Skip to main content

Ik heb het zenderkastje via het modem (glasvezel)

Nu staan er hoog in de zenderlijst ook dezelfde zenders maar daar staat Glas achter. Wat is daar anders aan?

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Artwido- ,

Ik denk dat je Glas bedoelt. 

Sommige klanten hebben de mogelijkheid om een aantal zenders te bekijken in een hogere (betere)beeldkwaliteit. Dat zijn die zenders. Het gaat om : 

GLAS HD*

661 NPO 1

662 NPO 2

663 NPO 3

664 RTL 4

665 RTL 5

666 SBS 6

667 RTL 7

668 Net 5

669 Veronica

670 RTL 8

Als jij die zenders kunt ontvangen als glasvezel-klant, dan kun je beter deze uitzendingen volgen dan de uitzendingen via de voorkeursposities 1 t/m 10. 

HD-Glas zenders hebben een bitrate van 12,75 Mbits, terwijl HD zenders een bitrate van 7,5 Mbits hebben. HD-Glas zenders kunnen dus over het algemeen een scherper en mooier beeld weergeven. Dit verschil is inderdaad niet met elk programma, bij elke TV en door iedereen even goed waar te nemen. Maar wanneer je de keuze hebt zou ik altijd voor de HD-Glas kiezen 😉


@Noordzee ik bedoelde idd glas. Heb het aangepast.

Maar hoger dan HD?  Er zijn volgens mij maar 3 zenders in ultra Hd. 

 

 


Ja, het is geen Ultra HD. Maar wel beter dan de standaard-HD-zenders, het wordt uitgezonden met een hogere bitrate. Vergelijk de zender 6 maar eens met 666. Als het goed is, zie je een verschil. 


@Noordzee idd je hebt gelijk. Het ziet er net iets scherper uit. Morgen de zenderlijst aanpassen zodat de rest van de familie automatisch deze zenders gebruikt ipv de "gewone" HD zenders. 

Tnx voor de info. 

 


Ik lees dat zendervolgorde wijzigen nog niet mogelijk is. Maar ik maak wel een favorietenlijst aan met deze zenders.Â