topper
  • August 11, 2026

Hallo stress-kip,

Sorry voor de late reactie. Als je espn uhd aanzet krijg je hlg hdr als je hdr op je tv hebt. Als je dat hebt en er staat hlg-hdr kan je bij beeldinstelling van je tv kiezen uit welke hdr je wilt bijv cinema, standaard enzovoort. Ik heb een lg oled. Dus dat kan verschillen per tv zoals door de kpn mederwerker al wordt gezegd.