Skip to main content

Omdat ik weinig tijd heb mooie films of docu's te kijken neem ik ze graag op, om ze later te kunnen zien. Maar die mogelijkheid is uitgeput; 134 opnames, nog 7% vrij. Kan ik niet nog een extra opname-pakket van 4,99 Euro per maand krijgen. Ik heb alle 4 communicatie-middelen van KPN en ik werk niet met de cloud. Ik prefereer apparaten met een stekker in het stopcontact, omdat electronica bij mij stoort of ik bij electronica. Hebt u een oplossing?:butterfly::butterfly:

Nee @Giovanna Eleonora , je kan tot wel 6 programma's tegelijkertijd opnemen. De opnames zijn maximaal 1 jaar houdbaar en je kan maximaal 200 uur aan opnames bewaren. Het is niet mogelijk om voor meer dan 200 uur aan opnames te bewaren. 

Als je nu al weinig tijd hebt om te kijken, hoe wil je dan 400 uur terugkijken binnen één jaar :thinking: ?


En dan te bedenken dat een opname gewoon een piepklein recordje is dat naar een tijdslot in de masteropname verwijst.

Een simpel recordje met de velden abonnementsnummer, kanaalnummer, startdatum/tijd en einddatum/tijd..

Dat kost dus nauwelijks ruimte en daarmee is die 200 uur dus tegen zeer lage kosten eenvoudig uit te breiden.

Ook andere providers hebben de capaciteit al uitgebreid. Zo heeft Ziggo de opname capaciteit al verhoogd van 200 naar 400 uur zonder daar hogere kosten aan te verbinden.


om ze later te kunnen zien.

Doe je dat wel? En na het kijken kun je ze net zo goed wissen, want ze gaan er toch één jaar na uitzending/opname vanaf. Langer bewaren is geen mogelijkheid.

Met 7 % kun je best nog wel 'wat’ opnemen: 1 % is 2 uur.

En natúúrlijk moet je dan wel tijd maken om de opgenomen programma's überhaupt te kijken, hè.


Moet ik mij tegenover u allen verantwoorden? Ik ben momenteel erg druk met het schrijven van een boek over mijn ervaringen in een prachtig vakantieland; daar zit enigszins druk op. Ik ben bijna 76jaar en heb mijn hele leven als secretaresse gewerkt, dit doe ik om de Corona-stress het hoofd te bieden. Als het boek af is, zal ik alle tijd hebben om te kijken. Het gekke is dat ik me nu zit te verantwoorden…

Mijn idee is dat, in een maatschappij waar alles mogelijk is, het niet mogelijk zou zijn er nog een kastje aan te hangen voor extra 200 uur film kijken. Raar hoor….Als ik dat nou leuk vind????

Ik ga aan het werk…

 


Mijn idee is dat, in een maatschappij waar alles mogelijk is, het niet mogelijk zou zijn er nog een kastje aan te hangen voor extra 200 uur film kijken.

Een kastje zal het niet worden maar een paar recordjes in een database die samen niet meer dan een paar kilobytejes in beslag zullen nemen.

Ik juich het overigens zeer toe als kpn zou besluiten de opnamecapaciteit net als Ziggo te verhogen van 200 uur naar (bijvoorbeeld) 400 uur.

Ik sta dan ook volledig achter jouw wens en ik hoop dat kpn hier iets mee zal gaan doen.


Dat je nu helemaal niet (schijnbaar) kunt kijken kunnen wij toch niet weten?

Ik neem aan dat je nu via de app die opnamen plant.

I.i.g. nog heel veel plezier met het schrijven van je boek. Lijkt me een leuke bezigheid.


Pardon, ik werk niet met apps, daar ben ik te oud voor. Ik heb een afstandsbediening van KPN en werk met mijn TV, dat moet genoeg zijn. Ik word helemaal narrig van al die bijstraten die tegenwoordig mogelijk zijn. Ik ben opgegroeid met draadomroep, weet u wat dat is? Dan ben je al de koning te rijk als je 1 TV hebt met AB, 1 computer met WP 10, een mobiel, en een huistelefoon. Wat wil ik dan nog meer?

Niets, ik ga nu slapen en morgen gezond weer op! Welterusten allemaal!!


Pardon, ik werk niet met apps, daar ben ik te oud voor. Ik heb een afstandsbediening van KPN en werk met mijn TV, dat moet genoeg zijn. Ik word helemaal narrig van al die bijstraten die tegenwoordig mogelijk zijn. Ik ben opgegroeid met draadomroep, weet u wat dat is? Dan ben je al de koning te rijk als je 1 TV hebt met AB, 1 computer met WP 10, een mobiel, en een huistelefoon. Wat wil ik dan nog meer?

Niets, ik ga nu slapen en morgen gezond weer op! Welterusten allemaal!!

Mooie annotatie, draadomroep... over het stap58 Netwerk. Draaiknop op de muur met 4 standen.. draadje met een speaker en een telefoon…

Geen gedoe met van alles en nogwat.. 

Hoe ver we gekomen zijn maar ook de extra complexiteit...  

 

Terug on-Topic, ik denk dat dit goed te realiseren zou moeten zijn waarom hiervoor geen optie of mogelijkheid is weet ik ook niet zeker omdat technische implementatie hiervan lijkt me zeer miniem aan impact.  En als men hiervoor wenst te betalen... lijkt dit me een no-brainer..

Ik zal binnenkort het idee intern eens neergooien en kijken wat eruit komt..


Oh, ik had begrepen dat je in het buitenland zit.

Ik ben momenteel erg druk met het schrijven van een boek over mijn ervaringen in een prachtig vakantieland

Euh, wat is dat prachtige vakantieland? Wordt nu toch wel nieuwsgierig!

Pardon, ik werk niet met apps, daar ben ik te oud voor.

Daar haal je je zelf wel omlaag. Mijn moeder is 83½ jaar oud en doet niks anders dan met apps aan de gang zijn. Ook opnamen inplannen als ze niet thuis is via de app op haar telefoon zit ze niet mee.

 Ik ben opgegroeid met draadomroep, weet u wat dat is?

Jazeker! Eigenlijk voorloper van '’de kabel'’. Mijn opa had dat in zijn flat. Met 4 of 5 zenders w.o. BBC. En “maar liefst” 4 standen voor het volume via de speaker. Is medio 1970 buiten bedrijf gesteld, maar toen ie stierf in 1984 zat het apparaat nog aan de wand.

Er was deze week nog één ander verzoek tot uitbreiding van de opnamecapaciteit. Ik had de indruk dat dat meer een 'verzamelaar’ is:

Het neemt feitelijk geen extra serverruimte in lijkt mij, @LaurensZalm , @wjb .

Wat wel een feit blijft, Giovanna Eleonora (prachtige naam!), is de bewaartijd van 1 jaar. Dat kan niet veranderd.

Maar aangezien je toch thuis bent…. 1 of 2 x in de week even lekker wat kijken kan toch wel? Dan na kijken gelijk wissen om ruimte te maken / houden voor nieuwe opnamen.

Niets, ik ga nu slapen en morgen gezond weer op! Welterusten allemaal!!

Ook een goede nachtrust. Hopelijk kom je beter in slaap dan ik; ben slechte inslaper. Vandaar dat ik dit nu typ om 02:09 u. na een uur op slapen te hebben gewacht.


Oh, ik had begrepen dat je in het buitenland zit.

Ik ben momenteel erg druk met het schrijven van een boek over mijn ervaringen in een prachtig vakantieland

Euh, wat is dat prachtige vakantieland? Wordt nu toch wel nieuwsgierig!

...over mijn ervaringen in een prachtig buitenland.


Beste mensen, 

Dank voor jullie aandacht; ik voel me nu al getroost!

Buitenland? Daar heb ik 4 jaar gezeten, Zwitserland en Italie, en daarna om allerlei redenen terug naar Holland, had ik niet moeten doen! Maar ik vond goed werk en kon daarmee mooie vakanties bekostigen.

In 1979 naar Marokko, Agadir, sloeg niet aan. Daarna Joegoslavië, Polen, Engeland, bedenk maar wat.

In 1997 opnieuw naar Marokko, Marrakech en wandelen in de bergen en de Sahara. Dat werd een grote liefde die nooit over gaat. Door Corona ging ik alle mooie foto's achter elkaar zetten: dan is de computer een grootse uitvinding. Met een uitgever gesproken, die ziet daar wel heil in, alleen moet ik om de 4 pagina's foto's 2 pagina's tekst schrijven. Dat is makkelijk, want ik heb alle handgeschreven verslagen naast me liggen.

Het zou fijn zijn als iemand het voor elkaar krijgt dat ik (en vele anderen) voor een extra 4,99 per maand nog eens 200 uur capaciteit er bij krijgen.

Ik heb nog wel een andere klacht: Ik heb sinds 1977 een huistelefoon van KPN met steeds hetzelfde nummer. Ik ben dus een vaste, oude klant. Sinds januari moet ik opeens een KPN ID hebben om de rekening van die vaste huistelefoon te kunnen inzien. Is dat niet van de zotte?? Ik wilde er al over bellen, maar dan hang je ook eindeloos aan de telefoon.

Oh ja, en wat die oma van 83 betreft: heerlijk voor u en voor haar, maar ik ken legio mensen van mijn leeftijd en ouder die het weigeren aan die moderne dingen te beginnen omdat ze er niets van snappen en het ook niet willen, omdat ook zij met de draadomroep zijn opgegroeid.

Ik ga nu lekker weer aan het werk, ik heb denk ik wel voldoende stof tot nadenken gegeven. 

Oh nog wat, eigenlijk heet ik Hanne Lore, maar de R.K. Kerk wilde me niet onder die naam dopen, omdat er nog geen heilige H.L. was! Dus aan mij de taak om Heilig te worden, zodat andere meisjes wel onder die naam kunnen worden gedoopt (als ze dat al willen).

Prettige vrijdag, daarna is het weekend voor hen die in het corset van een arbeidscontract zitten.

Hartelijke groeten,

Giovanna Eleonora:butterfly:


Sinds januari moet ik opeens een KPN ID hebben om de rekening van die vaste huistelefoon te kunnen inzien. Is dat niet van de zotte?? Ik wilde er al over bellen, maar dan hang je ook eindeloos aan de telefoon.

Ben je hier op het forum via je Facebook account dan??

:arrow_right: Maar een kpn moderator van het forum, die hier nog komt, kan er voor zorgen dat je de PDF weer in je mail kunt krijgen van je vaste internet/telefoon/televisie aansluiting :grinning::grinning: .

Opdat die moderator dat kan verzorgen zou je dan je gegevens willen invullen in je forumprofiel? Alleen dan mag ie daarin omdat je op die manier ook toestemming daarvoor geeft.

Formulier invullen en onderaan de pagina op de button '’sla wijzigingen op'’ klikken.


Sinds januari moet ik opeens een KPN ID hebben om de rekening van die vaste huistelefoon te kunnen inzien. Is dat niet van de zotte?? Ik wilde er al over bellen, maar dan hang je ook eindeloos aan de telefoon.

Ben je hier op het forum via je Facebook account dan??

Wat is de reden om die vraag te stellen?


Beste Peter G., U bent erg kundig en behulpzaam, mijn dank daarvoor!

Maar, ik heb gedaan wat u adviseerde maar dan blijkt dat ik alle details uit mijn leven aan deze helse machine moet toevertrouwen met foto en al. Nu kan ik een foto van een gorilla opsturen, niemand die dat kan controleren! Maar dat wil ik niet want er wordt al zoveel gefaked via dit middel.

Ik was nieuwsgierig naar de inhoud van de factuur omdat die 1,80 Euro of zo iets hoger was dan het standaard bedrag dat ik iedere maand mag ophoesten voor de 4 geneugten die ik van KPN afneem. In dit geval bleek ik te moeten betalen voor het raadplegen van de telefoondienst waar je nummers kunt opvragen. Deze verbinding was door een fout (van wie??) tot stand gekomen. Die 1,80 betaal ik nu graag voor de wijze lessen die ik sinds gisteren via KPN en haar trouwe fans heb opgedaan.

Ik zorg er wel voor dat ik nooit weer onbekende 0800 nummers raadpleeg, dan blijft het bedrag standaard.

Voor mij is deze kwestie opgelost!

Vriendelijke groeten!

Kussende kameel, al in 2015 gekopiëerd en opgeslagen in mijn galerij!

 


Maar, ik heb gedaan wat u adviseerde maar dan blijkt dat ik alle details uit mijn leven aan deze helse machine moet toevertrouwen met foto en al. Nu kan ik een foto van een gorilla opsturen, niemand die dat kan controleren! Maar dat wil ik niet want er wordt al zoveel gefaked via dit middel.

Die foto is helemaal niet verplicht. En dat hoeft helemaal ook geen foto/afbeelding van jezelf te zijn, zie bv wjb. Alleen de velden met (privé) erbij zijn verplicht. Die zijn door NIEMAND op het internet verder te lezen, behalve uzelf en het moderatorteam.

Alleen als die gegevens, minstens naam, postcode, huisnummer (+ evt. toevoeging), en klantnummer internet zijn ingevuld kan de moderator wat voor u doen m.b.t. de rekeningspecificatie (PDF) via de mail.

Als je belt denk ik zo maar dat je iemand aan de lijn kan krijgen die je vraag niet snapt.


wjb schreef: Wat is de reden om die vraag te stellen?

Omdat ik gezien de uitgesproken allergie voor deze ‘nieuwe’ technologie al helemáál géén Facebook account had verwacht. Dan geef je je privacy al helemaal op.


Peter G., Ik ga nog een keer uw vragen beantwoorden, daarna sluit ik dit communicatiekanaal. 

Ik vind het helemaal niet nodig zo moeilijk te doen. Ik heb al 44 jaar een goed contract met KPN zonder problemen. De facturen per post of per e-mail waren altijd duidelijk en direct leesbaar,. Nooit een probleem mee gehad, Zij weten mijn naam, adres, bankrekeningnr en andere persoonlijke zaken die van belang kunnen zijn bij de gemiddelde leverancier/klant relatie. Waarom nu opeens moeilijk doen met die moderator, laat die man gewoon even in mijn dossier kijken of laat ze direct de factuur met bijlagen naar me toe sturen per email, dat zal hem de kop toch niet kosten.
Wat Facebook betreft heb ik me ooit door een gehandicapte vriend van mijn gehandicapte zus laten overhalen om op Facebook te gaan. Er zijn dagen dat ik het medium haat en wil opzeggen, andere dagen krijg ik soms leuke berichten van mensen die me lief zijn en denk ik: “Ach laat ook maar!”.

Hiermee is alles wel verklaard en gaan we gewoon aan het werk, ik zal niet meer reageren omdat ik andere zaken aan het hoofd heb. Uw goede bedoelingen worden overigens gewaardeerd. Het ga u goed!

Giovanna Eleonora!!

Bassou, Auberge  (Marokko)

 


wjb schreef: Wat is de reden om die vraag te stellen?

Omdat ik gezien de uitgesproken allergie voor deze ‘nieuwe’ technologie al helemáál géén Facebook account had verwacht. Dan geef je je privacy al helemaal op.

Maar er hoeft toch helemaal geen facebook in het spel te zijn.

Ik snap echt oprecht niet waarom je die vraag stelt.

Je kunt toch gewoon al jaren met je KPN ID hier op het forum inloggen en nu ineens je KPN ID moeten gebruiken om je factuur in te zien, puur en alleen omdat je deze niet meer via email ontvangt. Wat heeft facebook daar dan ineens mee te maken?


Ze zegt geen KPN ID te hebben, wjb. Lees het topic.

@Giovanna Eleonora 

Een kpn moderator mag je dossier pas inzien (kan dan gelijk die e-mail weer aanpassen) als jij daar toestemming voor geeft. Die toestemming geef je door hier je profiel in te vullen. Dat wil je niet dus:

Maar een KPN ID / Account aan om je facturen in te zien.

Mijn 83-jarige moeder doet dat ook probleemloos. Verder zie je het bedrag al in de e-mail. Alleen als het afwijkt kijk je toch je factuur even in voor de specificaties?

P.S. Je zou het via de telefoon kunnen vragen. Maar ook dan moet je je gegevens verbaal doorgeven. Ook al zouden ze a.d.h.v. je telefoonnummer die (kunnen) hebben…..

Giovanna Eleonora schreef:

Nooit een probleem mee gehad, Zij weten mijn naam, adres, bankrekeningnr en andere persoonlijke zaken die van belang kunnen zijn bij de gemiddelde leverancier/klant relatie. Waarom nu opeens moeilijk doen met die moderator, laat die man gewoon even in mijn dossier kijken of laat ze direct de factuur met bijlagen naar me toe sturen per email, dat zal hem de kop toch niet kosten.

 


Ze zegt geen KPN ID te hebben, wjb. Lees het topic.

Waar dan @PeterG, ik lees nergens dat zij geen KPN ID heeft. Ik lees alleen dat zij tegenwoordig een KPN ID moet gebruiken om de facturen in te kunnen zien.

En dat is vast en zeker het gevolg van het feit dat kpn de facturen niet meer automatisch mailt naar de abonnee.


Begrijpend lezen is een kunst. Einde.

Bemoei je toch eens niet met andersmans topic.


Begrijpend lezen is een kunst.

Klopt.


...