Skip to main content

Ik heb een schijnbaar onoplosbaar probleem met KPN TV+ boxen.

Omschrijving van probleem:

  • Bij beluisteren van een radiokanaal niet via de TV, maar rechtstreeks via de audio installatie valt dit geluid op onwillekeurige momenten uit. Met een druk op de OK toets of het opnieuw intoetsen van het kanaalnummer op de AB is het geluid er weer. De audio installatie is middels een optische kabel aangesloten op de TV+ box. Als ik na de uitval de TV inschakel zonder het geluid weer te activeren verschijnt er een scherm met een Google foto. Na  OK op de AB verschijnt een scherm met o.a. het kanaal.
  • Als ik een radiostation start met de audio installatie én de TV ingeschakeld blijft het geluid gewoon doorspelen, zelfs als ik de TV na enige tijd uitschakel.
  • Op aanraden van een KPN medewerker na het zoveelste telefoontje de volgende stappen genomen:                                                                                                                                   Ik heb een reset van het gehele systeem uitgevoerd; glasvezelkastje, modem, alle drie mijn TV+ boxen, TV's en audio installatie een heel uur afgekoppeld laten staan zonder netspanning. De TV+ box met het probleem omgewisseld met een andere, die enkel met een TV was verbonden.
  • Dit leek goed te gaan; een hele voormiddag zonder onderbreking radiogeluid kunnen afspelen over de audio installatie zónder TV bemoeienis. Echter, nadat de box en audio installatie enkele uren hadden uitgestaan en daarna weer werden opgestart openbaarde het probleem zich zich opnieuw bij deze “nieuwe” combinatie van TV+ box en installatie.

Nu weet ik dus niet meer wat er verder nog aan te doen is. Kennelijk is KPN ook niet in staat dit probleem te tackelen. Mijn tevredenheid die ik had betreffende KPN na onoplosbare problemen die ik ondervond bij UPC destijds beginnen nu toch wel af te dalen tot het niveau dat mij bij UPC deed besluiten over te stappen! Dit moet niet lang meer duren!

 

In het startscherm is een PREVIEW van een tv of radio zender. Hij is dan nog niet echt gestart en dan komt de Google screensaver na 15* minuten. Dat zijn dia's zonder audio. 

Makkelijk te omzeilen door bij de instelling 'startscherm' via tandwiel te kiezen voor direct live tv kijken of radio luisteren.

* default 15 minuten. Instelbaar 5 tot 120 minuten. 


Dank voor deze tip!

Ik had ook al bij de geluidsinstellingen "pass through" geselecteerd.

Ben benieuwd of hiermee het irritante probleem is opgelost.

M.vr.gr.

Hans.

 


Pass through heeft daar (stoppen weergave) geen invloed op.


Het scherm met de Google foto is te zien als ik ná het uitvallen van het geluid de TV aanzet. Als de TV aan staat als ik een radiostation beluister valt het geluid niet weg, zelfs niet als ik na enige tijd de TV uitzet.

Pass through activeren heeft ook niet geholpen.


"TV aan staat als ik een radiostation beluister"

Maar zie je op dat moment het startscherm of alleen de ster met datum/tijd zendernaam. 


Als het geluid uitvalt en ik de tv dan pas aanzet, dan krijg ik de Google foto op het scherm.

Als ik de tv aanzet en dan het radiogeluid via de audio installatie laat gaan, dan komt de ster en de naam van de zender op het scherm. In dat geval valt het geluid niet weg, ook niet als ik de tv na enige tijd uit zet.


Ik heb het allemaal al uitgelegd. Dat doe ik niet nogmaals. Lezen kan wel nogmaals.

Hier heb ik doorgaans wel 7 uur aan een stuk de Tv+ Box op radio. Geen probleem. 

En dus zonder dat Google scherm. 


Na het toepassen van diverse resets en de eerder beschreven tips & tricks bleef het uitvallen van geluid zich voordoen,

TOT GISTERENMORGEN!!!

Plotsklaps is de storing verdwenen en werkt het systeem zoals het zou moeten werken.

Ik hoop dat het systeem stabiel blijft.

Topic mag worden gesloten.