Skip to main content

Ik kreeg onlangs een verlengaanbod via Mijn KPN APP van twee jaar welke ik geaccepteerd heb. 
 

Nu wordt er geadverteerd met “kijk het EK in UHD”.

Mijn twee HD ontvangers welke ik al vele jaren heb voldoen niet aan deze eisen. Dus voor mij geen EK in UHD. Echter werd er bij het verlengaanbod in de Mijn KPN app ook met geen woord gerept over deze eventuele optie. Nu lees ik dat het om  KPN+ gaat welke je kunt aanvragen als je je contract kunt verlengen, voor mij nu dus pas over 2026. Is hierin niet iets mogelijk? 

 

 

Je kunt via de app op je smart-TV kijken (als je die hebt). Dan kanaal 690 selecteren, @Mekkel.


De kpn app kan niet op mijn tv, tv dateert van 2016. App werkt alleen op tv vanaf 2017 😏


Dan schaft u een Chromecast aan bij bijvoorbeeld bol.com.

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-4k-hdr-wit/9300000032517926/

Daarop kunt u de app installeren. Of u dan UHD kunt kijken weet ik niet. Maar aangezien @Ratonesque over de app begint neem ik aan dat hij/zij/het het wel weet 🤔


Mmm...2016...volgens mij moet je HDR aan kunnen passen voor het beste resultaat...of dat op tv's van 2016 zit waag ik te betwijfelen...een Chromecast zal in dat geval geen verschil maken, @Mekkel. Dat zal ook de reden zijn dat je de app niet kunt installeren, wegens teveel veranderingen inmiddels.

Kanaal 690 op de app is UHD, @Nick83.


Dan schaft u een Chromecast aan bij bijvoorbeeld bol.com.

https://www.bol.com/nl/nl/p/google-chromecast-met-google-tv-4k-hdr-wit/9300000032517926/

Daarop kunt u de app installeren. Of u dan UHD kunt kijken weet ik niet. Maar aangezien @Ratonesque over de app begint neem ik aan dat hij/zij/het het wel weet 🤔

Hij.🙂


een Chromecast zal in dat geval geen verschil maken...

Wat bedoeld u hiermee? 


De beeldkwaliteit wordt bepaald door de mogelijkheden die de tv biedt. Zeker de nieuwste 4K versie van de Chromecast met afstandsbediening kan prima dat UHD-kanaal aan...maar ja, als je tv die mogelijkheid niet heeft houdt het op natuurlijk, @Nick83.


De beeldkwaliteit wordt bepaald door de mogelijkheden die de tv biedt. Zeker de nieuwste 4K versie van de Chromecast met afstandsbediening kan prima dat UHD-kanaal aan...maar ja, als je tv die mogelijkheid niet heeft houdt het op natuurlijk, @Nick83.

Ok, op die manier. Als @Mekkel even het typenummer noemt, dan hebben we snel genoeg gegoogled of die uhd ondersteund. 


Hij ondersteunt UHD.

Betreft Samsung UE40KU6450


Hij ondersteunt UHD.

Betreft Samsung UE40KU6450

Dan is een Chromecast op dit moment de beste oplossing, @Mekkel.


De chromecast waar ik naar gelinkt heb is de 4K versie van ±70 euro. Er is ook een HD versie van ongeveer 40 euro. Maar ik vermoed dat die geen UHD aan kan.


De chromecast waar ik naar gelinkt heb is de 4K versie van ±70 euro. Er is ook een HD versie van ongeveer 40 euro. Maar ik vermoed dat die geen UHD aan kan.

Ik zou het even kunnen checken op mijn eigen HD-Chromecast, ware het niet dat hier de KPN iTV app eruit ligt...


Ik zou het even kunnen checken op mijn eigen HD-Chromecast, ware het niet dat hier de KPN iTV app eruit ligt...

Het is geen beperking in SmartTV. Je kan zonder probleem op meerdere apparaten de SmartTV App gebruiken.


De chromecast waar ik naar gelinkt heb is de 4K versie van ±70 euro. Er is ook een HD versie van ongeveer 40 euro. Maar ik vermoed dat die geen UHD aan kan.

Ik zou het even kunnen checken op mijn eigen HD-Chromecast, ware het niet dat hier de KPN iTV app eruit ligt...

In de iTV app op de Chromecast HD (met afstandsbediening) zit ook gewoon kanaal 690, dus als je die gebruikt kan je het EK in UHD zien, @Mekkel! Kost rond 40 euro.


Ik betwijfel of de TV van  @Mekkel  wel HDR aankan en als die het wel heeft dan waarschijnlijk geen HDR10 en dan is het beeld juist miserabel en kan hij beter zonder HDR kijken.


Hi @Mekkel, goed om te zien dat je hier al zo op weg geholpen hebt en tips gekregen hebt. Ik hoop dat je daarmee van het EK kunt genieten!

Voor wat betreft de opties voor jouw abonnement, via het forum kunnen we dit niet voor je veranderen. Bel even met onze klantenservice op 0800-0402 (gratis). Mijn collega's daar helpen je meteen verder en bekijken samen met je wat de mogelijkheden zijn, mocht je wel je abonnement willen aanpassen.


Ik heb contact opgenomen met de klantenservice. De verlenging van 2,5 week geleden is teruggedraaid en ik heb opnieuw verlengd incl KPN TV+. Ik ben een tevreden klant!


Reageer